Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen Nikon D3 en D3s.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verschil tussen Nikon D3 en D3s.

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    . wat hier soms als ´fout´ bekeken wordt door sommigen, wordt voor het ´echie´ juist als goed gezien..
    en omgekeerd natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
      Nog een geluk dat mensen die jaaaren hard gewerkt hebben om nu te kunnen genieten van hun centen nog zelf kunnen belsissen wat ze met hun geld doen. (Het schijnt dat je later niets mag meenemen.......)
      is ook zo.. en is ook niets mis mee..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        en omgekeerd natuurlijk.

ook helemaal waar!

Comment

soms wel, soms niet..

en ik ga morgen weer met een pro op pad.. kan weer lekker veel leren, geen geleuter over de specs, maar tips uit de harde praktijk.. is mij zeer veel waard... wat hier soms als ´fout´ bekeken wordt door sommigen, wordt voor het ´echie´ juist als goed gezien..

en af en toe krijg ik wel es wat opdrachten doorgespeeld van deze pro..

leuk om te doen, en morgen gaan we weer lekker tekeer! (of ik nou met een canon, nikon of sony schiet, zal hem een rotzorg zijn.. zolang ik goede plaatjes lever, is het goed..

soms vallen dingen samen.. hobby en vrije newsgearing.. (stockfotootjes, en evt wat interessants wat 'plaatsbaar' is...

groetjes, Alex!
          Misschien kan je van die pro dan ook es leren om wat genuanceerder te zijn en wat minder neerbuigend. Uit de hoogte doen over fotografen die hier nu en dan eens een "hofje" plegen getuigt van weinig tact en respect voor mensen die wat mij betreft hier toch al meer getoond hebben dan jij.
          En met 'getoond hebben' bedoel ik goede en creatieve beelden die mensen kunnen aanspreken en geen geleuter over hoe "pro's" het dan wel zouden plegen te doen...
          Veel succes morgen...
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Misschien kan je van die pro dan ook es leren om wat genuanceerder te zijn en wat minder neerbuigend. Uit de hoogte doen over fotografen die hier nu en dan eens een "hofje" plegen getuigt van weinig tact en respect voor mensen die wat mij betreft hier toch al meer getoond hebben dan jij.
            En met 'getoond hebben' bedoel ik goede en creatieve beelden die mensen kunnen aanspreken en geen geleuter over hoe "pro's" het dan wel zouden plegen te doen...
            Veel succes morgen...
            dat neerbuigende verhaaltje ken ik nu zo langzamerhand wel een beetje..je reactie op mijn carnavalsfotootjes waren in ieder geval ERG neerbuigend..

wat ik toon heeft niets te maken met wat goed of fout is..

het valt in de smaak of niet..

wat je blijkbaar niet helemaal snapt, is dat een beroepsfotograaf naar andere dingen kijkt, dan wat hier beoordeeld wordt..

hier is het voornamelijk IQ of compo, terwijl in real life eea beoordeeld wordt op impact of het verhaal wat in 1 of 2 foto;s verteld wordt..

kijk maar es naar de zilveren camera of world press photo..

ik doe niet neerbuigend tov de HOF-winnaars hier..het zijn prachtige platen, die allemaal welverdiend hun plaatsje in de HoF of BoF verdiend hebben..

als je echter van je platen moet bestaan, dan gelden er andere regels..

heb daar zelf ook kennis mee mogen maken, toen ik mijn eerste opdracht mocht vervullen..
            ik keek teveel naar IQ en of alles wel goed belicht was, en daarbij vergat ik de 'nieuwswaarde' of de 'impact' die een plaat zou hebben voor het publiek..komen nog regeltjes bij wat betreft het het formaatje je MAG aanleveren en graag nog zsm ook.. laptoppie met directe verinding met internet is wel zo handig he?..de hele zooi meteen doorsturen en maar hopen, dat jouw pic het geworden is... speed is the key, en er gelden dus idd andere regeltjes.. like it or not...

