Voila zo is het Danny ! Je moet de ruis op een bepaalde Iso eigenlijk niet vergelijken. Hogere iso verhoogt enkel de gevoeligheid voor het lichtniveau. Je zal met een lichtsterke lens zoals van de Sony F2, véél minder die hogere Iso moeten instellen, in vergelijking met een ander zoomobjectief van pakweg F4,5 !
Nu kwestie van keuze.
Ikzelf wou een DSLR ipv "compact" camera (wat allemaal niet meer zo compact lijkt te zijn)
Reden waarom, kan doen met men toestel wat ik wil, wil ik macro's, wel dan plof ik er een macrolens op (presteerd beter dan gelijk welke voorzetlens), wil ik tele steek ik er een telelens op (je kan nooit de tele bereiken met een compact camera met gelijk welke voorzetlens), breedhoek, dan maar breedhoek, 't is een beetje omslachtig om telkens lenzen te verwisselen maar eens je het wat gewoon bent duurt dit slechts enkele sec. Komt natuurlijk een stuk duurder uit.
Enorm groot voordeel, mensen onderschatten dit, maar je kijkt door de lens wat je schikt te fotograferen, zeker voor sportfotografie, vogels of wat dan ook enorm voordeel.
Autofocus (naargelang de lens natuurlijk) is supersnel, veel sneller dan gelijk welke compact camera.
Nadeel DSLR : wil ik men hele zootje ergens mee naar toe nemen sleur ik meer dan 6 KG mee en na een tijdje begint dit ferm door te wegen.
Infeite zou je eens een DSLR in je handen moeten hebben en even paar fotootjes mee trekken, je zal direct weten wat het verschil is tussen DSLR en compact, maar natuurlijk, er hangt een prijskaartje aan.
Aan de andere kant, ik ben er van overtuigd dat je met die sony een fantastisch toestel in huis haalt, die camera zal je zeker niet teleurstellen
Comment