Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Nikon] D900 geruchten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Nikon] D900 geruchten

    De geruchten sites draaien weer op volle toeren.

    Nikon staat blijkbaar op het punt de FX D900 uit te brengen. Voorlopig zijn de enige onbekenden de sensor (eigen fabricaat +18MP of de bestaande Sony 24,5MP) en het minder belangrijke video gedeelte (720P vs 1080P)

    Persoonlijk zie ik liefst 18MP met betere DR en hoge ISO ruis prestaties, maar dat zou natuurlijk ingaan tegen de marketing van nummerkes waar velen zo gevoelig aan zijn.

    Ook zouden er weer een paar nieuwe objectieven mee gelanceerd worden.

    Benieuwd wat het wordt...

  • #2
    Re: [Nikon] D900 geruchten

    En waarom niet gewoon de D3s sensor? Dat zou ik (als ik het gel ervoor had) interessant vinden. Maar dan hadden ze evengoed een D700s kunnen introduceren ipv een D900. Anderzijds is de concurrentie met de 5DII op basis van nummertjes wel een argument om toch maar voor die 20MP te gaan. Maar hoe belangrijk is dat eigenlijk voor de doelgroep die deze cameras koopt? Die weten toch wat megapixels zijn? Ach ja, voorlopig allemaal speculatie.

    Comment


    • #3
      Re: [Nikon] D900 geruchten

      Als dit een D700 goedkoper kan helpen maken...
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

      Comment


      • #4
        Re: [Nikon] D900 geruchten

        Het wordt een Nikon F6 film camera...zie Nikon website

        Groeten
        Mark

        Comment


        • #5
          Re: [Nikon] D900 geruchten

          Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
          En waarom niet gewoon de D3s sensor? Dat zou ik (als ik het gel ervoor had) interessant vinden. Maar dan hadden ze evengoed een D700s kunnen introduceren ipv een D900. Anderzijds is de concurrentie met de 5DII op basis van nummertjes wel een argument om toch maar voor die 20MP te gaan. Maar hoe belangrijk is dat eigenlijk voor de doelgroep die deze cameras koopt? Die weten toch wat megapixels zijn? Ach ja, voorlopig allemaal speculatie.
          Dat zou te kort na de introductie van de D3s zijn = concurrentie. Als we zo'n camera zien is het de D700s ergens volgend jaar. Ik denk wel dat de behoefte naar een meer betaalbare hoge MP Nikon bestaat bij meerdere gebruikers. Ik zou bv helemaal naar FF overstappen. Verder doet de D700 nog altijd uitstekend zijn werk, althans toch voor mij

          PS De introductie zou de eerste helft van februari zijn.
          Last edited by frank207be; 5 januari 2010, 09:38. Reden: Minder smileys

          Comment


          • #6
            Re: [Nikon] D900 geruchten

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Dat zou te kort na de introductie van de D3s zijn = concurrentie. Als we zo'n camera zien is het de D700s ergens volgend jaar. Ik denk wel dat de behoefte naar een meer betaalbare hoge MP Nikon bestaat bij meerdere gebruikers. Ik zou bv helemaal naar FF overstappen. Verder doet de D700 nog altijd uitstekend zijn werk, althans toch voor mij

            PS De introductie zou de eerste helft van februari zijn.

            Bedankt voor de info!!

            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: [Nikon] D900 geruchten

              Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
              De geruchten sites draaien weer op volle toeren.

              Nikon staat blijkbaar op het punt de FX D900 uit te brengen. Voorlopig zijn de enige onbekenden de sensor (eigen fabricaat +18MP of de bestaande Sony 24,5MP) en het minder belangrijke video gedeelte (720P vs 1080P)

              Persoonlijk zie ik liefst 18MP met betere DR en hoge ISO ruis prestaties, maar dat zou natuurlijk ingaan tegen de marketing van nummerkes waar velen zo gevoelig aan zijn.

              Ook zouden er weer een paar nieuwe objectieven mee gelanceerd worden.

              Benieuwd wat het wordt...
              Graag referenties. Ik vind op geen enkele Nikon website daar iets van terug. Zeker dat het geen D7000 is ?

