Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

7D prijzen zakken snel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 7D prijzen zakken snel

Oorspronkelijk geplaatst door Plop Bekijk bericht
    Is niet zo goed denk ik, want de 7 D moet niet alleen de D300 laten voorgaan, maar zelfs de D90...die maar de helft kost van een 7D

http://www.colorfoto.de/Uebersicht/B...as_425905.html
    Met 1 punt (72 tov 73) mijn beste ...
    En mijn 50D staat met 70,5 nog 1 punt beter dan de 1DMkIII die bijna 4 keer duurder is

Comment

Er staat een praktijktest in 'Chip foto-video digitaal magazine'.

Nikon VS Canon, spiegelreflexen uit alle klassen in een grote vergelijkende test.

Naar mijn mening een goede test want ze behandelen er ondermeer:
      - Details en scherpte
      - Ruis bij hoge ISO waarden
      - Kleurechtheid en witbalans
      - Dynamisch bereik
      - Seriefoto's en snelheid
      - Video in HD kwaliteit

Camera's die getest worden zijn:
      Beginnersklasse
      Canon EOS 1000D met Canon 18-55mm VS Nikon D60 met Nikkor 18-55mm
      Middenklasse
      Canon EOS 50D met Canon 17-85mm VS Nikon D90 met Nikkor 18-105mm
      Professionele klasse
      Canon EOS 5D Mark II met Canon 24-105mm VS Nikon D700 met Nikkor 24-70mm

Helaas nog geen test van de 7D in op genomen, maar om de discussie op voorgaande bladzijde objectief te houden, raad ik jullie aan het magazine te kopen en eens goed te lezen.
      Canon R6 + Canon 5D mark III - Canon RF 28-70 f/2.0 - Canon EF 24-70 2.8 L USM - Canon EF 70-200 2.8 L IS II USM - Canon EF 50 mm 1.8 II; www.dpfotografie.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W1ck3D Bekijk bericht
        Er staat een praktijktest in 'Chip foto-video digitaal magazine'.

maar om de discussie op voorgaande bladzijde objectief te houden, raad ik jullie aan het magazine te kopen en eens goed te lezen.
        Sorry maar een blad dat ooit kwam verklaren dat het ruisniveau van een D70 beter was dan die van de 5D heeft zijn kredietwaardigheid al lang verloren. Dit lezen ga ik dus alvast niet doen.

Comment

Ik hoop dat al die bladen de verschillende camera's vergelijken nadat de output qua print/resolutie hetzelfde is gemaakt. Als je een D300 met een 7D vergelijkt op 100% dan zal de 7D altijd meer ruis laten zien, simpel weg omdat de hogere resolutie dit uitvergroot.
          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Daan B Bekijk bericht
            Ik hoop dat al die bladen de verschillende camera's vergelijken nadat de output qua print/resolutie hetzelfde is gemaakt. Als je een D300 met een 7D vergelijkt op 100% dan zal de 7D altijd meer ruis laten zien, simpel weg omdat de hogere resolutie dit uitvergroot.
            Misschien eens wat tech info lezen voor je post ? met wat men hier allemaal leest kan men zo aan de slag voor een nieuwe sensortechnologie

BTW .. ghosting in de 7D => FW versie 1.1.0

en voor de fans ... ivm IQ
            "... (if you prefer the 7D or Nikon D300S in this respect is probably a matter of taste)...."

Comment

nu 1295 bij kamera-express
              1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

€1274 bij Foka

Ik heb de 7D gehaald bij Foka. De prijzen zijn al ferm gezakt. De 7D kost nu evenveel als de 30D toen ( 1199euro met inflatie )
                Als je naar de prijzen van de 7D kijkt in Duitsland dan liggen ze nog in de 1500-1600 range !
                Groetjes, Blord

Canon 7D en wat lenzen.

