Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop Canon 50D bij Kemp in Hasselt(??)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aankoop Canon 50D bij Kemp in Hasselt(??)

Na lang nadenken en twijfelen tussen een jonge tweedehands of een nieuwe Canon 50D met de 17-85mm lens, dan toch besloten om een nieuwe te kopen. Verschil tussen 2dehands en nieuw is maar ±200€.

Tijdens het Kerstshoppen in Hasselt bij Kemp (Selexion in de Koning Alberstraat) binnen geweest. Daar staat deze combinatie voor 1099€
    Dat is goedkoper dan bij Studio73 of Konijn....

Dus zal de aankoop waarschijnlijk daar gebeuren.

Heeft er iemand positieve of negatieve ervaringen met deze winkel?
    Zou toch willen weten dat de naservice goed is...

Alvast bedankt, RaF.

Re: Aankoop Canon 50D bij Kemp in Hasselt(??)

Ik kocht m'n 40D bij Konijn (nieuw voor de garantie) en had hem al na nog geen jaar nodig. Ik haalde m'n lens eraf terwijl de camera aanstond (normaal mag dit) maar opeens vloog hij uit en kon hem niet meer inschakelen! Konijn stuurde hem naar NL (Etbas die nu niet meer zou bestaan), en ik kreeg hem per post teruggestuurd. "Naservice" is een groot woord, want zij sturen je camera ook maar door en doen zelf niets.

Maar best is inderdaad nieuw kopen voor de garantie, misschien kennen mensen deze winkel als deze al lang bestaat en niet meteen failliet zou gaan. Maar denk zelfs dan dat je je geen zorgen moet maken, via de officiële Canon site heb je 2j garantie, hen contacteren naar welk herstelpunt je een defecte camera mag posten.

Voor objectieven uiteraard de 2e hands markt, kan je heel wat besparen, voor toplenzen scheelt dit niet zoveel +-20% maar sommige toppers worden niet meer verkocht
    Ik kocht "body only" en afzonderlijk de Canon 50 1.4 portretlens (heb ik nog steeds) + Tamron 17-50 2.8.
    Een kitlens sprak me niet aan, daar ik lichtsterke snelle lenzen wou met f1.4 of f2.8 om binnenshuis focusproblemen door minder licht te beperken + mooiere bokeh.
    Last edited by CanonYouCan; 13 december 2009, 21:02.

Comment

vekeerde info
      Last edited by Silver Roller; 14 december 2009, 10:40. Reden: nie goe wakker ... verkeerde info gegeven

Comment

Wat mij betreft : geen enkele negatief punt voor Kemp in Hasselt! Mijn laatste aankopen waren allemaal bij Kemp.
        Ook zeer correct in geval van problemen bij garantie! (ervaring met fototoestel van onze dochter)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
          Ken Hugo en Sven Bartok reeds lang ....
          De TS vroeg naar Kemp, niet naar Bartok.

Ik denk dat de service bij die winkels overal gelijk is. Zij hebben hun leverancier waarnaar ze een defect toestel terugsturen. Geen zorgen over maken !
          Fuji X - Less became more

Comment

De 17-85 is niet direct de meest gezochte lens, ze is hooguit 250 EUR waard (als je ze al zou willen)

Je betaalt dus eigenlijk 850 EUR voor de body, wat aan de hoge kant is
            Ik zou de body apart kopen aan de laagste prijs (nieuw of tweedehands)
            Het is een zeer goed toestel, maar het prijsverschil met de opvolger moet groot genoeg zijn

De kans dat er iets kapot gaat buiten je eigen fout is erg klein, en ze worden toch allemaal naar dezelfde reparateur gestuurd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              De 17-85 is niet direct de meest gezochte lens, ze is hooguit 250 EUR waard (als je ze al zou willen)

Je betaalt dus eigenlijk 850 EUR voor de body, wat aan de hoge kant is
              Ik zou de body apart kopen aan de laagste prijs (nieuw of tweedehands)
              Het is een zeer goed toestel, maar het prijsverschil met de opvolger moet groot genoeg zijn

De kans dat er iets kapot gaat buiten je eigen fout is erg klein, en ze worden toch allemaal naar dezelfde reparateur gestuurd
              Welke lens raad jij dan aan?

