Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D UK versie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 7D UK versie

Hi, wat wordt er bedoeld met

Canon 7D UK versie ?
    Gaat dit enkel om de handleiding?

Dit scheelt zo maar efkens 200 €
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Re: Canon 7D UK versie

Niet vergeten dat je dan ook maar 1 jaar garantie hebt ipv 2... En dat is in mijn ogen toch ook al wel wat waard.
    - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
      Niet vergeten dat je dan ook maar 1 jaar garantie hebt ipv 2... En dat is in mijn ogen toch ook al wel wat waard.
      Dat jaartje er bij is idd zijn 100 € waard.

Scheelt maar 100 bij dezelfde winkel (geheugenkaart.be)

Is dan nog 100 goedkoper dan Konijn.

Comment

Lees dan even deze post: http://forum.belgiumdigital.com/f59/...ml#post2514881

Dat zal al wel een prijsverschil maken.

Daarenboven moet je rekenen dat Konijn ook nog een echte winkel heeft waar je kan binnen stappen, uitleg vragen en dingen bekijken en uittesten. Dit kost ook geld en moet ergens mee betaald worden.
        Webwinkels zijn altijd wat goedkoper dan zaken die ook fysiek een winkel hebben.
        - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Ik vind heel de handelswijze van geheugenkaart.be (en al zijn andere sites) nogal raar.

Je koopt online en het wordt verstuurd vanuit Zwitserland ?

Volgens mij ga je dus zowieso maar 1 jaar garantie hebben (als het al Europese camera's zijn, want op bodies uit de VS of het Verre Oosten krijg je in Europa geen garantie op dacht ik, garantie op bodies is regionaal terwijl garantie op L-lensen wel wereldwijd is heb ik mij laten vertellen).

Ter info : ik heb vorig jaar mooi extra kosten en invoerrechten mogen betalen op een modelauto uit Zwitserland want ze zijn geen lid van de Europese Unie of zoiets

Als het niet te veel scheelt koop dan gewoon lokaal ... als je ooit problemen met de camera hebt zal je het prijsverschil snel vergeten door de miserie die je hebt om de garantie te laden gelden.

Al mijn Canon materiaal komt van bij Studio73, enkel één lens heb ik begin vorig jaar in de UK besteld omdat het pond toen zo laag stond dat er bijna 300 Euro verschil op zat en ze BTW vrij naar België stuurden

Kleine toebehoren en dergelijke koop ik wereldwijd, maar een body of een lens zou ik toch kortbij proberen te kopen, let er ook op dat de UK stekker anders is dan die in ons Belgenlandje, dus moet je ook nog eens een tussenstuk kopen, die zonder aarding zijn vrij goedkoop, maar een goede converter met aarding kost ook nog eens redelijk wat geld ... ik zou eerlijk gezegd niet opteren voor een UK versie van een Canon body.

Let er ook op dat geheugenkaart niet altijd al de toebehoren meeleverd in een 'body' set, hij gaat er van uit dat iemand die een body koopt al een volledige set heeft (lader, kabeltjes, software ...) en dus enkel effectief de body levert zonder extras, ik herinner mij dat hier al eens een hele discussie over geweest is op BD, zo'n Canon lader kost redelijk wat geld hé, dus als het niet expliciet op de site staat dat alles er bij is zou ik er zeker afblijven !

Mark
          Last edited by LamboCars; 1 januari 2010, 13:26.
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Heb hier op het forum ergens gelezen dat als je iets in het buitenland besteld, ze de factuur op de doos plakken.
            Ik heb 2 weken geleden een Lowepro zak bij hen besteld.
            Prijs betaald zoals op MSC site.
            Aan de doos kon ik idd zien dat er iets met een mes uitgesneden was.
            Voor hetzelfde geld ontvang ik binnen enkele weken een betaalformuliertje van de douane.

By the way, de beste wensen iedereen.
            Last edited by fisherman; 1 januari 2010, 17:36.

Comment

Nog nooit papiertje van de douane gekregen .En ik heb daar toch al het een en ander gekocht hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                Nog nooit papiertje van de douane gekregen .En ik heb daar toch al het een en ander gekocht hoor
                Allee das goed nieuws. Dus inderdaad, ik heb de prijs betaald zoals op de site, niks meer.

Comment

UK stekker anders is dan die in ons Belgenlandje, dus moet je ook nog eens een tussenstuk kopen, die zonder aarding zijn vrij goedkoop, maar een goede converter met aarding kost ook nog eens redelijk wat geld
                  Ik heb geen enkele lader met aarding

Als de lader een kabel heeft kan je er zelf een andere stekker aanzetten (of een continentaal kabeltje erin steken dat je beslist nog in een rommeldoos hebt liggen)
                  Maar als de stekker aan de lader vast zit is zo'n UK stekker wel vervelend

Heb van geheugenkaart wel eens een US lader gehad met inklappende stekker, maar dat wist ik op voorhand en er was netjes een overgangsstukje bij

Al dergelijke electronica is 100-240V en 50/60Hz

Waarom vraag je de verkoper zelf niet wat er al dan niet bijhoort en hoe hij het regelt vanuit Zwitserland ?

Comment

Een goeie raad !

Als je er een 7D wil kopen in de UK , rij dan naar ginder!

Eerlijk gezegd, voor 100€ verschil koop ik hem liever hier.
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
                      Een goeie raad !

Als je er een 7D wil kopen in de UK , rij dan naar ginder!

Eerlijk gezegd, voor 100€ verschil koop ik hem liever hier.
                      Ik wil hem niet in de UK gaan kopen, je kan hem bestellen bij Topfoto.

Comment

Zijn de voltages en stekkers niet verschillend tov de onze. Maar in dit land een UK-versie kopen. Rare commerce is dat ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
                          Ik wil hem niet in de UK gaan kopen, je kan hem bestellen bij Topfoto.
                          Oh Sorry, dat had ik verkeerd gelezen hoor. my mistake

Zorg er gewoon voor dat je batterij-oplader een exemplaar is dat je hier in het stopcontact kan steken hé.
                          Voor de rest zijn alle body's in verschillende talen in te stellen via het menu.
                          De handleiding daarintegen zal engelstalig zijn.

Belgische body's hebben een nederlands/franse handleiding.

Good luck
                          CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                            Zijn de voltages en stekkers niet verschillend tov de onze. Maar in dit land een UK-versie kopen. Rare commerce is dat ?
                            Stekkers zullen wel verschillend zijn.
                            Voltages verschillend lijkt me sterk.
                            (Je kan toch niet voor elk land verschillende opladers maken)

Comment

Er wordt gewoon een extra kabel (met UK kop) bijgeleverd bij de UK versie. De gewone kabel wordt ook meegeleverd. In Engeland is er geen andere netspanning. En bovendien is die lader geschikt voor zowel 110 als 220 volt, dus maakt het niet uit.
                              Zoals gezegd heb je enkel 1 jaar garantie, en voor dat prijsverschil koop je hem beter hier.

Comment

Working...
                              X