Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC 828 vs. Canon 300-D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

[QUOTE]
    en wat is uw lens f2,8 70-200; op 200 ?
    idd, f2.8 op 200mm (op 10D of 300D f2.8 op320mm),
    ik haalde dit er even bij, bij de discussie over iso 1600 op f2.8 = iso 800 op f2.0, in een zekere zin gaat dit op maar wanneer heb je korte sluitertijden nodig (dus ofwel lichtserke objectieven al dan niet met hoge isowaardes), bij langere focal lenghts, en de sony op zijn max focal lenght heeft ook f2.8, dus daar heb je hoe dan ook geen winst met de sony tov de 300D met een f2.8 objectief erop, de 300D kan zonder prob nog wat winst maken door iso 1600 te gebruiken en nogmaals op iso 800 heeft de 300D hoe dan ook minder ruis hoor, de cmos heeft nog een pakje over terwijl de sony dan op de limiet zit.

Al bij al is het toch een beetje zoals eerder gezegd appelen met peren vergelijken.
    Bj een DSLR het je idd het lenzenverwissel erbij, maar de mogelijkheden om uit te breiden zijn enorm,je gaat van breedhoek, fisheye, macro naar tele en supertele als je wilt.
    Bij de 828 heb je de camera, je kan er een voorzetlens opschroeven en tot daar aan toe, dat is je camera en je moet het er maar mee doen, maar je hoeft niets mee te nemen behalve de camera dan en eventueel een voorzetlens.
    Ikzelf heb het er nu eenmaal voor over om met een hele rommel rond te lopen en af en toe ergens een lens te verwisselen, maar ik heb mijn specifiek materiaal voor bijna elke situatie en dat komt alleen maar ten goede van je foto's.
    Als je bv in de zoo loopt zullen de foto's van de 828 zeker evenwaardig zijn aan die van een DSLR, maar als je ergens in het wilde loopt of een reservaat is de DSLR (met nodige objectieven) heer en meester, en ja je kan idd inzoomen met je "voeten" maar de meeste beestjes zijn dan al gaan zien hoor, zie ik een mooie bloem of insect of wat dan ook, tja dan zal ik de moeite moeten doen om er een macrolens op te zetten (maar nogmaals ik heb het er voor over) terwijl iemand met een 828 gewoon fotootje hier en daar hoeft te trekken. Bv de foto's die ik hier overlaatst eens gepost had van die reiger (niet dat ze zo subliem waren of zo) was met een 828 nooit gelukt, waren getrokken op 400mm (640mm op 10D/300D).

Nu algemene conclusie
    Voor huis, tuin, sommige evenementen, zoo bezoeken enz... zal je met de 828 niet veel tekortkomingen voelen tov een DSLR.
    Maar een DSLR met goede objectieven geeft je veel meer mogelijkheden, geeft je veel snellere AF (ik laat shutterlag nu in het midden) en beeldkwaliteit overtreft die van 828, waarom, omdat de objectieven die je gebruikt voor bepaalde situaties er nu eenmaal speciaal voor gemaakt zijn en niet allround zoals het objectief op de 828, ruis zal hoe dan ook beter zijn op 300D, je moet er de prijs en het gesleur wel bijnemen.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

@ Frederic: als die reiger voor mijn 828 gaat zitten schroef ik er mijn TCON-17 op en heb ik 340mm en met de 8MP die ik heb crop ik hem wel wat in en wedden dat het een redelijke foto zal zijn!

Ik ben ermee aan 't lachen hoor.Maar zo beperkt is de 828 ook weer niet.Als ik de Sony breedhoek erop zet en de tele heb ik een range van 19-340mm en dat volstaat me.De tele gebruik ik zowiezo niet veel.

Ik begrijp goed wat je wil zeggen en een camera zoals de 10D met aparte lenzen is natuurlijk iets gans anders en zal veel voordelen hebben tov bijv een 828.Vind het al straf dat jullie die vergelijking maken.Voor mij een bewijs dat de 828 indruk maakt.

