Re: Welke camera voor snelle AF?
Nogmaals: het budget van TS speelt een rol. En von_damn stelt dan terecht dat hij dan prijs/kwaliteit wellicht bij Canon uitkomt. Moest hij bij Natuurpunt actief zijn en willen gaan vogelspotten, dan zou ik hem momenteel ook Nikon aanraden. En ondanks al de blabla van Puerte komt hij steeds maar aandraven met zijn Sony's, of al eens een Olympus.
Wat die testen en fora betreft: ik heb vooral gelezen over de geweldige fps van de 40D en de uitgebreidere ISO van de 50D icm grotere sensor. Een 1000D zou ik niet kopen om lopende honden te fotograferen (beter een 2nd hand dan) omdat de AF merkelijk trager is. JE moet bij de fotograaf maar eens DEZELFDE lens op twee bodies zetten (een 40D en een 1000D bvb.) en binnen proberen scherpstellen (en dat moet dan niet eens een 2.8 zijn). Ik zou voor een 40D tweedehands gaan (neen, ik doe de mijne niet weg, zegt dat genoeg?).
Maar het meest ergert me de desinformatie. Het maakt niet uit welk merk je koopt, ze liggen zeer dicht bij elkaar in dagelijks gebruik. Labotests zeggen niet alles. Ik gebruik ze alledrie. Het zou me niks uitmaken om 1 vd 3 te moeten kiezen. Ga in een speciaalzaak ze eens bekijken en testen, maak een lijstje op van eisen, stel een set samen van aan te schaffen lenzen, beslis zo. Hier gaat meer dan 50% je hun merk aanpraten omdat ze zelf zo beslist hebben. Bij sommigen lijkt het wel sluikreklame voor een bepaald merk.
BTW: Was jij ook niet dezelfde die 2jaar geleden uit de bol ging toen ik schreef dat de 40d het zwakste toestel van de drie was, ik geloof van wel, ook diegene die dacht dat de canon 5d beter was dan de nikon d3. Jonge jonge toch, ge moet leren aanvaarden dat andere fabrikanten even goede of betere toestellen maken dan Canon.
Wat die testen en fora betreft: ik heb vooral gelezen over de geweldige fps van de 40D en de uitgebreidere ISO van de 50D icm grotere sensor. Een 1000D zou ik niet kopen om lopende honden te fotograferen (beter een 2nd hand dan) omdat de AF merkelijk trager is. JE moet bij de fotograaf maar eens DEZELFDE lens op twee bodies zetten (een 40D en een 1000D bvb.) en binnen proberen scherpstellen (en dat moet dan niet eens een 2.8 zijn). Ik zou voor een 40D tweedehands gaan (neen, ik doe de mijne niet weg, zegt dat genoeg?).
Comment