Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 1D mk IV aangekondigd!!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: EOS 1D mk IV aangekondigd!!!

Toen ik eind vorig jaar de 1D MKIII kocht, was die bij Fotokonijnenberg ook flink duurder dan bij Studio 73. Maar een paar dagen later hebben ze bij Studio 73 hun prijs naar boven aangepast (ik heb die dus nog net aan de "lage" prijs gekocht).

Tegen zo'n 5.000 euro zal het aantal verkochte exemplaren niet al te hoog liggen...

Voorlopig heb ik nog geen andere camera nodig. De 1D MK IV ziet er helemaal niet slecht uit, maar ik kom ruim toe met de mogelijkheden van de 1D MK III.
    Als die versleten is, dan kijk ik nog wel eens uit voor een nieuwe professionele camerabody.
    De 40D zal ik waarschijnlijk nog vervangen door een 7D, maar dat kan ook nog wel even wachten.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bluesphoto Bekijk bericht
      Dat kan toch niet correct zijn, dat is bijna zoveel als een 1DS MK III en veel meer dan de "oude" 1D MK III....
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
        Dat kan toch niet correct zijn, dat is bijna zoveel als een 1DS MK III en veel meer dan de "oude" 1D MK III....
        pech voor de mensen die de laatste maand nog vlug hun 1DMKIII hebben weggedaan voor een IV te kopen ze gaan veel meer mogen opleggen

Comment

Ik zal in ieder geval mijn IIn inruilen voor deze... Heb de III links laten liggen maar ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bluesphoto Bekijk bericht
            5000 EUR voor een body, ja wadde en ikke twijfelen om een D7 te kopen
            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
            website: http://www.hung.be
            facebook - Instagram

Comment

ik heb eigenlijk gewacht op de nieuwe 1D om een nieuwe body te kopen dus ik kan nog wel even wachten zodat de prijs een beetje daalt :-)

Jakke
              Canon en glas
              www.jakke16.be

Comment

Sample images

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                  5000 EUR voor een body, ja wadde en ikke twijfelen om een D7 te kopen
                  Geen van beide toestellen is bedoeld voor freaks zoals wij hier op BD

De digitale fotografie is volwassen en "gerecupereerd", men kan de illusie van "prachtige beelden zonder moeite" nu aan een kapitaalkrachtig publiek verkopen

Maar zelfs die mensen denken wat meer na dan vroeger voordat ze iets kopen, dus moet de prijs meer naar omhoog dan eerst gepland om uit de kosten te komen

Ook wordt de prijs blijkbaar eerst bepaald in USD tov JPY, en voor die paar klanten in de rest van de wereld voor de gemakkelijkheid 1 EUR=1 USD, 1 GBP=1 USD enz
                  Het is de USD die zakt tov de JPY, niet de EUR

Zolang de kopers denken dat ze niet zonder die dingen kunnen zal de prijs naar omhoog blijven gaan

En het is niet de kopersstaking van jij en ik die dat gaat veranderen

Comment

Amai stevige prijs - voor +/_ 600€ meer heb je de 1Ds... - beide hebben ongeveer wel een andere toepassing maar moest ik mogen kiezen zou ik voor dat geld toch voor de FF- 1Ds Mark III gaan (denk ik )

mvg,
                    SB
                    Canon 5D, 40D - 24-70 f/2.8 L USM, 17-40 f/4 L USM, 135 f/2.0 L USM, 50 f/1.4 USM, Speedlite 580EX II - Leica M6 + 50mm Summicron + 35mm 1.4 Nokton MC.

Comment

Calumet prijst het nieuwe beest op 4700 Euro op deze moment.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

topfoto.nu € 4248

Comment

Art & Craft: 4.239 EUR

Wie gaat het eerst onder de 4.000?
                          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

Comment

Haha nu kunnen we een thread starten dat de prijs wel heel snel zakt. 800 euro op 1 dag tijd.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Prijs op dpreview is 4600 euro.
                              Dus gelijk aan de prijs van de 1DIII bij introductie.
                              En gelijk aan de prijs van een 1DV bij introductie.
                              (1D prijs was 6000 euro, nu toch iets lager)

Het is heel normaal dat bij professionele toestellen de prijs niet bepaald wordt door de consumer markt.

Wat niet bekekent dat een Canon 7D nu niet beter kan zijn dan een Canon 1D uit 2002.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter M Bekijk bericht
                                Wie gaat het eerst onder de 4.000?

Topfoto.nu : € 3999

Comment

Working...
                                X