Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera voor snelle AF?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke camera voor snelle AF?

Maar het meest ergert me de desinformatie. Het maakt niet uit welk merk je koopt, ze liggen zeer dicht bij elkaar in dagelijks gebruik. Labotests zeggen niet alles. Ik gebruik ze alledrie. Het zou me niks uitmaken om 1 vd 3 te moeten kiezen. Ga in een speciaalzaak ze eens bekijken en testen, maak een lijstje op van eisen, stel een set samen van aan te schaffen lenzen, beslis zo. Hier gaat meer dan 50% je hun merk aanpraten omdat ze zelf zo beslist hebben. Bij sommigen lijkt het wel sluikreklame voor een bepaald merk.
    BTW: Was jij ook niet dezelfde die 2jaar geleden uit de bol ging toen ik schreef dat de 40d het zwakste toestel van de drie was, ik geloof van wel, ook diegene die dacht dat de canon 5d beter was dan de nikon d3. Jonge jonge toch, ge moet leren aanvaarden dat andere fabrikanten even goede of betere toestellen maken dan Canon.
    Nogmaals: het budget van TS speelt een rol. En von_damn stelt dan terecht dat hij dan prijs/kwaliteit wellicht bij Canon uitkomt. Moest hij bij Natuurpunt actief zijn en willen gaan vogelspotten, dan zou ik hem momenteel ook Nikon aanraden. En ondanks al de blabla van Puerte komt hij steeds maar aandraven met zijn Sony's, of al eens een Olympus.

Wat die testen en fora betreft: ik heb vooral gelezen over de geweldige fps van de 40D en de uitgebreidere ISO van de 50D icm grotere sensor. Een 1000D zou ik niet kopen om lopende honden te fotograferen (beter een 2nd hand dan) omdat de AF merkelijk trager is. JE moet bij de fotograaf maar eens DEZELFDE lens op twee bodies zetten (een 40D en een 1000D bvb.) en binnen proberen scherpstellen (en dat moet dan niet eens een 2.8 zijn). Ik zou voor een 40D tweedehands gaan (neen, ik doe de mijne niet weg, zegt dat genoeg?).
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
      Nogmaals: het budget van TS speelt een rol. En von_damn stelt dan terecht dat hij dan prijs/kwaliteit wellicht bij Canon uitkomt. Moest hij bij Natuurpunt actief zijn en willen gaan vogelspotten, dan zou ik hem momenteel ook Nikon aanraden. En ondanks al de blabla van Puerte komt hij steeds maar aandraven met zijn Sony's, of al eens een Olympus.

Wat die testen en fora betreft: ik heb vooral gelezen over de geweldige fps van de 40D en de uitgebreidere ISO van de 50D icm grotere sensor. Een 1000D zou ik niet kopen om lopende honden te fotograferen (beter een 2nd hand dan) omdat de AF merkelijk trager is. JE moet bij de fotograaf maar eens DEZELFDE lens op twee bodies zetten (een 40D en een 1000D bvb.) en binnen proberen scherpstellen (en dat moet dan niet eens een 2.8 zijn). Ik zou voor een 40D tweedehands gaan (neen, ik doe de mijne niet weg, zegt dat genoeg?).
      ik raad nooit een merk aan, enkel goede camera's, als je het overzicht wilt weten van de camera's die ik aangeraden heb op dit forum
      pentax 10d, K7 Olympus E3,620 Nikon D3, d300 sony a200/300, a700, a900
      daar zijn maar 2 toestellen welke ik altijd openlijk zwakker gevonden toz vd concurrentie, met name de Canon 40d en de 50d.

De nieuwe sony a500/550 zien er veel belovend uit in zijn segment, zo ook de Canon 7d. Canon is met dit laatste toestel een nieuwe weg ingeslagen, kritiek en reacties van vooral de 50d vielen nogal tegen. De 7d lijkt op het eerste zicht zeer goed te zijn. Maar Sony en Nikon hebben waarschijnlijk hun opvolgers ook al klaar staan. (begin 2010)

wat lenzen betreft is het aanbod bij canon groter, maar als het om optische kwaliteit gaat ....

Comment

Ik probeer een goeie, betaalbare occasie te vinden.
        Als dat niet lukt denk ik eraan een Pentax k20d te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Horseshoe Bekijk bericht
          Die zou ik toch mijden als AF echt belangrijk is. Pas vanaf de recente K-7 doet Pentax weer mee op dat vlak.

