Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ38 of de G11

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic FZ38 of de G11

Goedemorgen allen,

Ik wil graag asap een nieuwe camera aanschaffen maar twijfel nog steeds tussen deze 2 cameras.

Het is voornamelijk voor een reis die ik ga maken deze zomer naar zweden.
    Het zou vooral om natuurfotos gaan, landschappen, portretten de gewone dingen.

Ik wil zeker geen spiegelreflex omdat ik zo compact mogelijk wil gaan.
    Een bridge leek me perfect.

alvast bedankt.

Re: Panasonic FZ38 of de G11

niemand?

Comment

Hier lopen al wel wat topics over, gebruik anders eens de zoekfunctie. Het zijn wel erg verschillende toestellen zowel qua compactheid (de vorm van een FZ38 is niet zo jaszak-vriendelijk) als qua bereik. Panasonic heeft ook nog de TZ reeks met een groot bereik maar compacter, of de LXcijferke reeks waarover velen hier erg lovend zijn qua beeldkwaliteit.
      'Het leven is een korte-termijnproces met een onvermijdelijke deadline'

Comment

Ik vind ze toch niet direct :s?

Comment

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
          2 x Nikon Z6 met wat glas
          www.janvanginkel.be

Comment

Ik denk dat de zoom cruciaal is bij je keuze. Qua kwaliteit zullen ze niet ver van elkaar liggen. Ik vermoed dat de G11 wel iets beter is omwille van de grotere en betere sensor. Vooral in donkere omstandigheden speelt dat een rol,... maar misschien wordt dit wel gecompenseerd door de betere IS van de panasonic.

Zelf stap ik binnekort waarschijnlijk over naar de FZ38 en verkoop ik mijn G9.
            Voor een kleine opleg heb ik dan een camera met meer zoom en meer mogelijkheden.
            De G9 had ook wel heel erg veel last van ruis.
            5 of 6x zoom is best wel ok, maar ik heb tegenwoordig de indruk dat mijn mooiste foto's meestal close up's zijn. Landschappen boeien me niet meer.

Comment

Ikzelf heb een FZ38 gekocht, een goede maand geleden.
              In één woord (en als newbie word ik graag afgeknald door alle mensen die denken dat je met een spiegelreflex betere foto's kan maken) stukken beter dan mijn (gestolen) Canon EOS 450 D.
              Hoe en waarom deze keuze?
              Simpel, ik had de Canon 450 D aangeschaft voor de communie van de dochter, en dat toestel werd helaas gestolen enkele weken voordien. Met 4 aangeschafte lenzen, een gat in het budget van 1700 euro (enkele lichtsterke lensjes).
              Als noodoplossing nam ik maar die communiekiekjes met een oude Bridge van Panasonic (LZ2), die ik nog liggen had, ze zijn me zo goed bevallen dat ik nu dus de FZ38 heb aangeschaft.
              En ik heb er geen seconde spijt van. hij doet alles wat de Canon deed, geen gesleur met lenzen, van groothoek over makro tot een 18x optische zoom, manueel in te stellen, een prachtig alles in één toestelletje. met prachtige resultaten.

Ik ben dus niet meer te overtuigen van de aanschaf van een spiegelreflex, en dan zwijg ik nog maar over de filmfunctie (die ik tot op heden nog niet heb gebruikt, moet ik eerlijk toegeven), en de resultaten zijn fantastisch.

Voor iedereen die een degelijk en betaalbaar toestel zoekt, niet twijfelen, dit toestel doet wat het moet doen, en is en draagbaar en kwalitatief hoogstaand. V

Ik heb met mijn instapmodel van Canon geen enkele foto kunnen maken die nog maar kan tippen aan de Bridge van Panasonic. Een aanrader.
              Last edited by kspits; 15 januari 2010, 00:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kspits Bekijk bericht
                Ik heb met mijn instapmodel van Canon geen enkele foto kunnen maken die nog maar kan tippen aan de Bridge van Panasonic. Een aanrader.
                Nu spreek je waarschijnlijk toch meer over jezelf dan over je fototoestel...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                  Nu spreek je waarschijnlijk toch meer over jezelf dan over je fototoestel...
                  Yep, uiteraard.
                  En ook voor mezelf.
                  Ik wil gerust de communiefoto's, geschoten met een Panasonic Bridge van 5MP en van 5 jaar oud, naast veel foto's leggen geschoten met een veel duurdere instapreflex met toebehoren en veel te dure lenzen.
                  De beperkingen zitten hem niet in 't toestel, maar bij de (amateur)fotograafjes, die we zijn
                  En dan spreek ik over "wat er uit 't kastje komt"

Comment

Zelf heb ik nu terug een FZ38.
                    Eerst had ik een FZ7 overgekocht van iemand tegen een prikje om te kijken wat een bridge kon doen. Die is mij zeer zeer goed bevallen.
                    Toen ik ergens foto's ging nemen van paarden was er iemand geinteresseerd in het toestel en heeft die die dezelfde dag nog overgekocht na het bezien van de mogelijkheden en resultaten. (vooral gewicht en lens was voor die persoon van belang)
                    Toen heb ik een FZ28 gekocht die de hele wereld heeft rondgetrokken op een jaar en die er nog als nieuw uitzag toen ik hem verkocht aan iemand van het forum.
                    In 1 woord een fantastisch all-round toestel!
                    Toen wou ik meer, en na veel piekeren en overwegen had ik al dik spijt dat ik hem verkocht had.
                    Ben uiteindelijk maar een FZ38 gaan halen en nog geen moment spijt van gehad.

