Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 7D

nog iemand de 7D al aangeschaft?
    ik heb hem sinds gisteren en komende van de 400D is het een grote sprong voorwaarts, zeer tevreden.
    heb ook de indruk dat m'n 10-22 EF-S lens veel beter presteert dan op de 400D, daar had ik vrij dikwijls onscherpe foto's en nu begin ik iets minder te denken dat het aan mijn onkunde lag
    www.ducatipassion.be

Re: Canon 7D

Oorspronkelijk geplaatst door frestrobbe Bekijk bericht
    ik heb hem sinds gisteren en komende van de 400D is het een grote sprong voorwaarts, zeer tevreden.
    heb ook de indruk dat m'n 10-22 EF-S lens veel beter presteert dan op de 400D, daar had ik vrij dikwijls onscherpe foto's en nu begin ik iets minder te denken dat het aan mijn onkunde lag
    Heb er ook één sinds gisteren :-) New toy :-)
    Heb hem wegens het droevige weer vandaag nog niet uitvoerig kunnen testen, maar eerste gevoel is wel dat een heuse stap in de goede richting is vgl met de 50D.
    Default werken we met 1D body's, maar om telelens-shots te nemen is het handig zo'n cropbody te hebben. Benieuwd hoe snel en accuraat de AF zal zijn. De manier van werken met het vernieuwe AF-systeem (vlakjes die oplichten en vrij snel en accuraat) ziet er alvast goed uit.
    Voorlopig heb ik enkel met mijn 28-300 erop zitten experimenteren, maar ziet er netjes uit.
    Imagination is more important than knowledge...
    http://www.kiekje.be

Comment

Heb er eentje sinds eergisteren (donderdag), maar nog geen tijd gehad om deftig te testen.
      Eerste ondervindingen, ligt heel goed in de hand, duidelijke lichte en grote zoeker, zeer snelle AF, en natuurlijk die burst mode ,
      Eerst nog een tijdje mee spelen alvorens echt conclusies te kunnen neerpennen hier.

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

heb hem ook besteld en verwacht hem rond 15 oktober ....

heb nu ook een 400D en ben wel benieuwd naar jouw bevindingen in vergelijking 400d-7d ...
        Mijn website: http://www.michelpyck.be

Comment

Ik zou zo geen reden weten waarom een 10-22 op een andere body ineens veel beter zou presteren, behalve grote bedieningsfouten.
          Focussen: speelt amper een rol bij dit soort lenzen.
          IS? Heeft ie ook op een 7D niet.

Want ik neem aan dat je nog geen posters ervan hebt laten printen........, daarbij zou een hoge resolutie mogelijk een voordeel kunnen zijn.
          Last edited by Keeskanon; 3 oktober 2009, 21:31.

Comment

Mag ik eens vragen waar U hem gekocht heeft?
            Wij zijn vorige week terug gekomen van New York en hadden hem graag gekocht bij B&H maar hij was nog niet beschikbaar
            Daar koste hij (als hij er geweest was)omgerekend iets van een 1200 euro
            Wat kost hij hier nu eigenlijk?

Veel plezier ermee !
            Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
              Ik zou zo geen reden weten waarom een 10-22 op een andere body ineens veel beter zou presteren, behalve grote bedieningsfouten.
              Focussen: speelt amper een rol bij dit soort lenzen.
              IS? Heeft ie ook op een 7D niet.

Want ik neem aan dat je nog geen posters ervan hebt laten printen........, daarbij zou een hoge resolutie mogelijk een voordeel kunnen zijn.
              focussen op objecten die dichtbij staan is bij deze lens heel gevoelig en heb het gevoel dat de 7D daarbij beter macheert dan de 400D, wss idd mijn onkunde toen ik met de 400D werkte, ik kon er ook niet direct een duidelijke lijn in trekken waarom sommige beelden een pak onscherper waren dan andere.

als je de beelden op 100% op een 24" scherm bekijkt valt onscherpte natuurlijk heel hard op hé.
              ik heb idd nog geen posters laten maken
              www.ducatipassion.be

Comment

Twijfels .....??

