Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik heb wel usb maar heb niet zo'n kabeltje, en dat kaartje is veel te groot voor in m'n kaartlezer
Dat kabeltje wordt toch meegeleverd bij je camera ?
Welke kaartlezer heb je ? In de mijne kan ik alle types proppen (en dat geldt voor de meeste van die dingen). Er is wel een redelijk verschil in leessnelheid. De goedkope rommel is vele malen trager dan bv. die versies van Sandisk (en dan heb ik het weldegelijk over de kaartlezers)...
Het verbaast me ten zeerste dat de camera niet met een USB-kabeltje kwam. Dit gezegd zijnde, een kaartlezer kost ook geen stukken van mensen en is beduidend sneller dan rechtstreeks van de camera. Bij het kopen van een kaartlezer ervoor zorgen dat CF (CompactFlash) ondersteund wordt. Ik heb zo'n 6-in-1, dat zes verschillende kaarten "aankan". Kostte €15.- geloof ik.
Maar als je tweedehands koopt, wordt dat vaak vergeten. Ik vermoed ook dat de software (ik neem aan dat er ook een CDRom of DVD bijhoort) ontbreekt?
En "een nieuwtje gaan halen": allemaal goed en wel, als het kan... want soms zijn die USB-kabeltjes toch wel toestel (of op z'n minst merk) specifiek. Ik heb in ieder geval een drietal verschillende (twee verschillende van Canon -wij hebben een Ixus, een G5, een G9, een 350D en een 50D en een andere voor Panasonic Lumix fz18). Ik heb destijds mijn kaartlezer aan de kust gekocht omdat ik -juist- het kabeltje van de camera thuis vergeten was, maar toch de laptop had meegenomen om de foto's over te laden.
Nog een voordeel van een kaartlezer die ik vergeten te vermelden ben, is dat je op die manier de batterijen van de camera "spaart".
Best even bij HansP checken. De man lijkt wel van "goeden wille" te zijn.
Ik heb alleen ervaring met Canon en Panasonic, en daar steekt in de doos vanalles benevens de camera zelf (o.a. handleiding, software, hardware zoals kabel, enz.) Ik vermoed dat dat bij andere merken ook zo is?
Best even bij HansP checken. De man lijkt wel van "goeden wille" te zijn.
Ik heb alleen ervaring met Canon en Panasonic, en daar steekt in de doos vanalles benevens de camera zelf (o.a. handleiding, software, hardware zoals kabel, enz.) Ik vermoed dat dat bij andere merken ook zo is?
Echt vriendelijke kerel hoor Het is m'n eerste camera en is heel behulpzaam met allerlei vragen, zodat ik jullie niet moet lastigvallen
je pakketje is gisteravond nog buitengegaan in de postbus en die komen ze dagelijks om 10u leegmaken dus normaal gaat die straks dan mee voor morgen te brengen !
de software moet ik je wel schuldig blijven , deze is kwijt gegaan met verhuis van mn bureau naar mijn nieuwe huis!
denk dat die boven in een van de X aantal dozen ligt !
maar deze kan je gratis van sony site afhalen ( wat ondertussen ook al een nieuwere versie is als ik me niet vergis )
Comment