Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 450D of 500D?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 450D of 500D?

Hey,

Ik schakel over van canon eos spiegelreflex naar dslr, maar wil wel een beetje op mijn budget letten. Daarom de vraag of het veel verschil maakt of ik nu een 400D, een 450D of een 500D koop?

Grtz
    Tom

Re: Canon EOS 450D of 500D?

Wat wil je doen en wat zijn je verwachtingen?

Persoonlijk heb ik gekozen voor 500D omdat deze dezelfde sensor en processor heeft als de 50D. Dus eigenlijk is het dezelfde camera in een andere body. Technisch gezien zijn er nog een aantal (voor mij persoonlijk) kleine voordelen bij een 50D tov de 500D. Maar de vraag was 450D of 500D en niet 500D of 50D.
    Het feit dat je kan filmen met een 500D, daar zou ik niet te veel op letten. Ik denk dat weinig fotografen dit echt veel gaan gebruiken. Het is wel handig en altijd mooi meegenomen dat je de optie hebt. Gisteren heb ik iemand gefilmd omdat hij zijn golfslag wou zien en nu is hij ook weer geholpen Was de eerste keer dat ik het ding op video stand had gezet.
    Sleutelvraag is eigenlijk, waarom twijfel tussen deze twee modellen? Heb je de vergelijkende tabel op canon.be al doogenomen?
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

Comment

Prijsverschil tussen de body van de 450D en 500D is bijna te verwaarlozen als je een beetje kijkt waar je koopt, terwijl de 500D wel een heel stuk beter is.

Comment

ik stond een dik jaar geleden voor de vraag: 400d of 450D
        Ik heb toen voor de 450D gekozen, maar ik was misschien beter ineens naar de 40D gegaan.

Oei, veel heb ik niet geholpen zeker nu, integendeel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tomdelonge Bekijk bericht
          Hey,

Ik schakel over van canon eos spiegelreflex naar dslr, maar wil wel een beetje op mijn budget letten. Daarom de vraag of het veel verschil maakt of ik nu een 400D, een 450D of een 500D koop?

Grtz
          Tom
          Kijk eens op dit forum uit naar een tweedehands 40D.
          Alleen al voor de zoeker zou ik deze verkiezen boven een 450D of 500D, zonder te spreken over de stevigheid of andere voordelen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Working...
          X