              Nerdi
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

              Comment


              • #8
                Re: [Nikon] D900 geruchten

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                Graag referenties. Ik vind op geen enkele Nikon website daar iets van terug. Zeker dat het geen D7000 is ?

                Nerdi
                Geen probleem met je pessimisme hoor: er staat immers "geruchten" in de titel Referenties op de Nikon sites zal je logischerwijs pas op de dag van aankondiging vinden. Er zijn er natuurlijk die nu al meer weten, maar die hebben allemaal een NDA getekend.

                We zien ongetwijfeld meer info verschijnen in de komende weken.

                Comment


                • #9
                  Re: [Nikon] D900 geruchten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                  Graag referenties. Ik vind op geen enkele Nikon website daar iets van terug. Zeker dat het geen D7000 is ?

                  Nerdi
                  Kijk hier eens: http://nikonrumors.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: [Nikon] D900 geruchten

                    Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
                    Kijk hier eens: http://nikonrumors.com/
                    Inderdaad, maar daarbij vooral ook de commentaren van Thom Hogan op DPR en ook op zijn eigen website:

                    New Nikon goodies are coming. Some time in the first two weeks of February we'll have lots to talk about. Lots.

                    Comment


                    • #11
                      Re: [Nikon] D900 geruchten

                      Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos Bekijk bericht
                      Kijk hier eens: http://nikonrumors.com/
                      ?

                      Nikon D700s
                      Nikon D800
                      Nikon D900



                      Niet echt een referentie. Zelfs de nikon sites zijn niet down en melden nog steeds niks relevant.
                      In het engels heet zoiets 'self fulfilling prophecy'
                      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                      Comment


                      • #12
                        Re: [Nikon] D900 geruchten

                        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                        ?

                        Nikon D700s
                        Nikon D800
                        Nikon D900



                        Niet echt een referentie. Zelfs de nikon sites zijn niet down en melden nog steeds niks relevant.

                        Ooit al informatie gezien op een Nikon site VOOR de officiele release van een product.
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

                        Comment


                        • #13
                          Re: [Nikon] D900 geruchten

                          vergeet het maar
                          nikonrumors is volgens mij nog steeds de beste kans als er iets verwacht wordt dat nog niet officieel is

                          op nikon sites staat enkel: dit komt er, dan. Speculaties moet je daar niet zoeken, dus dromen over iets dat je graag zou hebben en dat er nog niet is ook niet

                          maar goed
                          laat ze maar komen met dat speelgoed
                          tegen dat ik het geld er voor heb, zitten we al aan de D900s als we nemen: D700s, D800, D800x, D800s, D900, D900x als tussenstappen
                          hoe meer f**k hoe meer vreugd

                          **=ol

                          Comment


                          • #14
                            Re: [Nikon] D900 geruchten

                            Ik vind dat de D90 sterk in prijs gedaald is. € 680.24.
                            Zou die niet eerst aan de beurt zijn?

                            Greetz,

                            Desteen

                            Comment


                            • #15
                              Re: [Nikon] D900 geruchten

                              Oorspronkelijk geplaatst door Desteen Bekijk bericht
                              Ik vind dat de D90 sterk in prijs gedaald is. € 680.24.
                              Zou die niet eerst aan de beurt zijn?

                              Greetz,

                              Desteen
                              Gezien de cycle-time van de toestellen heeft de vernieuwing van de D90 ook wel kans. Is in oktober 2008 geïntroduceerd... dus tot februari 2010 zijn de 18 maanden waarvan meestal sprake is wel bijna om. Tegenwoordig echter lijkt het me alsof het eerder 15 maanden is. Of dit een goede ontwikkeling is

                              Edit: ik bedoel een goede ontwikkeling in het algemeen. Steeds korter op elkaar volgend komen de nieuwe toestellen. De consument wordt zo steeds meer gelokt om nieuw spul te kopen... goede marketing, ethisch? hmmm... Ikzelf zou echter momenteel zeer geïnteresseerd zijn in een ge-update versie van de D90!!!
                              Last edited by Galdie; 5 januari 2010, 17:27. Reden: Toevoeging

                              Comment

                              Working...
                              X