Maar dat de 828 enkel geschikt is voor huis- en tuingebruik vind ik een onredelijk.En waar trekken de meesten van ons hun foto's?Niet op safari in de Serengeti of in de Himalaya waar ze de verschrikkelijke sneeuwman eindelijk ne keer op de gevoelige plaat willen leggen.
      Toen ik vorige maand in Praag en Slovakije was en we iets bezochten,op wandeling waren door de bergen...voldeed de 717 erg goed met als beperking zijn krappere breedhoek.Met de 828 zal dat vlotter gaan.
      Als ik in de Ardennen ga wandelen ,wat vaak gebeurt, ben je natuurlijk met jouw camera veel beter af als er plots een hert opduikt maar zoals gezegd,340mm en croppen zal in veel situaties wel wat helpen.
      En al dat gesleur voor de situaties waar het niet zal helpen,wel sorry,ik heb het er niet voor over!
      Danny's Photosite

Comment

@fredericrom

Je argumenten kloppen ook maar ik denk dat we over verschillende gebruiker spreken. Als je meerdere zéér dure lenzen hebt dan speelt de prijs van de body eigenlijk minder rol en moet je voor het beste gaan. Op een 828 kan je inderdaad geen 400(640)mm zetten maar hoeveel procent van de amateurfotografen hebben zo een lens (ik niet)?

Zelf heb ik een DSC-F707 en een Fuji S2 met 24-85mm f2.8-4, 70-210mm en een Kenko verdubbelaar 2x. De laatste 3 maanden heb ik ongeveer 1000 foto's getrokken waarvan ±98% met de eerste lens en 2% met de tweede met en zonder verdubbelaar. Wat ik meest mis is 28mm ! Hiervoor zou ik een 17-35 f2.8 moeten kopen maar die vindt ik onverantwoord duur.

Mocht er voor S2 een lens bestaan van 28-200 f2.0-2.8 dan had ik beslist maar één lens. Het ongemak/tijdverlies van lenzen wisselen valt dan weg.

Ander aspect is het gewicht. De S2 met 24-85mm weegt ±2kg tegen ±900gr voor de 707 wat een grôôt verschil maakt om een ganse dag mee te sleuren.

Heb je de hulpkreten al gelezen als iemand stof op de CCD heeft ? Dit is ook geen probleem bij de 828.

Wat ik op de DSLR eigenlijk ook mis is de "preview" mogelijkheid op het LCD scherm. Verder is de kantelbare body van de 828 ongelooflijk handig voor candid fotografie.

MIJN CONCLUSIE:

Eigenlijk komt alles neer op "wat krijg ik voor mijn geld". Hoe meer je kan/wil besteden hoe groter de mogelijkheden. Dit betekent niet dat het duurste ook het beste is !

HEB JE EEN BUDGET VAN MINIMUM 3000 à 5000 EURO, GA DAN ZONDER TWIJFEL VOOR DE DSLR EN BIJ VOORKEUR CANON 1DS/1D/10D OF NIKON D1X/D2H/D100.

IS JE BUDGET KLEINER DAN 1500 EURO, GA DAN ZONDER TWIJFEL VOOR DE DSC-F828 (dit is zeker beter dan een DSLR met een minderwaardige lens).

[QUOTE] Originally posted by fredericrom
        en wat is uw lens f2,8 70-200; op 200 ?
        Nu algemene conclusie
        Voor huis, tuin, sommige evenementen, zoo bezoeken enz... zal je met de 828 niet veel tekortkomingen voelen tov een DSLR.

Maar een DSLR met goede objectieven geeft je veel meer mogelijkheden, geeft je veel snellere AF (ik laat shutterlag nu in het midden) en beeldkwaliteit overtreft die van 828, waarom, omdat de objectieven die je gebruikt voor bepaalde situaties er nu eenmaal speciaal voor gemaakt zijn en niet allround zoals het objectief op de 828, ruis zal hoe dan ook beter zijn op 300D, je moet er de prijs en het gesleur wel bijnemen.
        CANON 1Ds III | CANON 24-105 IS |CANON 85 1.2 |CANON 17-40 |CANON 70-300 DO IS | Canon 270 EX

Comment

MIJN CONCLUSIE:

Eigenlijk komt alles neer op "wat krijg ik voor mijn geld". Hoe meer je kan/wil besteden hoe groter de mogelijkheden. Dit betekent niet dat het duurste ook het beste is !