zonder neerbuigend te doen, maar vraag jezelf nou zelf es af, wat voor persburo's of landelijke media etc. belangrijker is..

een hdr-tje van een landschappie of een snapshot van karst t. die bloedend in zijn auto ligt na zijn mislukte aanslag op de koningin op 30 april j.l.?

foto was een lucky shot, fotograaf had slechts 3 scherpe frames, en toch wandelde ie doodleuk weg met een zilveren camera??

was hij dan ook arrogant??
            nee, hij had de nieuwsfoto van het jaar gemaakt..!

en dan kun je nog zo lekker met je statiefje, je toplensjes en weet ik veel wat voor zooi rondlopen, je plaatjes kunnen nog zo mooi zijn, maar deze winnende fotograaf was op het juiste moment op de juiste plaats..

en da's nu net het verschil tussen de pro en de amateur..

niets neerbuigends aan wat mij betreft.. kwestie van dingen op een andere manier benaderen..

als ik een opdracht krijg, dan benader ik dingen anders, dan dat ik voor mijn eigen leute zit te schieten..

als ik familiefotootjes moet maken, waarvoor ik betaald krijg, en waarvoor men een bepaalde kwaliteit verwacht, zit ik anders te schieten, dan dat ik es lekker mijn eigen gang kan gaan, zonder druk of stress..

niks arrogants mee dus..gewoon realiteit..

zal je nog es wat vertellen.. juist van persfotografen, leer je om wat arrogant te zijn, anders kom je met geen enkel plaatje van betekenis thuis..

wel. morgen mag ik gelukkig weer een beetje bijleren..

ik leer meer van de pro dan hier.. noem het arrogant, maar het is wel zo..

en wat men er hier van vindt, zal mij een worst wezen, excusez moi...

en idd, ik laat hier niet alles zien, want als ik ergens voor betaald word, kan ik maar moeilijk de hele zooi hier neerpleuren he?

wake up dude!

welkom in de realistische wereld.. er is meer op de wereld dan BD..

ik had een leven voor BD, ik heb een leven met BD, en ik zal een leven hebben zonder BD..

een 3d wereld dus..

ik ga mijn opdrachten-zooi niet verprutsen door een plaat, die aan iemand anders toebehoort, hier neer te pleuren..

zo simpel liggen de zaken nu eenmaal.

ik snap heus wel, dat eea niet altijd een leuk overkomt, maar ik ben wel eerlijk over oe en wat..

en ik ga ook liever voor mijzelf alleen op pad..ipv een of andere opdracht te vervullen, die mijn ding niet helemaal is.. heb wel geleerd van de pro's, dat no matter what, de klant altijd koning is.. wat ZIJ mooi vinden, is hetgene wat ik kan verkopen..ongeacht wat ik nu zelf mooi vind..

heb platen verkocht, waar ik zelf helemaal niet achter kon staan, was er niet tevreden over, maar hey.. ze willen het toch hebben he? ik kijk anders tegen een plaatje aan, dan een klant.. en dan moet ik gewoon mijn bek houden, leveren wat de klant wil en gewoon mijn prijs vragen..

sorry, maar zo werkt het nu eenmaal..

p.s: ik hoop van harte dat je reageert op mijn laatste 'creatieve' foto-topic..weliswaar niet perfect, maar gewoon, 'gewoon'...

eens zien of je een objetcief oordeel kunt geven over mijn ' vrijetijds-plaatjes'...ipv de 'afrekening' op mijn simpele carnavalsplaatjes.(ik ben niet gek hoor en ik loop hier lang genoeg rond om te zien of een reactie objectief is of een afrekening is ten gunste van wat 'vriendjes'...ik ben gekke henkie niet, bij lange na niet....)

ik hoop er iets van te leren , daarom heb ik eea ook in foto-beoordeling gezet, ipv showcase...

groetjes, Alex!
            Last edited by Sjinouck; 21 februari 2010, 02:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
              Bah neen... al blijkt uit gesprekken met die collega dat we beiden meer kennen van de eigen merklijn dan die van de andere(n)... en toch concluderen we steeds weer dat het allemaal straffer wordt en dat je net als bij een pc vandaag koopt wat morgen alweer achterhaald is. ;-)
              Ik kwam op deze post uit zonder N/C voorkeur omdat ik gewoon eens wou weten wat die nieuwe D3S in huis had. En die megahoge ISO moet mega bruikbaar zijn. EN eigenlijk wordt die dat ook, al ligt megahoog bij mij nog steeds op 6400, ook bij Canon.