Je moet kijken naar wat je wilt.
                    Redelijk compact, all rounder, goede lens, super batt life (2de nep kost 15€) en lichtgewicht dan zou ik voor de Pana gaan.
                    Moest ik nu al DSLR geweld hebben en een bijkomende camera willen, dan een G11 of iets kleiner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kspits Bekijk bericht
                      Ikzelf heb een FZ38 gekocht, een goede maand geleden.
                      In één woord (en als newbie word ik graag afgeknald door alle mensen die denken dat je met een spiegelreflex betere foto's kan maken) stukken beter dan mijn (gestolen) Canon EOS 450 D.
                      Hoe en waarom deze keuze?
                      Simpel, ik had de Canon 450 D aangeschaft voor de communie van de dochter, en dat toestel werd helaas gestolen enkele weken voordien. Met 4 aangeschafte lenzen, een gat in het budget van 1700 euro (enkele lichtsterke lensjes).
                      Als noodoplossing nam ik maar die communiekiekjes met een oude Bridge van Panasonic (LZ2), die ik nog liggen had, ze zijn me zo goed bevallen dat ik nu dus de FZ38 heb aangeschaft.
                      En ik heb er geen seconde spijt van. hij doet alles wat de Canon deed, geen gesleur met lenzen, van groothoek over makro tot een 18x optische zoom, manueel in te stellen, een prachtig alles in één toestelletje. met prachtige resultaten.

Ik ben dus niet meer te overtuigen van de aanschaf van een spiegelreflex, en dan zwijg ik nog maar over de filmfunctie (die ik tot op heden nog niet heb gebruikt, moet ik eerlijk toegeven), en de resultaten zijn fantastisch.

Voor iedereen die een degelijk en betaalbaar toestel zoekt, niet twijfelen, dit toestel doet wat het moet doen, en is en draagbaar en kwalitatief hoogstaand. V

FZ38 beter dan de 450D?? Onzin-verhaal natuurlijk. En waar baseer je dat op? Je 450D was immers gestolen, dus ik neem aan dat je er nog niet echt mee gewerkt had?!

Fz38 past waarschijnlijk beter bij je behoeften, maar kwalitatief zal een bridge nooit kunnen tippen aan een spiegelreflex.
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Ik heb een tijdje geleden mijn FZ camera omgewisseld voor een DSLR die me een veelvoud kostte. Als ik de resultaten vergelijk moet ik dikwijls denken dat fotograferen met een bridge vooral fotograferen is en soms een beetje nabewerking, met een DSLR lijkt het fotograferen soms bijzaak en de nabewerking hoofdzaak.
                        Moest ik herbeginnen met wat ik nu weet, ik zou serieus twijfelen of ik nog voor een DSLR zou gaan.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Ik heb een tijdje geleden mijn FZ camera omgewisseld voor een DSLR die me een veelvoud kostte. Als ik de resultaten vergelijk moet ik dikwijls denken dat fotograferen met een bridge vooral fotograferen is en soms een beetje nabewerking, met een DSLR lijkt het fotograferen soms bijzaak en de nabewerking hoofdzaak.
                          Moest ik herbeginnen met wat ik nu weet, ik zou serieus twijfelen of ik nog voor een DSLR zou gaan.

Wel ik denk er ook zo over. Mijn Sony A 350 blijft in de kast liggen en mijn Canon G11 heb ik altijd op zak en bevalt mij prima (zie al mijn sneeuwfoto's van de laatste weken)
                          Groetjes Vicky

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                            FZ38 beter dan de 450D??

maar kwalitatief zal een bridge nooit kunnen tippen aan een spiegelreflex.
                            Ook onzin natuurlijk. Voor de meeste landschapsfoto's zou ik zelfs bijna het tegendeel durven beweren.

Als je het niet gelooft, kijk dan maar eens naar de talrijke HoF foto's van Vicky.
                            Last edited by nete; 17 januari 2010, 14:37.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

ik had om dezelfde reden de 400d verkocht, net als vicky, deze bleef maar in de kast liggen, nu alleen hopen dat ik met mijn g11 ook die resultaten kan krijgen wat vicky kan, want dit is toch mooi om te zien wat een bridge dan toch wel weer kan.

groeten
                              Sony A7iii 28-70mm, 85mm 1.8, 135mm 2.0 - Sony rx100
                              500px site: https://500px.com/crazy_b

Comment

Working...
                              X