Comment

is een zeer goed toestel, maar dacht dat Af niet super was. best aan ishpuini zijn mening is vragen, is zeer goed op de hoogte van fotografie en kent pentax zeer goed en weet over wat hij spreekt.
            stel hem de vraag hier is http://forum.belgiumdigital.com/f9/h...ic-270384.html

raad je ook aan om de sony 500 eens te bekijken, bij konijnenberg momenteel te koop rond de 650 €, heeft een vernieuwde AF-module. In praktijk is daar nog weinig over geweten. van de paar beeldjes die ik al gezien heb lijkt de beeldkwaliteit zeer goed.
            allemaal nog wat afwachten maar zit daar meestal niet ver naast.

Comment

Man, man, man...
              De strijd is weer losgebarsten

Als ik hier de meeste bezig hoor, vraag ik mij steeds af hoe men voor vandaag goede foto's kon maken? Toestellen van gisteren blijken ineens de grootste rommel te zijn die niet eens snel kan scherpstellen? 25 jaar geleden ging ik ook al eens naar autoraces en vliegshows met scherpe foto's als resultaat. En ik denk dat die dingen nu net iets sneller bewegen dan dieren.
              VMijn inziens voldoet ieder hedendaags toestel ruimschoots voor wat de TS ermee wil doen (had ik al in mijn eerste post laten weten). Qua lenzen zal hij moeten uitmaken in welke condities hij wil/ kan/ moet werken.

Comment

Lijkt mij inderdaad de moeite om de reviews even af te wachten van de a500 en a550.
                De a700 zit daar trouwens ook in de buurt qua prijs.
                Zou de a700 beter zijn dan deze nieuwe modellen?

Comment

Lijkt mij inderdaad de moeite om de reviews even af te wachten van de a500 en a550.
                  De a700 zit daar trouwens ook in de buurt qua prijs.
                  Zou de a700 beter zijn dan deze nieuwe modellen?
                  de a700 heeft iets meer mogelijkheden, momenteel AF nog moeilijk te vergelijken maar ik verwacht dat het AF-systeem minstens evengoed zal zijn als van de a700. De zoeker van de a700 zal beter zijn, maar de a5's hebben een goed LV systeem
                  Verwacht dat de JPEG beelden van de a5 reeks beter gaan zijn op hoge ISO, heb echter nog geen enkel RAW-beeld gezien van de nieuwe toestellen.
                  De a700 heeft veel te bieden en de prijs is zeer aantrekkelijk, men verwacht een opvolger van dit toestel begin 2010. Toestel is een klasje hoger,waarschijnlijk robuuster gebouwd, maar ook al een beetje ouder. Is zeer gebruiksvriendelijk is een koopje momenteel.

De a5 reeks is nieuwer, daar zijn zaken waarschijnlijk verbetert toz a700, het is zowat wikken en wegen.

Ik zou voor de a5 reeks gaan in jou geval, de a550 is wel de beste van de 2 maar je moet ook kiezen in functie van je budget.
                  Nog effe wachten op meer resultaten, die zullen er volgende week wel zijn denk ik.

Comment

Ga ik doen. En daarna eens beslissen. Ik begin mij aan mezelf te ergeren. Normaal kan ik nogal goed beslissen en nu valt het mij moeilijk. Het aanbod is zo groot en ik ken er te weinig van.
                    De reacties hier hebben wel geweldig geholpen waarvoor dank.

Comment

Ga ik doen. En daarna eens beslissen. Ik begin mij aan mezelf te ergeren. Normaal kan ik nogal goed beslissen en nu valt het mij moeilijk. Het aanbod is zo groot en ik ken er te weinig van.
                      De reacties hier hebben wel geweldig geholpen waarvoor dank.
                      allez... succes ermee en hopelijk maak je een keuze waar je achteraf meer dan tevreden van bent (want daar gaat het uiteindelijk om hé: wat jij goed vindt).
                      Post maar even hier wat het geworden is.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

Comment

Het heeft een tijdje geduurd en niemand herinnert zich waarschijnlijk nog dit topic.
                        Ik heb een Nikon d90 gereserveerd. Zaterdag kan ik hem afhalen. De 3D tracking heeft de doorslag gegeven. En hij is bovendien betaalbaar geworden.
                        Ik heb nog een paar oude lenzen (een Tamron AF 80-210mm f4.5-5.6 en een nikor 50mm serie E van 25 jaar oud) waar ik eerst nog wat ga mee experimenteren voor ik mij een goeie, snelle, lichtsterke lens aanschaf.

Comment

te laat...

Comment

Het heeft een tijdje geduurd en niemand herinnert zich waarschijnlijk nog dit topic.
                            Ik heb een Nikon d90 gereserveerd. Zaterdag kan ik hem afhalen.
                            Jawel hoor

Veel succes met de D90

Comment

Working...
                            X