Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste DSLR (2dehands)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eerste DSLR (2dehands)

Hi,
    Bij topdeals.nl kost de EOS 1000D + 18-55IS € 439,90 afhaalprijs.
    Bij (ook IS!) kamera-express.nl € 415,00 (voor €10,5 transport bij jou thuis) (Garantie Periode: 2 Jr. Nederlandse ServiceGarantie!)
    Bij hun kost de 450d € 525 met IS lens 450D + 18-55mm IS
    Bij cameranu.nl kost de EOS 450D & 18-55IS € 549,00 (transport €6,50) (1000D zonder IS daar)
    Succes met zoektocht

Meer info:

Hier kan je 2ehands kopen EOS 1000D + 18-55mm (no IS) voor 300 Euro fotoapparatuur.nl
    Last edited by willydp; 14 september 2009, 10:40. Reden: Meer info
    Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Bedankt voor de info, ik zal eens rondkijken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        Persoonlijk zou ik voor een 1000D gaan, wel met een 18-55 IS erbij.
        Mist niets t.o.v. een 450D, het scherm is groter, maar heeft evenveel pixels, en spotmeting kan wel eens van pas komen, maar noodzaak is het bepaald niet.

Wat ook nog een mogelijkheid is, een 1000D body 2e hands voor 300€ of minder en daar een lens naar wens bij zoeken.
        De kans dat je voor 200€ iets beters vindt dan de 18-55 IS is niet groot, maar misschien wil een ander bereik.....
        Even rechtdoor de bocht...

1000D is eigenlijk een 400D met liveview, 2.5" scherm, 10 Mp en 7 punts AF, 450D is een generatie verder met 12 Mp met betere sensorcleaning, betere gevoeligere AF met 9 punten, 3" scherm, met spotmeting, met betere Viewfinder, meer compabiliteit met remote accessoires... voor amper een verschil in euro's nl. 90 euro.

Grappig, net jij die altijd over het nutteloze van een upgrade naar een nieuw model zit te praten. En hier praat je de man een gereanimeerde overproductie van een oud model aan.

Voor een verschil van 90 euro, de 1000D laten liggen en de 450D halen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht
          Even rechtdoor de bocht...

1000D is eigenlijk een 400D met liveview, 2.5" scherm, 10 Mp en 7 punts AF, 450D is een generatie verder met 12 Mp met betere sensorcleaning, betere gevoeligere AF met 9 punten, 3" scherm, met spotmeting, met betere Viewfinder, meer compabiliteit met remote accessoires... voor amper een verschil in euro's nl. 90 euro.

Grappig, net jij die altijd over het nutteloze van een upgrade naar een nieuw model zit te praten. En hier praat je de man een gereanimeerde overproductie van een oud model aan.

Voor een verschil van 90 euro, de 1000D laten liggen en de 450D halen.
          Het is allemaal waar, maar ik denk dat het voor een beginner niks uitmaakt, en er in het moment dat er vanaf een 1000D of 450D opgewaardeerd gaat worden, geen verschil gaat uitmaken.
          Het enige relevante verschil is de mogelijk iets trefzekerder AF van de 450D, maar juist daarvan lees ik wel eens op Duitse forums dat die wel eens wat te wensen over laat.
          Maar er is ongetwijfeld een aantal meldingen bij van types die gewoon geen benul hebben van focuspunten, bij deze camera's bepaalt de kunde van de gebruiker zeker evenveel als bij meer geavanceerde.......

Comment

Hehe, ik twijfel nog steeds nu tussen de 450D en de 1000D.
            Ik moet wat rekening houden met m'n budget, ik moet ook nog een tas, memorycards en boeken kopen.

Comment

Een budget van €400,- is echt niet groot voor een starterskit, zeker als je er nog "vanalles" (tas, geheugenkaartje...) bij wil. Tweedehands misschien? Maar als je aarzelt tussen de 450D en de 1000D zou ik opteren voor de 450D.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

en wat als je twijfelt tussen de 450D en de 50D? (Ik ben een absolute DSLR beginner)

Comment

Dan zijt ge een beetje gek, als beginner is de 50D te hoog gegrepen.

Een dslr bevat ZOVEEL functies, een 450D is echt PERFECT om mee te beginnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Truant Bekijk bericht
                    en wat als je twijfelt tussen de 450D en de 50D? (Ik ben een absolute DSLR beginner)
                    Ongeacht wat mijn voorganger antwoordt, de 50D speelt gewoon in een andere (lees: hogere) klasse dan de 450D.
                    Ik ben indertijd ook begonnen met een 350D, en de 50D, die ik pas dit voorjaar gekocht heb, is wel degelijk wat anders. Waarmee ik geen kwaad wil spreken over de 350D, die ons nog altijd diensten bewijst (in combinatie met een macrolens).

Het is NIET zo dat je eerst een instapmodel MOET kopen, en pas daarna een "semi-pro" of een "pro", of wat dan ook.
                    Sommigen:
                    - doorlopen die evolutie;
                    Anderen:
                    - slaan een stap over, en gaan rechtstreeks naar een "hoger" model...

Onze raad is altijd: ga naar de winkel en neem de verschillende modellen vast. "Akkorderen" ze met uw handen? Eén ding is zeker: als je de 50D vastneemt, wil je waarschijnlijk niet meer terug naar een xxxD (of 1000D) toestel, tenzij je werkelijk begint te wegen. In die zin zou ik liever een (lichte!) 350D in mijn rugzak hebben zitten dan die (zware!) 50D.
                    Maar aan jou (en natuurlijk: jouw budget!) de keuze.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ik heb zelf lang getwijfeld tussen de 1000D en de 450D als eerste spiegelreflex camera. Ik ben uiteindelijk gegaan voor de 1000D omdat ik net zoals jij ook nog een tas, memory card, extra lens, .. wou aanschaffen en ik dan al snel aan mijn max. budget zat.

De 1000D en de 15-55 mm IS lens heb ik apart gekocht bij Konijnenberg (www.fotokonijnenberg.be). Een extra lens, de 55-250 IS heb ik vorige week besteld via deze website: http://www.simplyelectronics.net/mai...etcurrency=eur. Deze verwacht ik bijna in huis te hebben

Na wat experimenteren met het toestel ben ik tevreden van men aankoop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kimagine Bekijk bericht
                        De 1000D en de 15-55 mm IS lens ...
                        D'er is een 18-55 IS lens en (degene die ik heb) een 17-55 IS (f/2.8) lens, maar van een 15-55 heb ik nog niet gehoord. Typefoutje misschien?

Comment

Mja inderdaad, 18-55 dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            D'er is een 18-55 IS lens en (degene die ik heb) een 17-55 IS (f/2.8) lens, maar van een 15-55 heb ik nog niet gehoord. Typefoutje misschien?
                            Even klein beginnersvraagje, maar waarvoor staat f/2.8 ?

Comment

Hi Faun,
                              Even dit lezen, kan al heel wat duidelijk maken:F-getal
                              Groter F = kleiner gat om licht door te laten.
                              Kleine F (of f) is meer licht op je sensor.
                              Canon IXUS95IS + wenslijst

Comment

Dank je

Ik zou intussen waarschijnlijk beginnen met deze

Body + 18-55 IS

Jammer dat de 1000D kit enkel met een 18-55 zonder IS bestaat.

Comment

Working...
                                X