HEB JE EEN BUDGET VAN MINIMUM 3000 à 5000 EURO, GA DAN ZONDER TWIJFEL VOOR DE DSLR EN BIJ VOORKEUR CANON 1DS/1D/10D OF NIKON D1X/D2H/D100.

IS JE BUDGET KLEINER DAN 1500 EURO, GA DAN ZONDER TWIJFEL VOOR DE DSC-F828 (dit is zeker beter dan een DSLR met een minderwaardige lens).

[/quote]

heel juist....
          daVinci
          www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

@ Megapixel: Ik heb je maar 1 keer ontmoet toen ik je Sony breedhoek tweedehands overkocht maar ik wil je toch het volgende zeggen: Je posts zijn eerder schaars (in tegenstelling tot mijn voortdurend getoeter op BD) maar getuigen wel van groot inzicht en van eerlijkheid (zo zijn er hier nog velen,ik bedoel daar niks verkeerd mee).
            Ik denk ook dat we over een verschillend soort gebruiker spreken zoals je zegt en daarmee wordt er niks fout gezegd over de ene noch over de andere.
            Het is gewoon een keuze die je maakt en aub,ieder maakt voor zich de juiste keuze.Zeg je,voor mij liever wat meer creativiteit,wat meer eigen inbreng en dat extra gewicht en kosten zijn geen issue,koop een DSLR.
            Telkens als ik lees over wat de F828 me gaat bieden weet ik voor mezelf dat ik de juiste keuze heb gemaakt (ben blij dat ik vorige zondag de 10D in mijn handen heb gehad,prachttoestel maar niks voor mij.)
            Dus gasten,op naar de modellenshootingdag(wat een woord ) en laat ons er ene (liefst meer) drinken.Life is too short....
            Danny's Photosite

Comment

MIJN CONCLUSIE:

Ik was al een paar uur aan't nadenken wat ga ik hier op zeggen,maar Megapixel is me voor.
              Die uitgebreide technische uitleg hier kan ik toch niet volgen,ben maar een groentje.
              Ik vind dat het vroeger plezieriger was met mijn reflextoestel ( analoog ),dan nu met mijn F717.
              Door dat ik alles door de lens zelf zag en alles manueel kon regelen.
              Met een Canon 10D of een Nikon D100 zou ik dat ook kunnen en dan nog een lens of 3.
              Ik kan dat niet betalen,dus zal ik het mijn Sonyke moeten doen en hier naar de vogeltjes komen kijken.
              Want daar zijn echt prachtige foto's bij en niet alleen van vogeltjes.
              mvg FrançoisVM
              Canon 7D

Comment

Re: Sony DSC 828 vs. Canon 300-D

Na al dat vergelijken vond ik dit:
                Verken een gevarieerd aanbod van audio-, TV- en foto-apparatuur. Ontdek apparatuur die perfect aansluit bij jouw stijl en behoeften.

deze prijzen zijn toch niet meer reeël denk ik zo
                gilliom
                Sony T300
                Nikon D90 18-200mm

Comment

Denk je dat dit betrouwbaar is???

Ik niet!
                  Nikon D70 | 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED
                  | 70-300/4,0-5,6 AF G | Sandisk Ultra II 512 Mb

Comment

Geloof er ook niet echt in , een 300D voor 320 eurie en een 828 voor 360 eurie .....
                    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Als ik even iets zou mogen zeggen ...

Ik heb de Sony nu een tijd gehad en ik heb hem verkocht voor een 300D met 50-500.

Waarom? De ENIGE reden is dat ik met 200mm véél te weinig had voor mijn doeleinden (spotten).
                      Anders moest ik een converter gaan aanschaffen enzo (de F828 heeft trouwens nog geen converter !!)

Maar voor de rest is het een pracht van een camera! Fantastisch gewoon!

Aan de andere kant hoop ik dat m'n 300D veel beter gaat doen (waar geef ik er anders zoveel aan uit hé )

Veel succes
                      Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

Comment

Working...
                      X