Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic FZ38 of de G11

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Panasonic FZ38 of de G11

Om op je oorspronkelijke vraag te antwoorden ... ga voor de G11, heb enkele maanden geleden uitgebreide testen gedaan met beide toestellen en ik vond persoonlijk de G11 beter. Vooral de lichtsterkte en het waauw effect dat ik had bij elke foto die ik trok heeft mij overtuigd. Geen slecht woord over de FZ38 maar als ik 2 dezelfde foto's nam met dezelfde instellingen dan vond ik die van de G11 telkenmale beter.

succes met uw aankoop

mvg

Björn
    Groeten Björn

Comment

Re: Panasonic FZ38 of de G11

Ikzelf heb een FZ38. Deze heb ik intussen toch al een maand of 3 en moet zeggen dat ik er best tevreden van ben.
      Nu ben ik wel een volledige beginneling en heb dus nog nooit met een DSLR gewerkt. Wat meebrengt dat ik echt wel alles nog moet leren in de M mode, daar werk ik dus ook het meest mee. Het resultaat kun je af en toe zien in de 'beginnershoek', wat natuurlijk opvalt is dat mijn fotos nog niet echt schitterend zijn...veraf zelfs. Toch moet ik zeggen dat ik er tevreden over ben, qua mogelijkheden en vooral prijs/kwaliteit valt het mee. Goed toch om mee te beginnen.
      De filmmodus is goed, ook een manual mode in filmodus zelfs. 18x zoom. Dat is toch al een redelijk dure tele objectief bij een dslr. en nog zoveel meer. Toch denk ik er aan voor als ik geleerd heb hoe te werken met dit toestel een dslr te kopen....is het nuttig of niet? time will tell zullen we maar zeggen. Het probleem dat ik vooral heb, zoals al gezegd, is vooral met het diafragma juist te regelen. Ook bij hoge zoom slaag ik er in om gewoon een donker beeld te krijgen en zonder scherpheid. Grote fout van mij ook: bijna altijd 100 iso nemen...
      Dus dekwaliteit van de fotos die je neemt hangen echt wel zwaar van uzelf af, dat is toch mijn veronderstelling...Wat beter is, dslr of bridge ga ik echt niet discussieren. het hangt van meningen ook een beetje af veronderstel ik...wat ik wel weet is dat hier prachtige plaatjes worden opgetoverd op dit forum.
      "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

Comment

Working...
      X