Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 1D mk IV aangekondigd!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EOS 1D mk IV aangekondigd!!!

€3968 bij Profocam (afdeling van Grobet). Wel enkel voor Profs blijkbaar.

Comment

Heb net de tijd genomen om de spec's eens te overlopen. Ik persoonlijk vind het toestel geen verbetering, ttz;
      Waarom op dergelijk hi-end toestel, wat het toch is, niet de nieuwste snufjes aanbrengen?
      Waarom geen GPS ( geotaging) geen WIFI of andere draadloze verbindingen?
      Tegenwoordig staat dit op de een GSM van een paar honderd euro!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
        Jammer dat er geen hoge ISO shoots opstaan.
        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht
          Jammer dat er geen hoge ISO shoots opstaan.
          Staat toch nen ISO 3200 bij met heel weinig ruis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
            Heb net de tijd genomen om de spec's eens te overlopen. Ik persoonlijk vind het toestel geen verbetering, ttz;
            Waarom op dergelijk hi-end toestel, wat het toch is, niet de nieuwste snufjes aanbrengen?
            je moet kijken voor welk publiek deze camera gemaakt werd : sportfotografen.

een sportfotograaf heeft weinig boodschap aan een ingebouwde GPS of WIFI.
            Het zou de prijs van de camera alleen maar de lucht in sturen.

Eerlijk gezegd mis ik geen van de 2 opties die jij noemt op mijn camera momenteel...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

Comment

Het feit dat canon vanaf de mid tot aan de toprange nu camera's heeft met video betekent dit dat canon geen echte foto technische vooruitgang meer kan boeken en daarom video in een fotocamera gaat 'verkopen' aan het publiek.

Wat gaat dan de volgende stap zijn die ze in de camera's gaan inbouwen .... gps, of een telefoon .......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jt77 Bekijk bericht
                Het feit dat canon vanaf de mid tot aan de toprange nu camera's heeft met video betekent dit dat canon geen echte foto technische vooruitgang meer kan boeken en daarom video in een fotocamera gaat 'verkopen' aan het publiek.
                unk? vind ik eerlijk gezegd wel kort gesteld hoor...

Een vooruitgang van 6 megapixels en veel betere hoge ISOs vind ik wel degelijk foto-technische vooruitgang hoor...
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

Comment

Nee, ik bedoel het zo.

Als je nu de absolute top in foto camera's in de markt zet met een video mogelijkheid zet de kwaliteit van die videobeelden dan eens af tegen de kwaliteit van de fotobeelden.

Dan mag je je zeker afvragen wat het nut daarvan is.

Dan is het toch zo vreemd als je kijkt naar het vorige model hoe je die video 'gimmick' dan moet lezen tov. deze camera.

Ik vind het dan niet zo vreemd om je af te vragen de vraag die ik gesteld heb.

Het is een beetje een cynische vraag, maar toch ......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                    een sportfotograaf heeft weinig boodschap aan een ingebouwde GPS of WIFI.
                    Het zou de prijs van de camera alleen maar de lucht in sturen.
                    Dan ken jij niet veel van (professionele) sportfotografie. Al eens naar al die camera's in het gras achter het doel tijdens Champions League, EK en WK wedstrijden gezien? Kijk eens achter het glas van een basketbalring tijdens een NBA wedstrijd... Tientallen camera's die allemaal via wifi beelden doorsturen naar de laptop van de fotografen aan de zijlijn. Om over atletiek nog maar te zwijgen.
                    Kijk hier maar eens : http://www.mir.com.my/rb/photography...00MFinals9.jpg
                    GPS is dan weer zeer interessant voor de wielerfotografen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jt77 Bekijk bericht
                      Nee, ik bedoel het zo.

Als je nu de absolute top in foto camera's in de markt zet met een video mogelijkheid zet de kwaliteit van die videobeelden dan eens af tegen de kwaliteit van de fotobeelden.

Dan mag je je zeker afvragen wat het nut daarvan is.

Dan is het toch zo vreemd als je kijkt naar het vorige model hoe je die video 'gimmick' dan moet lezen tov. deze camera.

Ik vind het dan niet zo vreemd om je af te vragen de vraag die ik gesteld heb.

Het is een beetje een cynische vraag, maar toch ......
                      Ik snap nog steeds niet wat je nu wilt zeggen ???