Ik wil een lens waarmee ik bv naar Plopsaland indoor kan gaan en daar wat mooie foto's van de dochter nemen. Of als ze een musical gaat doen wil ik vanuit de zaal (eerste of tweede rij) mooie fotos nemen.
              Ik weet dat ik hiervoor beter kan opteren voor de 17-55mm F2.8 maar deze gaan tweedehands nog vlot 700-800€, en dat is boven mijn budget.
              Bij een plaatselijke fotograaf hebben ze gezegd dat de combinatie 50D + 17-85mm voldoende lichtgevoelig is voor mijn toepassingen, waar of niet waar???
              Of zijn er goede alternatieven die ook lichtgevoelig zijn?

Alle tips zijn welkom....

Comment

Ja, dat had ik beter niet gezegd

Ik denk dat USM wel belangrijk is voor snel bewegende kinderen, als je die 17-85 een tijd wil houden zou ik het doen

Maar als je nu al iets beters in gedachten hebt kan je evt om te beginnen een kitlens 18-55 IS kopen, reken niet op een hoge tweedehandsprijs voor je 17-85

Kitlens kost 94 EUR nieuw bij een webwinkel in het noorden van de provincie Antwerpen
                Je 17-85 318 EUR, en een losse body 781, je prijs in Hasselt is zeker OK

Een tweedehands 50D rond 550 EUR is natuurlijk ook OK

Alvast veel plezier

Comment

Ja, dat had ik beter niet gezegd

Ik denk dat USM wel belangrijk is voor snel bewegende kinderen, als je die 17-85 een tijd wil houden zou ik het doen

Maar als je nu al iets beters in gedachten hebt kan je evt om te beginnen een kitlens 18-55 IS kopen, reken niet op een hoge tweedehandsprijs voor je 17-85

Kitlens kost 94 EUR nieuw bij een webwinkel in het noorden van de provincie Antwerpen
                  Je 17-85 318 EUR, en een losse body 781, je prijs in Hasselt is zeker OK

Alvast veel plezier
                  Ik heb al een paar keren een bod gedaan op een tweedehands 17-85mm en ze gingen nooit weg onder de 200€. Dan geef ik liever 100€ meer voor een nieuwe ...
                  Ik vind ook dat deze lens na 6 maanden niet meer mag gaan dan 150€, maar daar denken de verkopers van deze lens anders over...

Dus daarom dat ik alles nieuw koop. In de veronderstelling dat ik daar zeker mijn ding ga met kunnen doen....

Comment

Daar zal je lang moeten achter zoeken vrees ik

Comment

Raf, ik heb begin september dezelfde combinatie 50D + 17-85mm kitlens bij het konijn
                      gaan halen en over de lens ben ik toch zéér tevreden.. Naast standaard zoomlens kan ze
                      ook goed dienen voor de eerste stapjes macrofotografie, portretten en ze is ook inzetbaar
                      als groothoek lens.

Het is natuurlijk een starterslens, maar als je nu niet zoveel geld er aan wilt besteden dan
                      kom je er zeker ver mee. Let wel op.. het diafragma is f/4 -5.6 en dit wil zeggen dat je
                      vaak beperkt blijft tot een opening van slecht 5.6! De sensor (leg ik het zo goed uit) staat
                      niet toe in elke situatie f/4 te selecteren. Dus binnen in plopsaland of bij een voorstelling
                      zal je de ISO waarden toch goed moeten omhoog halen. Maar de 50D kan makkelijk tot
                      1000 ISO gaan en is dan zelfs in staat redelijke sportacties vast te leggen!

Als je nog iets specifiek wil weten PM me maar!
                      Follow me on neonpxl.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf_Messelbroek Bekijk bericht
                        Tijdens het Kerstshoppen in Hasselt bij Kemp (Selexion in de Koning Alberstraat) binnen geweest. Daar staat deze combinatie voor 1099€
                        Dat is goedkoper dan bij Studio73 of Konijn....
                        Alvast bedankt, RaF.
                        Dat is inderdaad een mooie prijs. Kemp het goedkoopste, dat we dat nog mogen meemaken...
                        http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
                        http://foto-actiecode.be

Comment

Working...
                        X