Comment

en bij Konijn is de combo 7D+15-85 sinds gisteren weer met 80 Euro gestegen ...
                  Fuji X - Less became more

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                    Ik bedoel hier vooral dat niemand heeft afgewacht tot er een 7D was en in de tussentijd geen andere DSLR heeft gekocht.
                    In die zin heb je inderdaad gelijk. Ik had ook niet verwacht dat ze eindelijk eens een serieuze sprong gingen maken. En zelfs met de huidige meerkost, ... je kan beter een pak meer vragen en iets "veel beter/nieuwer" op de markt brengen dan telkens uw zelfde lanceerprijs herhalen alle 1,5 a 2 jaar voor een model die maar een aantal details beter heeft.

Heb hem nu ondertussen 2,5 maand ofzo denk ik, en echt al superervaringen mee gehad, ik betrap me erop zelfs heel vaak vrijetijdsfilmpjes te maken wanneer we op stap zijn, met natuurlijk zalige HD quality.
                    Imagination is more important than knowledge...
                    http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blord Bekijk bericht
                      Ik vind wel jammer voor mensen die de volle pond van 1739euro hebben betaald bij de introduktie. Dat was nog geen 2 weken geleden.

Bij K.E. staat het ook voor 1389euro. Blijkbaar is de bodem bereikt, maar wat een slachting voor de early adopters.
                      ik heb hem in de eerste week van release gekocht (gewoon in de winkel / zonder bestelling) en betaalde iets van een 1475 € .... dus mij lijkt het er eerder op dat onze goede vrienden van fotokonijn & soortgelijke superbekende winkels er eventjes 2 a 4 weken hebben van zitten profiteren snel winst te maken op de freaks die langs kwamen...
                      Imagination is more important than knowledge...
                      http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
                        ik heb hem in de eerste week van release gekocht (gewoon in de winkel / zonder bestelling) en betaalde iets van een 1475 € .... dus mij lijkt het er eerder op dat onze goede vrienden van fotokonijn & soortgelijke superbekende winkels er eventjes 2 a 4 weken hebben van zitten profiteren snel winst te maken op de freaks die langs kwamen...
                        Inderdaad, bij mij was dit net zoals bij B@rt, ikzelf heb de 7D van 01 Oktober en heb er toen absoluut geen 1500 € voor gegeven, verre van zelfs !
                        Is natuurlijk een goeie marketing, eerst prijzen veel te hoog zetten om daarna rustig te laten dalen tot normale prijzen.
                        Deze marketingtruc gebeurt ook dikwijls rond de soldenperiodes, en toch zijn er veel mensen die daar in trappen (met beide voeten zelfs)

grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

BTW The 5D2 is gezakt tot 1829,00 euro
                          Canon + Elinchrom | www.daanbarnhoorn.nl

Comment

Probleem met de 5DmkII is de AF die evengoed of slecht is als de 5D classic.

Denk dat er veel mensen het toestel daarom links laten liggen en dat ze er niet zo goed vanaf raken??

Bericht aan canon.. Steek de AF van de 7D effe in de 5Dmk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht

Denk dat er veel mensen het toestel daarom links laten liggen en dat ze er niet zo goed vanaf raken??

Bericht aan canon.. Steek de AF van de 7D effe in de 5Dmk2
                              Yep.. Hoe meer ervaring ik heb met de AF van de 5D mk I , en hoe meer ik lees over de AF van de 5D II, des te meer ik erover denk om de 5D II te laten voor wat het is en door te gaan met mijn 5D mk I & 40D tot het moment dat er een 5D III op de markt komt. Ik kan me toch niets anders voorstellen dat ze in een 5D III wél een betere AF systeem zullen stoppen... ze moeten toch wel met de concurrentie in de nek....
                              www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cartman Bekijk bericht

Nooit problemen gehad met de AF van de 5d, niet met de 'oude' en nu ook niet met de II, dit wordt mi sterk overdreven en geeft waarschijnlijk enkel soms problemen bij héél slechte lichtomstandigheden.

Comment

Working...
                                X