Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Verschil tussen Nikon D3 en D3s.
Collapse
X
-
-
Re: Verschil tussen Nikon D3 en D3s.
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk berichtNu eens de man i.p.v. de bal:
Als ik op Nederlands forums rondhang, zie ik daar een nultolerantie. Ik begin nu wel te beseffen waarom...(al vind ik het hatelijk)
Misschien moeten we onze zachte Vlaamse forums ook maar eens wat meer gaan afschermen (strenger modereren, en als noodoplossing ban's geven), voor de niet aflatende hollandse crap van een klein groepje, die men over ons gooit.
Ik kan me zo al enkele namen voor de geest halen van mensen die de boel komen ophitsen...Oneliners, of zoals dit keer een echte hele epistel. Het is gisteren nog ter sprake gekomen op de shooting day.
Dit was een topic over de kwaliteiten van de D3 familie, en waar zitten we nu al weer????
Ps, een pro kan best wel iets met hoge iso's volgens mij.some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!
Comment
-
nog laatste reactie van mijn kant in dit topic..
en is echt niet arrogant bedoeld..
wie het wel arrogant vindt, die doet het er maar mee..
dit weekend weer op pad geweest voor een opdracht.. een evenement, onder niet al te makkelijke omstandigheden..
ben dus idd met mijn pro-maat op stap geweest, en we hebben er nog es hartelijk om kunnen lachen..(dit topic dus )
zijn advies?
dat ik me er niets van moet aantrekken.. van alle geleuter..
we hebben tesamen onze opdracht vervuld..
taakverdeling..
hij met zijn mkIII voor de actie, ik voor de portretten..
hij schoot op iso 2500 (jahaa, auto iso, dikke L..L!, AWB en weet ik veel+mkIII+70-200 2.8-L) en ik op iso 400 en op F/2.8 met sony+sigma 70-200 2.8)
meer dan 50 gelukkige mensen die dag , die onze pics helemaal het einde vonden..
zooitje pics uitgewisseld onderling, en veel nabestellinkies gehad..hebben we beiden profijt van..
noem mij maar de lul hoor..
ik geef er geen ene moer om..
advies wat ik afgelopen zondag van mijn leermeester gehad heb?
'je moet boven deze hele flutzooi staan'..en BD houdt ie zich sowieso niet mee bezig..
plus:
doe je eigen ding, en trek je van niemand ook maar ene moer aan.
gelukkig is dit niet de 1e de beste el lullo pro, doet al meer dan 20 jaar mee, tig voorpagina~fotootjes in de landelijke media, mooie contracten met voetbalclubs, pauw en witteman, sbs6, , of defensie, en als deze goede vriend, (die, als ik met hem meeloop, vreselijk harde kritiek kan geven op mijn doen en laten) tegen mij zegt, dat ik best lekker bezig ben, dan ben ik toch geneigd om hem meer te geloven, dan sommigen hier..
zelf vind ik mijzelf nog helemaal niet goed..ik vind mijzelf behoorlijk ruk namelijk..(zijn er nog liefhebbers die dit van zichzelf durven te zeggen?? tell me?)
wat ik in ieder geval niet doe, is de schuld geven op het materiaal..
ik heb inmiddels al eea beslist..
ik hou me niet meer bezig met deze onzin..
lensscherpte en weet ik veel.. of isootje 102.000+ om maar te hopen dat ik er wat beter van zou kunnen worden..
ik ga es wat meer in mijzelf investeren, en wat meer afgaan op mensen die werkelijk meer af weten over fotografie..
wat gaan we doen?
van alles en nog wat!
mag alleen van de 'BD-ouwe-garde-cracks' geen pro of fotovakschool-fotografen aanhalen, want dan ben je weer arrogant..
dus dat doen we dan ook niet..
tot slot..
zoek het lekker zelf uit, want als ik hier ervaringen van een bevriende pro neerzet, zijn er altijd weer amateurs die het beter weten..(was goed bedoeld, als advies, alleen de pensionado-rich, gekken-amateurs weten het toch altijd beter he? )
amateur met een d3s zal het wellicht beter weten.. jaha, fuck it..
het ga jullie goed, en jawel, laat ik nog es zo arrogant zijn om een doorgewinterde pro, met iets meer noten op zijn zang dan velen hier op zijn woord te geloven..
zal ik wel gekke pietje spelen..
het ga jullie goed, en nu ga ik mijn maat zijn advies opvolgen..
