Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a500-a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony a500-a550

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
    wat een verschil met konijnberg in n.l.
    en konijnen berg in b.e.
    hoe kan dat nou zoveel schelen
    Kijk eens naar de prijs excl.BTW , dat is in Belgie en Nederland hetzelfde namelijk 562,18 euro , maar de btw is in BE 21% en in NL. 19%.
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Comment

Voila, hier is er nu ook ne A550 bijgekomen, en het is een heerlijke cam op gebied van bedieningsgemak vind ik. Een goed live view met snelle AF. Ik ga er snel mee op pad, en ben benieuwd...morgen misschien een uurtje naar de zoo, als het weer het toelaat...
      Mijn A900 ga ik waarschijnlijk verkopen, met pijn in het hart. Niet dat de A550 beter is , de beelden van de A900 zijn nog wel van een ander niveau, maar de bediening van de A550 doet het hem voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Voila, hier is er nu ook ne A550 bijgekomen, en het is een heerlijke cam op gebied van bedieningsgemak vind ik. Een goed live view met snelle AF. Ik ga er snel mee op pad, en ben benieuwd...morgen misschien een uurtje naar de zoo, als het weer het toelaat...
        Mijn A900 ga ik waarschijnlijk verkopen, met pijn in het hart. Niet dat de A550 beter is , de beelden van de A900 zijn nog wel van een ander niveau, maar de bediening van de A550 doet het hem voor mij.
        Proficiat met je aankoop! Dus je houdt je Sony/Minolta lenzen toch nog?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
          Proficiat met je aankoop! Dus je houdt je Sony/Minolta lenzen toch nog?
          De meeste toch, sommige mogen weg aangezien ze echte ff lenzen zijn.

Comment

Zijn volgende onderdelen voor Minolta 5D ook nog bruikaar met de a550:

Een hoekzoeker (waarschijnlijk niet meer nodig wegens de live view.) ?
            Afstandsbediening Minolta RC-1000.
            Flitser Minolta 3600 HS D

En dan nog één vraagje , hoeveel zou een minolta 5D nog waard zijn moest ik die verkopen.
            Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
            Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa Bekijk bericht
              Zijn volgende onderdelen voor Minolta 5D ook nog bruikaar met de a550:

Een hoekzoeker (waarschijnlijk niet meer nodig wegens de live view.) ?
              Afstandsbediening Minolta RC-1000.
              Flitser Minolta 3600 HS D

En dan nog één vraagje , hoeveel zou een minolta 5D nog waard zijn moest ik die verkopen.
              Alles zal nog prima werken...maar de hoekzoeker is mss idd overbodig

Ik denk dat je voor een goed werkende 5D niet meer dan 175 of zo mag verwachten voor eentje in perfecte staat met relatief weinig clicks...Ik zou het gewoon bijhouden, 't is een stukje nostalgie ook en niet de moeite om te verkopen

Comment

Ha Rudy, dat was maar een korte stopzetting van de hobby !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
                  Ha Rudy, dat was maar een korte stopzetting van de hobby !
                  Laat 'm toch

Comment

Proficiat !
                    En, hoe doet hij het volgens jou ? Mee naar de zoo geweest ?
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                      Proficiat !
                      En, hoe doet hij het volgens jou ? Mee naar de zoo geweest ?
                      A550 is niet waterdicht.....dus geen zoo. misschien zaterdag.

Gebruiksgemak is echt heerlijk, die af live view, zelfs voor snel bewegende spullen lijkt het me haalbaar. 7fps, raar. MAAR, dingen gaan nu veranderen volgens mij. ik was al lang liefhebber van een echt grote zoeker, en met een 3 inch heb je dat wel....Ik heb echt het gevoel van de Rolleighflex van vroeger, een echt goed beeld, en in dit geval met behoud van focusmogelijkheden. de overgebleven optische zoeker daarentegen, is klein, daar knap je op af als je van FF komt.
                      Heb er ook even de oude beercan opgezet, dat is toch een klasselens. contrast, kleur en bokeh...
                      Maar, kwa beelden is de A900 nog steeds the king, het verschil met 24mpixels is toch enorm. 14 mpixels is echt een bare minimum. ik heb daar wat last mee. cropmogelijkheden worden beperkt. (mijn norm is een imac 24 inch)
                      Sony is misschien niet de klinkende naam in dslr wereld, en we zien teveel instapmodellen die de reputatie niet omhoog helpen, maar zij die bereid zijn het eens goed te bekijken, zullen toch wel vaststellen dat er potentieel in zit.

