Welke van de twee te kiezen?
Ik ben op zoek naar een camera voor low light shoots,
G11 een handig toestel van Canon en daartegenover de GF1 met méér Mega pixels, een pancake met f1.7, heeft veel potentieel denk ik dan?
Waarom een G11 kopen en geen GF1, of omgekeerd?
Dank voor jullie aandacht.![]()
!!!!!
148 bezoekers en geen enkele die durft een mening te geven hierover???
Oh, nu weet ik't , compacts zijn geen camera's natuurlijk !?
Foute boel hier![]()
Je kan zelf ook iets ondernemen, gebruik bv je zoekfunctie ipv hier te lopen klagen
Panasonic LUMIX DMC-GF1
Laatst gewijzigd door KvP; 16 november 2009 om 14:48
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Pffff
Ben echt niet onder de indruk....!!!!
![]()
Ja, dat is wel zo,... maar daar ga'k me echt niet mee bezighouden hoor!?
Ik ga me richten naar mensen die compacts wél serieus nemen !
Ze kunnen de naam miss veranderen in belgiumdslrdigital ...., dan komen mensen zoals ik niet 'zagen' hé
Gezien U LOW LIGHT foto's wil nemen en gezien U verwacht om altijd onmiddellijk het perfecte antwoord te krijgen op Uw wensen (dus hieruit trek ik de conclussie dat U dit bij foto's ook wel zult eisen) kan ik U alleen maar erop wijzen dat de nieuwe Nikon D3S waarschijnlijk een beter toestel zal zijn voor U. Foto's mogelijk tot 102000 ISO en plaats hierbij een lens met een zeer groot diafragma (zoals de 35mm f/1.4 AiS of de 50mm f/1.2 AiS of de 85mm f1.4 Afd,...) en ik ben er bijna zeker van dat de foto's U wel zullen bevallen![]()
![]()
![]()
Ik ga indruk maken:
De Panasonic is een leuke nieuwe ontwikkeling met extra mogelijkheden , die je met een G11 niet hebt.
Ik zou daarom zelf veruit de voorkeur geven aan de Panasonic.
Als je nou zelf eens wat wensen laat horen , dan valt misschien aan te geven welke camera daar het beste aan tegemoed komt.
En nu bent u weer aan zet.
MMMM i love it,
zie je wel dat jullie iets te vertellen hebben hierover
TXS
ik.niet, ik ben er zéker van dat dit mega schoon beelden geeft, maar ik wil met de compacts verder blijven werken.
![]()
Telekees, ik vraag me af of de G11 spotmeting kan doen?... de Pana wel, dacht ik??
1 sec zoeken en je heb antwoorden
http://www.canon.nl/For_Home/Product...ex.asp?specs=1
Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800
Ik heb een Canon G9 en volg zo een beetje het gamma G10 en G11. Alles wat ik hoor over deze toestellen is écht wel niet zo goed. De G10 heeft het al helemaal verkorven en de G11 is een leap-forward op de G9 maar nu ook weer niet zo denderend.
Persoonlijk vrees ik dat je met een G-serie van Canon géén goede low-light hebt. Zo simpel is het. Het zijn goede camera's maar ook weer niet zo goed als men je wil laten geloven; ik ben erover tevreden, zeer zeker. Op ISO 80 kan je verbluffende resultaten halen, maar verwacht vooral geen toestel dat zich tussen de compacts en de DSLR zit, zoals Canon wil laten geloven. De G-series zijn eigenlijk premium verpakte compact camera's met heel veel manuele controle. Die manuele controle is leuk, maar eens je de foto's op je scherm bekijkt vraag je je vaak af waarvoor die manuele controle nu ook al weer gediend heeft. Het enige pluspunt vind ik de raw-mode die wel zinvolle resultaten levert. Zolang de marketing-boys het voor het zeggen hebben bij de ontwikkeling van de G-series zullen ze geen lichtsterke lens meer monteren (à la G5). Zonde is dat.
Ik spreek me niet uit over de Panasonic. Als je low-light wil vrees ik dat je naar DSLR zal moeten gaan, ofwel - mits evenveel geld uit te geven - naar de compacte camera's met grote sensor.
Compacts zijn inderdaad geen DSLR-camera's, maar de beste camera is degene die je bij je hebt. En da's toevallig meestal mijn G9.
Laatst gewijzigd door Allcazar; 17 november 2009 om 22:55
Link zie..............Welke bridge is op dit moment het beste?
Nikon D4 + Nikon D700 + Canon S100 + Wat glas
www.janvanginkel.be
In de nieuwe Shoot (vandaag in de post) staat er een review over de Panasonic GF1.
Ik heb toch de indruk dat het een zeer goede hybride is.
"Boven ISO 800 duikt het dynamisch bereik snel naar beneden..."
Samen met de pancake van 1.7 denk ik dat je daar toch al hele mooie resultaten kan neerzetten.
De conclusie van Shoot is dat de GF1 een prima beeldkwaliteit geeft in een compacte camera.
De mogelijkheid om RAW te fotograferen is net als bij de Canon een pluspunt.
Ik zou de Pana verkiezen boven de Canon omwille van die pancake en daar eventueel een 14-45 lensje bij, heb je toch al een behoorlijk bereik in een compact toestel.
De Pana heeft ook later nog mogelijkheden om lenzen te wisselen, de G11 heeft dat niet.
7D - 15-85IS - 50 1.4
De sensor van de Pana is groter dan deze van de Canon = beter in hoge ISO's.
Mijn ervaring met de Pana is : tot 200 ISO zeer goed, 400 ISO bruikbaar maar waarneembare ruis, vanaf 800 ISO duidelijk waarneembare ruis. De Pana scoort slechter dan een instap DSLRs boven ISO 400, maar wel stukken beter dan om het even welke compact.
Verder een erg gebruiksvriendelijk toestel waarvan de fotokwaliteit in veel gevallen deze van mijn Canon 20D overstijgt.
Ik zou hem niet meer willen missen, maar er zijn zeker betere en goedkopere toestellen voor +400 ISO fotografie.