de boel de boel laten, en er es hartelijk om lachen..(zoals we afgelopen zondag nog gedaan hebben.. )
hij lachte nog meer dan ik..
de ouwe garde hier zou zich wellicht es wat meer moetne bekommeren om de starters, en es wat meer moeten uitleggen over werkelijke fotogrsfie, ipv al het geleuter over lensjes en toestelletjes..
maar ja, testkaartjes en geldbedragen zijn makkelijker uit te leggen dan fotografie an sich..
fotografie is inmiddels helaas ook een computer-bezigheid geworden..
gelul over RAW, PS, verscherping en weet ik veel..
men zou er goed aan doen om er iedere dag op uit te trekken, in weer en wind, enz..
het is mooi geweest zo..
last reaction..
eigenlijk the last post, hahahahah!!
cheerz!
Comment
-
Ik ben eens op pad geweest met Frank en veel bijgeleerd maar ja, Frank is dan ook een pro hé .
En héél veel van wat ik hier geleerd heb komt van mensen als een Frank, Kariboe, Flukee etc (en ben er ongetwijfeld nog enkele vergeten vermelden) waarmee ik hier helemaal geen disrespect wil tonen naar de echte pro's hier want die leveren ook schitterend werk maar een vergevorderde amateur is mss iets toegankelijker dan een volwaardige pro precies omdat een pro zijn tijd moet steken in het afwerken van shoots en op elk uur van de dag wel een mogelijke shoot moet doen.
Ik zou zeggen aan de mod's hier: tijd voor een "Kuregemke" te doen zoals voorgesteld hierboven
Comment
-
-
Klein beetje off topic maar zat net bij Art&Craft te neuzen en de D700 is niet op voorraad en staat zelfs niet vermeld als in bestelling. Valt er iets te gebeuren????
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wikon Bekijk berichtBij den apotheker hebben ze daar pillekes voor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk berichtRennie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Misschien moeten we onze zachte Vlaamse forums ook maar eens wat meer gaan afschermen (strenger modereren, en als noodoplossing ban's geven), voor de niet aflatende hollandse crap van een klein groepje, die men over ons gooit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk berichtKlein beetje off topic maar zat net bij Art&Craft te neuzen en de D700 is niet op voorraad en staat zelfs niet vermeld als in bestelling. Valt er iets te gebeuren????
http://www.artencraft.be/TheDigitalE...4/default.aspx
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dennis71 Bekijk berichtLijkt me wat kort door de bocht dat het weer die Hollanders zijn die de boel hier verstieren, of niet?
Comment
-
Off-topic ... maar kon het niet laten.
Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk berichtfotografie is inmiddels helaas ook een computer-bezigheid geworden..
gelul over RAW, PS, verscherping en weet ik veel..
Ansel Adams in zijn tijd spendeerde ook heel wat tijd in zijn doka om zijn foto's te "optimaliseren".
Cross-processing en opscherpen door een ge-sandwiched onscherp negatief -om er enkele op te noemen- zijn technieken die in de donkere kamer zijn ontwikkeld, lang voor Thomas Knoll eind jaren 80 de eerste versie van Photoshop (toen nog Display genoemd) aan het ontwikkelen was.
Image editing programma's zijn dus niet meer dan de digitale vervanger van de donkere kamer; ... eigenlijk niets nieuws onder de zon dus en zeker geen slechte ontwikkeling ... alleen maar vooruitgang.
Comment
-
Die laatste zin is er wel wat over, ja. Als je dit van je lever kwijt wil, zou ik gewoon een topic aanmaken in Algemeen, want hier draagt dit niks meer bij.
Ik denk dat de discussie best ook zonder gescheld en beledigingen kan gevoerd worden.Over het algemeen niet snel onder de indruk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door YourtSO: BAN ME .... FUCKERS. ik ben pissed off, misschien moet ik wel effe afkoelen. maar de waarheid mag ook gezegd worden;
Je hebt natuurlijk niet helemaal ongelijk, maar ik voel me persoonlijk aangesproken omdat je - door zo te reageren - iedereen over dezelfde kam scheert. En dàt is niet fair
Eerlijker lijkt het me te zeggen dat je van die forum wel heel veel kan leren, maar dan moet je kunnen filteren en wat geduld hebben... En ja, d'er lopen hier - net zoals in de echte wereld - ook beunhazen en ******knikkers rond... Daar is weinig aan te doen...
Ga eventjes buitenstaan - het regent voor het ogenblik zachtjes - en kom dan wat afgekoeld terug
Greetz, Kariboe* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment
Comment