Mijn pa "Stonefree" twijfelt nu tussen:
                • Pentax K-7
                • Nikon D300s
                • Canon Eos 7D

Pffffff ik word daar zooooo moe van!!
                Raf'ken
                00.00 Gone

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht
                  Mag ik eens vragen waar U hem gekocht heeft?
                  Wij zijn vorige week terug gekomen van New York en hadden hem graag gekocht bij B&H maar hij was nog niet beschikbaar
                  Daar koste hij (als hij er geweest was)omgerekend iets van een 1200 euro
                  Wat kost hij hier nu eigenlijk?

Veel plezier ermee !
                  Ik heb hem gekocht bij Art & Craft, prijs ... tja... zelf eens een offerte aanvragen zou ik zeggen.

mvg
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

heb hem sinds zaterdag ook in't bezit enk moe zegn dat ne ganse stap vooruit is

zal flink leren worden

mvg,

Mario

Comment

Re: Twijfels .....??

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
                      • Pentax K-7
                      • Nikon D300s
                      • Canon Eos 7D

Raf'ken
                      Volgens Puerte was de K-7 de killer van de 7D. Maar na de review op DPreview en gelijkaardige reviews in 2 magazines die ik gelezen heb denk ik dat het duidelijk nog niet het geval is. Hij is natuurlijk wel een pak goedkoper.

In het voordeel van de 7D spreekt dat jij blijkbaar ook Canon materiaal hebt. Dan kunnen jullie meer ervaringen en ook materiaal uitwisselen.
                      Tot sluitertijd, Dirk

Comment

• Pentax K-7
                        • Nikon D300s
                        • Canon Eos 7D

Raf'ken
                        de pentax is een prachtig toestel biedt het meeste voor zijn geld en met de juiste instellingen is het verschil in beeldkwaliteit met de 7d beperkt en met de meeste lenzen misschien zelfs beter. En volgens reclame mag je er zelfs een pint bier over kappen.

de d300s is een zeer goed toestel, is een tussenmodel tot lancering van de d400.
                        Verwacht dat de d400 alsook de sony 730 (of zoiets) gelanceerd worden juist voor PMA (grootste fotografie beurs in Amerika begin 2010, Canon heeft, als grootste standhouder, afgehaakt voor 2010), oftewel Photokina (grootste fotobeurs ter wereld, spetember 2010 Keulen).Mogelijk zullen beide toestellen de sony 15mp sensor gebruiken nu al te vinden in de sony a550. (laat me duidelijk zijn daar is momenteel weinig of niets geweten over deze toestellen maar ik baseer me op de gang van zaken in het verleden)

De 7d is volgens mij het beste toestel dat Canon in jaren op de markt gebracht heeft in dit segment. Met de juiste lens krijg je een uitstekende beeldkwaliteit op de gebruikelijke ISO's, en de andere functies liggen in lijn liggen met de d300.

om je (vader) uit je lijden te helpen of helemaal in de war te sturen mag ik je zekers volgende info niet onthouden, namelijk dat de sony A850, 25mp FF beschikbaar is in kit met 28-75 2,8F lens voor 2089 euro. http://www.kamera-express.nl/index.p...ubsubtype=4552.

nu alles hangt een beetje af van het gebruik en voorziene budget, maar als je slim bent en je pint je niet vast op een merk ben je er zo uit volgens mij.
                        daar zijn 2 toestellen die ontzettend veel bieden voor hun geld, toevallig de goedkoopste en de duurste van diegene die ik hier heb aangehaald.

Misschien is het wel de moeite een beetje te wachten, maar ja je kunt blijven wachten en er komt altijd beter

succes met je keuze !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                          Volgens Puerte was de K-7 de killer van de 7D. Maar na de review op DPreview en gelijkaardige reviews in 2 magazines die ik gelezen heb denk ik dat het duidelijk nog niet het geval is. Hij is natuurlijk wel een pak goedkoper.

