Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a500-a550

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Sony a500-a550

qua landschapjes schiet ik met mijn ouwe a200 meestal op iso 200 met een beetje belichtingscompensatie (meestal -0.3 Ev) en dat geeft zelfs op jpeg goede resultaatjes...

lensjes maken niet zo heel veel uit, ik gebruik zowel de 18-70 kit, een tokina, wat ouwe primes en zelfs een sigma 70-200 2.8...

dro+ in je sony , witbalans op cloudy of AWB en je komt al een heel eindje..

voorlopig zal ik nog niet overschakelen op de a500/a550...al zal die natuurlijk weer beter zijn..

ik wacht op een 'sort of vervanger van de a700', die het gat gaat opvullen tussen de a550 en de a850..... heb wel al wat geruchten gehoord, zoals bv de a750, maar wat eruit komt, ik weet het nog niet..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
      qua landschapjes schiet ik met mijn ouwe a200 meestal op iso 200 met een beetje belichtingscompensatie (meestal -0.3 Ev) en dat geeft zelfs op jpeg goede resultaatjes...

lensjes maken niet zo heel veel uit, ik gebruik zowel de 18-70 kit, een tokina, wat ouwe primes en zelfs een sigma 70-200 2.8...

dro+ in je sony , witbalans op cloudy of AWB en je komt al een heel eindje..

voorlopig zal ik nog niet overschakelen op de a500/a550...al zal die natuurlijk weer beter zijn..

ik wacht op een 'sort of vervanger van de a700', die het gat gaat opvullen tussen de a550 en de a850..... heb wel al wat geruchten gehoord, zoals bv de a750, maar wat eruit komt, ik weet het nog niet..
      Volkomen gelijk , ikdoe het zelfs nog met een "Miniolta" en wacht ook op die nieuwe a700 enzoveel, maar als hij te duur zou zijn wordt het toch de a550.
      Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
        @ Stijn

Wat zijn je laatste bevindingen, nu je de camera enkele weken hebt? (bv tov je A200)
        Een vooral met name beeldkwaliteit op iso 200...? (of zelfs de iso 200 van de A550 tov iso 100 van de A200 met dezelfde lens of zo)

Alle info is leuk!
        Er staat een kleine review van me op jouwfotografie.nl.

Mijn Alpha 200 heb ik vrijwel onmiddellijk verkocht, dus echte vergelijkingen kan ik niet maken. Je ziet hier wel een HDR-foto op ISO 200 en hier nog enkele JPG's die vrijwel onbewerkt zijn.
        about.me/stijnv

Comment

http://www.alphamountworld.com/reviews/sony-a350-review

Comment

Ik vermoed dat je deze link wou meegeven ? a350-info hoort hier niet meteen thuis hé
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Ik vermoed dat je deze link wou meegeven ? a350-info hoort hier niet meteen thuis hé
              Inderdaad, foutje maar gelukkig snel rechtgezet

Comment

voor wie van sportfotografie houdt
                Explore sportsphoto rob’s 683 photos on Flickr!

allen met a500/550 van 1600 tot 6400 ISO

zitten ook beeldjes tussen genomen met de nieuwe sony 28-75 f2,8

interessant om de menng van een pro sportfotograaf te horen
                This is the blog of professional photographer Rob Skeoch. I hope you enjoy the postings.
                Last edited by puerte; 26 november 2009, 16:58.

Comment

Een tip voor wie de HDR-modus gebruikt: ik verkrijg betere resultaten als de belichtingscompensatie op -1 staat (gevonden op dpreview).
                  about.me/stijnv

Comment

wat een verschil met konijnberg in n.l.
                    en konijnen berg in b.e.
                    hoe kan dat nou zoveel schelen
                    Last edited by Forestwalker; 1 december 2009, 00:27.

Comment

Belgie biedt 2 jaar garantie ... nederland 1 jaar (heeft te maken met belgische wetgeving)... vandaar verschil ???

Comment

als ik dit lees dan heb je in nederland en in europa ook 2 jaar garantie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Forestwalker Bekijk bericht
                          als ik dit lees dan heb je in nederland en in europa ook 2 jaar garantie.

http://www.consumenteninformatiepunt...-in-de-EU#par1
                          Dit staat op de site van Konijn:
                          Standaard Fabrieksgarantie NL/BE 12 maanden (NL) 24 maanden (BE)

Misschien is het zo dat de winkel er 12 maand voor garantie geeft en als het na langere periode is je direct naar de fabrikant moet?
                          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                          500px

Comment

Tja,

de regels zijn blijkbaar 2 jaar in gans europa ... dus die 12 maanden klopt niet. In dat geval, als ik het goed lees, dient de verkopen (fotokonijnenberg) dus zelf in te staan voor een extra 12 maanden ...

Comment

We waren een paar weken geleden bij Konijnenberg in Turnhout,
                              De verkoper zei me dat je het recht hebt, "ook in Nederland", op 24 maanden garantie.

De periode van 2 jaar is een minimum waaraan elke EU-lidstaat moet voldoen. De Nederlandse wetgeving gaat er echter vanuit dat u recht heeft op een langere periode van goed functioneren als het gaat om producten waarvan een langere levensduur verwacht mag worden (wasmachines, auto's en andere duurzame artikelen). Nederland biedt consumenten (ook buitenlandse) dus een verder gaande bescherming dan de Europese richtlijn verplicht stelt. Dit betekent overigens niet dat u na 2 jaar zonder meer recht heeft op een gratis reparatie. U moet rekening houden met de leeftijd van het apparaat in relatie tot de verwachte levensduur en de normale afschrijving door ouderdom en slijtage.

Dit is geldend voor heel de E.U.

Vr. Gr. Astrid
                              2 know me = 2 love me

Comment

Ja ik denk het ook, hier nog een bericht in het ECC-NET Consumenten centrum in Belgie

maar als je het goed leest heb je twee soorten garanties de wettelijke en de commerciele.
                                Zit daar soms het verschil in.
                                De Wettelijke is voor storingen die de eerste 6 maanden ook kunnen voorkomen en dus al aan wezig waren, en de andere is zeker voor storingen die door andere dingen gebeuren.
                                Last edited by Forestwalker; 2 december 2009, 15:21.

Comment

Working...
                                X