Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Canon 7D

    Ik weet het jullie morgen te zeggen, dan ga ik de mijne eens testen.

    Ik heb me volgend pakket aangeschaft:

    Canon 7D + grip
    Canon EF 300 f/2,8
    Canon 2x TC

    100-400L voor op m'n 40D


    Gisteren wat proeffoto's gemaakt, zien er op het eerst zicht goed uit, morgen eens grondig uittesten
    My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

    Comment


    • #92
      Re: Canon 7D

      Nog geen slechte ervaring met de AF hoor, ik heb mijn 450 omgeruild voor 7D en nog geen enkele spijt van, heel snelle AF.
      zeer tevreden over

      Comment


      • #93
        Re: Canon 7D

        Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
        Ik weet het jullie morgen te zeggen, dan ga ik de mijne eens testen.

        Ik heb me volgend pakket aangeschaft:

        Canon 7D + grip
        Canon EF 300 f/2,8
        Canon 2x TC

        100-400L voor op m'n 40D


        Gisteren wat proeffoto's gemaakt, zien er op het eerst zicht goed uit, morgen eens grondig uittesten
        mooi setje heb je je daar aangeschaft!

        Jakke
        Canon en glas
        www.jakke16.be

        Comment


        • #94
          Re: Canon 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
          Ik weet het jullie morgen te zeggen, dan ga ik de mijne eens testen.

          Ik heb me volgend pakket aangeschaft:

          Canon 7D + grip
          Canon EF 300 f/2,8
          Canon 2x TC

          100-400L voor op m'n 40D


          Gisteren wat proeffoto's gemaakt, zien er op het eerst zicht goed uit, morgen eens grondig uittesten
          Mocht je die 300 testen met je extender; Dan moet ik je vertellen dat met een 200mm f/2.8 L en een extender van 2 maal. De beeldkwaliteit wat tegen viel maar deels omdat ik in jpeg bezig was.

          Laat zeker een foto zien die je met deze combinatie hebt gemaakt.

          Comment


          • #95
            Re: Canon 7D

            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
            Ja lap, 't is weer zo ver...
            Canon has said it is investigating an issue with its recently released EOS 7D digital SLR. In a service notice it says there is an occasional issue where traces of a preceding frame may be visible in images captured in continuous shooting mode. The company says it will release a firmware update to resolve the problem.


            Zouden ze nu niet beter iets langer testen voor ze een toestel uitbrengen
            Ik heb met canon contact genomen om meer uitleg hierover. Ze hebben me verteld dat dit probleem met de laatste firmware is opgelost. En ja ik heb nog altijd 8 beeldjes per seconde.

            Comment


            • #96
              Re: Canon 7D

              Da's goed nieuws, gelukkig geven ze hun fout deze keer ook direct toe en werken ze eraan in tegenstelling tot de err99 en zwarte puntjes e.d.!
              Begrijp me niet verkeerd hé, ik gebruik mijn Canon met veel plezier en zou voor geen ander merk willen ruilen, maar ik vind dat ze toch iets beter zouden moeten testen voor ze iets uitbrengen, ik vrees dat dit hun marktaandeel weer wat naar beneden gaat halen.
              Moest ik nu opnieuw beginnen en moeten kiezen tussen de D300s en de 7D, ik zou twijfelen door alle slechte publiciteit die er vaak rond nieuwe canon toestellen verschijnt. Of andere merken dit stiller weten te houden of gewoon minder problemen kennen kan ik niet zeggen, van Nikon herinner ik me wel de BGLOD, maar dat is enkele (camera) generaties geleden.
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #97
                Re: Canon 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                Mocht je die 300 testen met je extender; Dan moet ik je vertellen dat met een 200mm f/2.8 L en een extender van 2 maal. De beeldkwaliteit wat tegen viel maar deels omdat ik in jpeg bezig was.

                Laat zeker een foto zien die je met deze combinatie hebt gemaakt.
                Met de combo EF 300 f/2,8 en 2x TC heb ik reeds enkele foto's gemaakt in december 2008, maar op mijn 40D-body (lens en TC heb ik geleend):

                For a change, not a widebody close-up :) - Photo taken at Brussels - National (Zaventem) / Melsbroek (BRU / EBBR / EBMB) in Belgium on December 28, 2008.


                Extreme low light conditions for this one, sun giving flame-alike reflections all over. - Photo taken at Brussels - National (Zaventem) / Melsbroek (BRU / EBBR / EBMB) in Belgium on August 4, 2009.


                Brussels or Mumbai? - Photo taken at Brussels - National (Zaventem) / Melsbroek (BRU / EBBR / EBMB) in Belgium on December 26, 2008.