In het voordeel van de 7D spreekt dat jij blijkbaar ook Canon materiaal hebt. Dan kunnen jullie meer ervaringen en ook materiaal uitwisselen.
                          Hij is zot van de zéér compacte Pentax limited pancake-objectieven en snapt niet goed waarom andere merken deze trend niet volgen.

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                          de pentax is een prachtig toestel biedt het meeste voor zijn geld en met de juiste instellingen is het verschil in beeldkwaliteit met de 7d beperkt en met de meeste lenzen misschien zelfs beter. En volgens reclame mag je er zelfs een pint bier over kappen.

de d300s is een zeer goed toestel, is een tussenmodel tot lancering van de d400.
                          Verwacht dat de d400 alsook de sony 730 (of zoiets) gelanceerd worden juist voor PMA (grootste fotografie beurs in Amerika begin 2010, Canon heeft, als grootste standhouder, afgehaakt voor 2010), oftewel Photokina (grootste fotobeurs ter wereld, spetember 2010 Keulen).Mogelijk zullen beide toestellen de sony 15mp sensor gebruiken nu al te vinden in de sony a550. (laat me duidelijk zijn daar is momenteel weinig of niets geweten over deze toestellen maar ik baseer me op de gang van zaken in het verleden)

De 7d is volgens mij het beste toestel dat Canon in jaren op de markt gebracht heeft in dit segment. Met de juiste lens krijg je een uitstekende beeldkwaliteit op de gebruikelijke ISO's, en de andere functies liggen in lijn liggen met de d300.

om je (vader) uit je lijden te helpen of helemaal in de war te sturen mag ik je zekers volgende info niet onthouden, namelijk dat de sony A850, 25mp FF beschikbaar is in kit met 28-75 2,8F lens voor 2089 euro. http://www.kamera-express.nl/index.p...ubsubtype=4552.

nu alles hangt een beetje af van het gebruik en voorziene budget, maar als je slim bent en je pint je niet vast op een merk ben je er zo uit volgens mij.
                          daar zijn 2 toestellen die ontzettend veel bieden voor hun geld, toevallig de goedkoopste en de duurste van diegene die ik hier heb aangehaald.

Misschien is het wel de moeite een beetje te wachten, maar ja je kunt blijven wachten en er komt altijd beter

succes met je keuze !
                          Het probleem is dat hij wel altijd een of ander toestel ‘van een fotoclublid’ mag gebruiken.
                          Daarom heeft hij niet direct grote haast om een besluit te nemen.
                          Enfin, het zal er ooit wel eens van komen zeker, als ons ma terug echt beter is!

Raf’ken
                          00.00 Gone

Comment

Hij is zot van de zéér compacte Pentax limited pancake-objectieven en snapt niet goed waarom andere merken deze trend niet volgen.
                            Raf’ken
                            Dan moet je misschien de Olympus PEN E-P1 op het lijstje zetten. Dan heeft hij ook een super kleine camera.
                            De hoofdreden dat anderen niet volgen is waarschijnlijk omdat ze voldoende goede lenzen in de breedhoek hebben vandaag. En in zo'n minimalistisch design krijg je moeilijk een scherpstelmotor verwerkt.
                            Last edited by FotoDirk; 4 oktober 2009, 17:55.
                            Tot sluitertijd, Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
                              Dan moet je misschien de Olympus PEN E-P1 op het lijstje zetten. Dan heeft hij ook een super kleine camera.
                              De hoofdreden dat anderen niet volgen is waarschijnlijk omdat ze voldoende goede lenzen in de breedhoek hebben vandaag. En in zo'n minimalistisch design krijg je moeilijk een scherpstelmotor verwerkt.
                              Denk dat een scherpstelmotortje geen probleem is (wel eens gezien hoe klein zoiets is?
                              Zulke dingen zijn voor de massa niet interessant, geen zoom en ze zijn niet veel kleiner dan de reeds in het assortiment zittende 28/35/50mm primes, waarom zou men daar nog in investeren.....

Comment

Working...
                              X