Ach, binnen een paar jaar spreken we misschien over 6400 zoals we nu over 800 doen, wat destijds een vrij lichtgevoelig filmke was... maar als je nu al optredens in donkere zaaltjes zonder flits kan fotograferen met een 2.8, dan zie ik liever meer vooruitgang op ruisgebied. En dat vind ik veel bangelijker aandeze 3DS. Zo, nu goedgemaakt?
              Helemaal

En bij Nikon is het ook niet allemaal rozegeur. Zo zitten sommigen onder ons nog steeds te wachten op de 5DII tegenhanger, en een volwaardige f/4 objectieven lijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                Helemaal

En bij Nikon is het ook niet allemaal rozegeur. Zo zitten sommigen onder ons nog steeds te wachten op de 5DII tegenhanger, en een volwaardige f/4 objectieven lijn
                Als ze dat maken is mijn keuze gemaakt, maar helaas... dus voorlopig zal mijn keuze voor Canon zijn.

Comment

dat neerbuigende verhaaltje ken ik nu zo langzamerhand wel een beetje..je reactie op mijn carnavalsfotootjes waren in ieder geval ERG neerbuigend..
                  enz... enz...
                  groetjes, Alex!
                  Yep, die carnavalfotootjes waren zo goed, dat je ze intussen allemaal hebt verwijderd...
                  Maar inderdaad, je hebt helemaal gelijk - tegen iemand die met pro-fotografen werkt kan ik onmogelijk mijn gelijk halen
                  Het ga je goed, ik heb je wat hard aangepakt, dat is hier helemaal niet mijn gewoonte - mijn excuses - maar aan arrogantie heb ik het schijt !
                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                    Als ze dat maken is mijn keuze gemaakt, maar helaas... dus voorlopig zal mijn keuze voor Canon zijn.
                    Op Nikonrumours worden ze anders weer helemaal wild. Daar verwachten ze een aankondiging vanop de Olympische winterspelen

Comment

pro´s schieten niet op iso 12800.. ik moet toch geen links van pro's gaan doorgeven he?

pro's kijken idd ook wat hun het beste tot doel staat, en of de kosten opwegen tegen de opbrengsten..

'rich amateurs' kopen een dure, omdat het voor hun toch geen ene zak uitmaakt, en denken dat een dure hun betere plaatjes zal opleveren.. kijk maar es rond op BD.. het staat er volgekalkt mee.....

HoF-je en ze zijn gelukkig..

als je er je brood mee moet verdienen, piep je wel anders..

het meeste 'pro-spul' wordt dus gewoon via e-bay gekocht.. uv's, cameraatjes, nieuw of tweedehands, flitsers, and so on..

als je moet bestaan van je plaatjes, dan probeer je dus de kosten te drukken..

amateurs verheerlijken eea ietsiepietsie teveel..
                      Het is jou goed recht om te denken dat Canon en Nikon deze camera's op de markt brengt (met een hoge prijszetting) voor de kooplustige amateur.
                      Ik denk er het mijne over
                      BD0497BE : Nikon body + glas
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

zonder neerbuigend te doen, maar vraag jezelf nou zelf es af, wat voor persburo's of landelijke media etc. belangrijker is..

een hdr-tje van een landschappie of een snapshot van karst t. die bloedend in zijn auto ligt na zijn mislukte aanslag op de koningin op 30 april j.l.?

foto was een lucky shot, fotograaf had slechts 3 scherpe frames, en toch wandelde ie doodleuk weg met een zilveren camera??

