Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D UK versie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D UK versie

Zonet gezien op mijn 7D lader en deze werkt van 100 tot 240 V.50/60Hz. Voor de verschillende stekker dat is geen probleem een snoer van elke draagbare radio is geschikt.
    françois

Comment

ik heb mijn D700 online (EBAY) in UK gekocht, gewoon zien dat je een adapter hebt
      voor de rest alles ok
      en ik kon em registreren op de BE-site
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
        Er wordt gewoon een extra kabel (met UK kop) bijgeleverd bij de UK versie. De gewone kabel wordt ook meegeleverd. In Engeland is er geen andere netspanning. En bovendien is die lader geschikt voor zowel 110 als 220 volt, dus maakt het niet uit.
        Zoals gezegd heb je enkel 1 jaar garantie, en voor dat prijsverschil koop je hem beter hier.
        Volgens Otto van geheugenkaart heb je 2 jaar garantie.

"Een 7D UK versie wil zeggen een body met alle toebehoren met twee jaren europese waarborg maar

met een engelse handleiding
        een engelse akkulader met een europese adapter.
        voor garantie gaat de body naar Rofa in Nederland"
        Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

Comment

De Europese waarborg is geen 2 jaar...

Nederland heeft ook maar 1 jaar! België is hierop een uitzondering.

Dus vraag hem toch maar even of hij dit op papier kan zetten of laten zien dat je effectief 2 jaar waarborg hebt.

Zeggen is 1 ding, maar het effectief waarmaken is iets anders...
          - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Otto geeft steeds 2 jaar garantie op de toestellen Zelfs 3 jaar op lenzen

Comment

En van waar komt die garantie dan?

Al eens ooit een ernstig probleem gehad met 1 van die dingen?

Canon gaat de garantie van een objectief of camera niet enkel voor hem afhandelen na 2 of 3 jaar... Dus ofwel betaald hij dit dan uit eigen zak, ofwel vervalst hij de verkoopsbewijzen naar een latere datum ofwel is dit bluf en hoopt hij dat er in die periode niets voorvalt. (Dan verkoopt hij garantie die er niet is, en rekent hij er op dat die niets voorvalt in die periode...)

Ik werk ook bij een invoerder van materiaal en wij leveren ook aan verdelers die het op hun beurt aan de klant verkopen. En ik heb zo'n zaken al voldoende zien gebeuren, maar 1 ding is zeker: de fabrikant houdt zich altijd aan de voor hem maximale garantieperiode. Dus 1 jaar voor Europa en uitzonderlijk 2 jaar voor België (waarbij de kosten in het 2de jaar hoofdzakelijk door de invoerder gedragen worden).

Lijkt me toch allemaal maar een rare constructie...
              - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rikketik Bekijk bericht
                Otto geeft steeds 2 jaar garantie op de toestellen Zelfs 3 jaar op lenzen
                Als je een Canon toestel buiten België koopt, maar binnen Europa heb je maar 1 jaar garantie, daar kan niemand iets aan veranderen, ook Otto niet hoor.

Als je het toestel in zijn 'winkel' in Putte ophaalt heb je wel een ander verhaal, dan heb je in een vestiging in België gekocht en is hij verplicht 2 jaar garantie te geven, maar vermits in dit geval de camera uit Zwitserland komt wil ik nog wel eens zien dat Canon je 2 jaar garantie zal geven

Op L-lenzen is 3 jaar wereldwijde garantie, niet L-lenzen hebben dezelfde garantie als bodies, dus het bovenstaande gaat hier ook voor op Daarom heb ik niet getwijfeld om vorig jaar een 100-400 uit de UK te laten komen, je hebt er via Canon nog altijd wereldwijde garantie op (hebben ze me toch altijd verteld )

Ik blijf het een rare manier van zaken doen vinden, ik heb al mijn CF kaartjes bij Otto gekocht, en altijd gaan ophalen in Putte, maar een body of lens ... daar zou ik toch aan twijfelen als ik ze niet kan ophalen bij hem persoonlijk.

Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

tjonge tjonge Ik heb reeds veel gekocht bij geheugenkaart en steeds van een prima snelle service genoten

Comment

Prima en snel kan wel, maar heb je ooit garantie-gevallen gehad met een camera of objectief bij hen?