Maar de realiteit moet je onder ogen zien.
                      - Canon zal video nu in elke nieuwe camera steken
                      - Canon heeft al veel 5DII's en 7D's verkocht net voor die video functie
                      - Nikon heeft ook de video functie in zijn top model gestoken

Het is niet omdat jij geen toegevoegde waarde in een functie ziet, dat die waardeloos is. Het is dan alleen waardeloos voor jou persoonlijk hé. De video functie kon gewoon niet ontbreken in deze camera, dat was veel dommer geweest van Canon dan om hem toe te voegen.

Je moet maar eens goed lezen, er zijn verschillende mensen die hun 5DII verkopen voor een 7D en niet omdat die laatste betere beelden schiet, maar net omdat die een aantal verbeteringen in de video modus heeft meegekregen. Dat is jammer want Canon heeft nu al aangekondigd om die aanpassingen ook via firmware voor de 5DII vrij te geven.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirk Janssen Bekijk bericht
                        Die WIFI trigger hebben ze toch ook?
                        Ok het was ergens handiger geweest om het rechtstreeks in het toestel te hebben, maar de mogelijkheid bestaat wel degelijk.

Ingebouwde GPS functie: Tja wat is beter een externe of een ingebouwde. Voordeel van de externe is dat waarschijnlijk een betere ontvangst kan hebben. Nu Canon brengt er zelf geen uit vandaag, maar er bestaan wel oplossingen hiervoor.
                        Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                          zou ie nog weten welke apparatuur bij hem hoort?
                          1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                            Die WIFI trigger hebben ze toch ook?
                            Ok het was ergens handiger geweest om het rechtstreeks in het toestel te hebben, maar de mogelijkheid bestaat wel degelijk.

Ingebouwde GPS functie: Tja wat is beter een externe of een ingebouwde. Voordeel van de externe is dat waarschijnlijk een betere ontvangst kan hebben. Nu Canon brengt er zelf geen uit vandaag, maar er bestaan wel oplossingen hiervoor.
                            Ja, het bestaat maar met los verkrijgbare (dure) modules. Ze hebben de WFT en een losse GPS module is verkrijgbaar, maar ik had liever gezien dat dergelijke zaken ineens ingebouwd zouden zijn. Zoals gezegd kan dat niet zo moeilijk zijn als ge een GSM hebt met al deze functies voor een paar honderd euro. Dus dat dergelijke zaken, zoals hoger vermeld, enkel de prijs gaan opdrijven, daar heb ik mijn twijfels over. En wat dat nog, als men voor dergelijk hi-end (duur) toestel nu 100 euro meer gaat vragen of niet maakt niet zo veel verschil denk ik. Dat is althans mijn mening. Video zal wel leuk zijn voor sommigen, maar ik heb deze op mijn EOS 5 nog nooit gebruikt, ik zou zelfs niet weten hoe het werkt, hoe ik het moet opzetten. Ik persoonlijk zal in elk geval de nieuwe EOS 1 niet gaan kopen. Ik zie echt geen of weinig voordelen ten opzichte van de vorige EOS 1 of mijn EOS 5. Toch geen wat het prijsverschil zou kunnen verantwoorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kourni Bekijk bericht
                              Dan ken jij niet veel van (professionele) sportfotografie. Al eens naar al die camera's in het gras achter het doel tijdens Champions League, EK en WK wedstrijden gezien? Kijk eens achter het glas van een basketbalring tijdens een NBA wedstrijd... Tientallen camera's die allemaal via wifi beelden doorsturen naar de laptop van de fotografen aan de zijlijn. Om over atletiek nog maar te zwijgen.
                              Zou dat wel via WiFi zijn?
                              Volgens mij worden die camera's gewoon getriggerd via bvb IR, en worden de foto's opgeslagen op de geheugenkaart in de camera..
                              Mijn Flickr: http://www.flickr.com/photos/40893297@N05/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic007 Bekijk bericht
                                Zou dat wel via WiFi zijn?
                                Volgens mij worden die camera's gewoon getriggerd via bvb IR, en worden de foto's opgeslagen op de geheugenkaart in de camera..
                                Dat zijn gewoon pocket wizards die de camera triggen. de beelden worden dan opgeslaan op de CF kaart
                                Nikon D3, D700, D300 14-24mm f2,8, 24-70mm F2.8, 70-200mm F2.8, 300mm F2,8, 200-400mm F4, SB 800, SB 900 sony snaplab printer

Comment

Working...
                                X