                Op de 7D nog geen foto's met deze combo, enkel met de lens, deze volgen later.
                My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

                Comment


                • #98
                  Re: Canon 7D (geheugen)

                  Ik wil m ook gaan kopen morgen, het kriebelt en jeukt! Prijs nu 1330-
                  nu nog steeds een 350d dus lijkt me een flinke stap omhoog.
                  Hoewel die 350d nog steeds mijn trouwe makker is.
                  overweeg ook de 50d. scheelt wel een stuk en kan ik weer een lens kopen maar lees best goeie verhalen over de 7D.

                  Vooral voor de snelle opnames wil ik 'm hebben maar welk geheugen kan ik nou het beste nemen dan. maakt de snelheid van het kaartje veel uit als ik sport fotografie doe
                  of zit m dat meer in de buffer van de camera?

                  Oh ja, vraag aan de mensen die m al hebben of al +/- 15mp schieten en eventueel al film doen maken met de slr,
                  is een 4 gig kaartje dan voldoende?

                  Per wedstrijd kom ik nu ongeveer met 700 foto´s thuis.
                  _--_

                  Comment


                  • #99
                    Re: Canon 7D

                    Ik heb een Extreme IV 45mb/s 4gig kaartje, waarmee je toch 459 foto's kan maken.
                    Eens je gaat filmen slinkt dat aanzienelijk.
                    Dus als je van plan bent om tussendoor ook wat te filmen raad ik je aan de 8gig aan te schaffen.

                    Comment


                    • Re: Canon 7D

                      Ik heb hem intussen ook gekocht, krijg hem vandaag binnen. Zelf heb ik 2 extreme III kaartjes van 4 en 8 gig. Hopelijk is dat voldoende

                      Eerst maar eens op m'n gemakje de handleiding doorlezen.
                      Fotos: http://www.flickr.com/photos/gerwinfilius/

                      Comment


                      • Re: Canon 7D

                        Ik zit met hetzelfde probleem: is Extreme III voldoende? Ik las namelijk enige
                        problemen met de videofunctie bij E III (traag werkend) en dat het probleem
                        met de E IV kaart opgelost is voor video.

                        Dus mensen met E III , film er even op los en zeg me jullie bevindingen...
                        Canon 7D + Canon EF16-35mm 2.8 USM II + EF 100mm 2.8 IS USM + 70-200mm 4.0 IS USM + 15-85mm IS USM + EF 50mm F 1.8 II + Samyang 8mm + Berlebach 2022 tripod + Novoflex Magic Ball + Minolta SR-1 + Makinon 135mm 2.8 + Makinon 28mm 2.8 + Minolta 55mm 2.0

                        Comment


                        • Re: Canon 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                          Ik heb met canon contact genomen om meer uitleg hierover. Ze hebben me verteld dat dit probleem met de laatste firmware is opgelost. En ja ik heb nog altijd 8 beeldjes per seconde.
                          Het zal pas met de volgende firmware worden opgelost. Dus je hebt hem nu nog niet.
                          Tot sluitertijd, Dirk

                          Comment


                          • Re: Canon 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door starfield Bekijk bericht
                            Ik zit met hetzelfde probleem: is Extreme III voldoende? Ik las namelijk enige
                            problemen met de videofunctie bij E III (traag werkend) en dat het probleem
                            met de E IV kaart opgelost is voor video.

                            Dus mensen met E III , film er even op los en zeg me jullie bevindingen...
                            Ik heb zoiets van... je koopt een body van +1400€, kan er geen 75 a 100 € kaartje extreme IV meer vanaf? ;-)
                            Ik heb er een 16gig extreme IV kaartje in zitten en dat geeft allesinds mooie HD quality movies zonder gestotter. En de foto's volgen ook op volle snelheid, al ben ik niet direct iemand die de max speed nodig heeft. (of toch héél uitzonderlijk)
                            Het lijkt me belangrijker dat je 4 foto's na elkaar neemt en dat de AF z'n werk goed gedaan heeft ipv er 8 na elkaar met slechts 3 die goed zijn. (en dat is zowat de vergelijking tussen 7D en 50D als ik even oneerbiedig mag zijn)
                            Imagination is more important than knowledge...
                            http://www.kiekje.be

                            Comment


                            • Re: Canon 7D

                              Waar ik op zit te wachten zijn foto's die gemaakt zijn met deze camera bij zaalsporten. Deze camera zou zeer goed presteren bij hogere iso's. Iemand dat al eens uitgeprobeerd?
                              Canon.

                              Comment


                              • Re: Canon 7D

                                Nog een voordeel van een snel kaartje is dat je ook een pak sneller de foto's op je computer kan overzetten. Want dan moet de kaart gelezen worden.
                                Tot sluitertijd, Dirk

                                Comment

                                Working...
                                X