Comment

Hey iedereen,

Ik ben binnekort een nieuweling in de wereld van de spiegelreflex...
                        Ik heb al heel dit topic doorgelezen (en snap er nog niet zooo veel van )

maar ik had toch een vraagje:
                        ik krijg van men ouders een camera tegen de eindejaarsfeesten maar ik ben wat aan het twijfelen over de sony a500 en de a550

Ik weet da de 550 meer mp heeft en ook meer foto's per seconde, maar hij kost ook een kleine 100 euro meer. Is het dit waard?

ik zou voornamelijk beginnen met gewone fotografie (thuis, reizen) maar ben later zeker van plan om sportfotografie te doen (mijn vriend doe aan pitbiken...) is dit hiervoor ook een geschikt toestel?
                        dus mijn voornaamste vraag is of ik de a500 of de a550 zou nemen
                        ik zou toch de twee kitlenzen erbij nemen dan (bij konijnenberg)
                        Wat verlies ik als ik de a500 neem? (ik ben wel van plan om een cursus fotografie te volgen...)
                        alvast bedankt voor de replay (en liefst niet in de te moeilijke vaktermen )
                        alvast bedankt!!

Comment

De A550 is een goede keuze en het waard, zeker als je wil doorgroeien naar sportfotografie. Met de 5 foto's per seconde kom je ruimschoots toe, maar de A550 heeft een scherm met veel hogere resolutie tov de A500, die heeft hetzelfde scherm als mijn huidige camera, de A350. Die twee kitlenzen zijn hele leuke lenzen voor hun geld. De 55-200mm was al een goede voor men er een SAM-motor heeft opgezet, de 18-55 is optisch veel beter dan de 18-70 die ik nu nog heb. Of je kan later natuurlijk de 16-80 Carl Zeiss nemen als je beslist te investeren in die richting. Ik weet wel niet of je met die 200mm zal toekomen. Anders kan je altijd kiezen voor de 75-300mm, of de 70-300G SSM. Die laatste is net zoals de 16-80 niet zo goedkoop vergeleken met de kitlenzen, maar wel optisch topkwaliteit.
                          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miss_Spencer Bekijk bericht
                            Hey iedereen,

Ik ben binnekort een nieuweling in de wereld van de spiegelreflex...
                            Ik heb al heel dit topic doorgelezen (en snap er nog niet zooo veel van )

maar ik had toch een vraagje:
                            ik krijg van men ouders een camera tegen de eindejaarsfeesten maar ik ben wat aan het twijfelen over de sony a500 en de a550

Ik weet da de 550 meer mp heeft en ook meer foto's per seconde, maar hij kost ook een kleine 100 euro meer. Is het dit waard?
                            Voor 100 euro meer krijg je:

-2megapixels meer
                            -mogelijkheid om te gaan tot 7 beelden per seconde (zonder af) ipv 5
                            -3x hogere resolutie scherm (!)
                            -grotere buffer

Is het die 100 euro waard voor mij: kortom JA! (alleen al omwille van het schermpje)

Comment

Staat de AF niet aan in de speed mode ? Die wordt toch gewoon, net zoals de belichting, gelocked ? Om concreet op je vraag te antwoorden, die honderd euro is het volledig waard.
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                                Is het die 100 euro waard voor mij: kortom JA! (alleen al omwille van het schermpje)
                                Het scherm alleen al is voor mij ook €100 waard.
                                about.me/stijnv

Comment

Working...
                                X