Want daar gaat het hier over...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                      Prima en snel kan wel, maar heb je ooit garantie-gevallen gehad met een camera of objectief bij hen?

Want daar gaat het hier over...
                      Jazeker en met name de d200 van mijn zoon,toestel was bijna twee jaar oud en ze hebben bij nikon de volledige hoofdprint vervangen volledig onder garantie.Nog eentje, de d2xs van Franciskine waarbij de flitsschoen afgebroken was ook onder garantie gemaakt En zo kan ik nog een heel deel garantiegevallen aanhalen van vrienden die er gekocht hebben Zowel canon als nikon vrienden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
                        Volgens Otto van geheugenkaart heb je 2 jaar garantie.

"Een 7D UK versie wil zeggen een body met alle toebehoren met twee jaren europese waarborg maar

met een engelse handleiding
                        een engelse akkulader met een europese adapter.
                        voor garantie gaat de body naar Rofa in Nederland"
                        Als je in België een UK versie koopt in een winkel (ja dat kan ook), dan moet die winkel je 2 jaar geven. Ik heb ooit een body gekocht via een online shop gelegen in de UK en zij gaven mij maar 1 jaar garantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                          Als je in België een UK versie koopt in een winkel (ja dat kan ook), dan moet die winkel je 2 jaar geven. Ik heb ooit een body gekocht via een online shop gelegen in de UK en zij gaven mij maar 1 jaar garantie.
                          Maar dat is nu juist het probleem, je koopt niet in een winkel in dit geval, je body wordt opgestuurd vanuit Zwitserland, dus hoe je het draait of keert ... je hebt niet in een Belgische winkel gekocht.

Jazeker en met name de d200 van mijn zoon,toestel was bijna twee jaar oud en ze hebben bij nikon de volledige hoofdprint vervangen volledig onder garantie.Nog eentje, de d2xs van Franciskine waarbij de flitsschoen afgebroken was ook onder garantie gemaakt En zo kan ik nog een heel deel garantiegevallen aanhalen van vrienden die er gekocht hebben Zowel canon als nikon vrienden.
                          Maar hebben al jouw vrienden hun materiaal in Putte gehaald of vanuit Putte laten opsturen ? Dan hebben ze inderdaad recht op 2 jaar garantie ... maar zoals ik hierboven aangeef komt het materiaal nu uit Zwitserland hé, en niet uit een winkel in België ... en daar wringt het schoentje bij mij eerlijk gezegd.

Nu ik heb net de prijzen eens nagekeken, sorry hoor, maar voor dat verschil op een 7d neem ik geen enkel risico en koop ik in België, liefst bij Studio73 trouwens
                          De 7d body (normale versie) staat aan 1319 Euro, bij Studio73 aan 1349 Euro ... de 5dII staat aan 1698 Euro (speciale prijs, normaal 1998 Euro) terwijl Studio73 hem aan 2099 heeft staan, kijk dat is een héél lage prijs en de moeite om het risico voor te nemen vind ik ... 400 Euro verschil is al veel voor mij !

Mark
                          Last edited by LamboCars; 3 januari 2010, 17:49.
                          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Stuur gewoon es een mail naar otto en vraag hem hoeveel jaar garantie er op de toestellen zit als ze vanuit Zwitserland verstuurd worden he

Comment

sta ook in de verleiding om een 'uk' model aan te schaffen , vroeger tot volle tevredenheid bij otto gekocht maar steeds afgehaald !

toch wat terughoudendheid om zoveel geld online , moest iemand daar bestellen , laat zeker iets weten (ben nog aan het twijfelen , is toch 200€ verschil op een 'belgisch toestel' (vind als afhaalprijs in belgie niets onder de 1349€)

Comment

Stuur gewoon es een mail naar otto en vraag hem hoeveel jaar garantie er op de toestellen zit als ze vanuit Zwitserland verstuurd worden he
                                Twee jaren waarborg indien het toestel naar de Benelux wordt geleverd. Drie jaren voor Zwitserland en Liechtenstein.

Groetend Otto
                                Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Working...
                                X