was hij dan ook arrogant??
                        nee, hij had de nieuwsfoto van het jaar gemaakt..!

en dan kun je nog zo lekker met je statiefje, je toplensjes en weet ik veel wat voor zooi rondlopen, je plaatjes kunnen nog zo mooi zijn, maar deze winnende fotograaf was op het juiste moment op de juiste plaats..

en da's nu net het verschil tussen de pro en de amateur..

niets neerbuigends aan wat mij betreft.. kwestie van dingen op een andere manier benaderen..

groetjes, Alex!
                        Dus jij gaat ervan uit dat Pro forografen altijd journalisten zijn, wake-up dude, dit is maar een minderheid.

Er zijn meer pro kunstfotografen, natuurfotografen, dierfotografen, model en portretfotografen dan paparazi hoor

En elk van deze categorie stelt andere (economisch, ergonomische, en technische) eisen aan zijn materiaal en ik kan je verzekeren dat er binnenkort heel wat hun toestel gaan omruilen

Als die persfotografen dan toch zo economisch denken en lak hebben aan de technische snufjes, waarom hebben die dan meestal de laatste nieuwe probody
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

pro´s schieten niet op iso 12800.. ik moet toch geen links van pro's gaan doorgeven he?
                          Geweldig dat we op BD iemand hebben die perfect kan inschatten wat pro's al dan niet nodig hebben. Een statief en ISO12800 alvast niet, staat genoteerd. Misschien kun je een nieuwe thread opstarten en alles eens op een rijtje zetten, zodat wij, simpele amateurs voor eens en voor altijd hoe we nu precies moeten werken en welk materiaal we mogen gebruiken om even goed te zijn als de "almachtige pro". Zo kom jij dus over, besef je dat wel?

Wat een onzin zeg. Het verschil tussen pro en amateur is dat een pro er zijn brood mee verdient en daar houdt het op. Er zijn goeie pro's en slechte pro's net zoals er goeie en slechte amateurs zijn. Er zijn zeker ook pro's die nog iets van een gevorderde amateur zouden kunnen leren, maar daar kan jij waarschijnlijk niet bij.

En dan zeg je van een ander dat die uit de hoogte doet? Komaan zeg. Bijna elke post die je hier plaatst heeft een ondertoon van "laat die domme amateurtjes maar doen, ik weet gelukkig beter".
                          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Nu eens de man i.p.v. de bal:

Als ik op Nederlands forums rondhang, zie ik daar een nultolerantie. Ik begin nu wel te beseffen waarom...(al vind ik het hatelijk)

Misschien moeten we onze zachte Vlaamse forums ook maar eens wat meer gaan afschermen (strenger modereren, en als noodoplossing ban's geven), voor de niet aflatende hollandse crap van een klein groepje, die men over ons gooit.
                            Ik kan me zo al enkele namen voor de geest halen van mensen die de boel komen ophitsen...Oneliners, of zoals dit keer een echte hele epistel. Het is gisteren nog ter sprake gekomen op de shooting day.

Dit was een topic over de kwaliteiten van de D3 familie, en waar zitten we nu al weer????

Ps, een pro kan best wel iets met hoge iso's volgens mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Als ik op Nederlands forums rondhang, zie ik daar een nultolerantie. Ik begin nu wel te beseffen waarom...(al vind ik het hatelijk)

Misschien moeten we onze zachte Vlaamse forums ook maar eens wat meer gaan afschermen (strenger modereren, en als noodoplossing ban's geven), voor de niet aflatende hollandse crap van een klein groepje, die men over ons gooit.
                              Ik kan me zo al enkele namen voor de geest halen van mensen die de boel komen ophitsen...Oneliners, of zoals dit keer een echte hele epistel. Het is gisteren nog ter sprake gekomen op de shooting day.

Dit was een topic over de kwaliteiten van de D3 familie, en waar zitten we nu al weer????

Volledig mee akkoord Rudy

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht

Hier sta ik achter... assertiviteit t.o.v. arrogantie. Moet kunnen !

Comment

Working...
                                X