Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

weersbestendigheid D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• weersbestendigheid D90

Hallo,

Ik heb na lang twijfelen tussen de D300S en de D90 toch maar gekozen voor D90 met VR2 18-200
    mijn voornaamste reden tot twijfel was de weersbestendige body van de 300S maar de meer automatische programma's van de D90 hebben ons doen beslissen,
    Heeft er iemand ervaringen met een 'beschermings rubber' zoals 'op tech rain protector','camera armor black', of 'Hama cape' , of maak ik me onnodig zorgen (mijn panasonic FZ 20 is gesneuveld na vocht binnenin)?
    Waarvoor dient een polarisatie filter, en is dit dan interessanter dan een UV filter ?

Groetjes, en alvast bedankt voor uw reaktie

Re: weersbestendigheid D90

Werking polarisatiefilter KLIK

Comment

hoeveel regen ga je trotseren?
      een D90 is electronica... dat is gevoelig aan vocht!

de mijne is meegeweest op KSA kamp, heeft in de tent gelegen, broederlijk naast een D40 en D60.

je moet deze niet in de beek smijten hé! maar een regendruppel kan geen kwaad volgens mijn ervaring.
      Nikon D90 met wat recent glas, een pillampke en een bollekesstatiefke samen in een kabaske om half over de rug te smijten.

Comment

D90 kan wel tegen een stootje, kijk maar eens hier.
        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Alvast bedankt voor uw reakties,
          Het is zeker niet de bedoeling om echte storm regen, eneen nacht vrieskou te trotseren, maar daar onze vorige camera (panasonic FZ20) gesneuveld is door wat regen, terwijl we er zeker ook voorzichtig mee geweweest zijn, (daarom had ik dus ook de D300S overwogen, maar ik ben een startende dslr) had ik eens op zoek geweest op het net en dus die beschermingen gezien,
          wat de polarisatiefilter betreft, ik zou gaan voor de UV, daar het me weerom om de bescherming te doen was.

Groetjes,

Comment

De D90 kan wel wat spatwater verdragen, maar is niet voorzien van rubberen afdichtingen zoals de D300(s), D700, D3.
            Dus de mogelijkheid dat water tussen de knopjes door het toestel binnesijpeld is reeel.

En water in een hoog-technologisch electronisch toestel als de D90 is nefast.
            Misschien niet onmiddellijk, maar na verloop van tijd zal het de inwendige contactjes doen oxideren waardoor het toestel onherstelbare schade oploopt.
            Dus toch maar opletten met water bij de D90.

Als het echt een punt is zou ik toch opteren voor de D300(s). Je zal geruster slapen.
            Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

Working...
            X