Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D70 of toch de D100....jajaja.. ikweet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D70 of toch de D100....jajaja.. ikweet

    Heb een tijdje terug een bestelling geplaatst voor een D70 met toebehoren zie profiel. Maar nu heb ik in een opwelling op Ebay een zo goed als nieuwe D100 gekocht.
    (ik ga hem persoonlijk ophalen, dus komt goed)
    precies omdat ik een watje ben die niet kan wachten !!!!.

    ik ben nog niet van plan de D70 af te bestellen, maar ze beide flink te testen en natuurlijk zal ik alle resultaten eerlijk samen delen .

    Maar nu de vraag,
    Stel: beide zijn even duur en je moet kiezen tussen een D100 en een D70.
    Welke kies je en waarom ?

    Groetjes Monsi
    Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

  • #2
    heel subjectief dan maar: de D70 omdat die het meest recent is
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Aan deze site had ik veel om een keuze te maken tussen de D70 of D100


      De D70 is sowieso nieuwer met verbeterde functies. De D100 is al twee jaar oud denk ik maar heeft dan weer het voordeel zijn degelijkheid te hebben bewezen.

      Hetgeen ik las als besluit op de site die ik hierboven plaatste is de volgende.
      Als je vandaag nog foto's wilt maken bestel dan een D100, je zal er prachtige dingen mee kunnen doen. Heb je nog even geduld bestel dan een D70.

      Lees zeker eens het hoofdstuk D100 vs. D70 in de link hierboven.
      Nikon D70
      Nikkor AF-S 18-70mm f3.5-4.5G ED DX

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D70 of toch de D100....jajaja.. ikweet

        Ik heb ook voor een keuze gestaan , of een 2e hands D1X of een nieuwe D70 , wel het is de D70 geworden omdat je nu eenmaal ook geen computer koopt van 3 jaar oud ! Digitale camera 's zijn niet meer de cameras die hun waarde en kwaliteit behouden , daarom is het beter om voor nieuw te kiezen als dat mogelijk is !

        groeten kenny

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D70 of toch de D100....jajaja.. ikweet

          Ik hoop toch wel dat mijn D70 langer mag meegaan dan mijn computer... Trouwens, mijn computer is ook al 5 jaar oud, is nog een PIII op 500 Mhz, maar werkt nog steeds naar behoren !
          natwork.be

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D70 of toch de D100....jajaja.. ikweet

            Oorspronkelijk geplaatst door monsi
            Maar nu de vraag,
            Stel: beide zijn even duur en je moet kiezen tussen een D100 en een D70.
            Welke kies je en waarom ?

            Groetjes Monsi
            wel ik heb de 2 toestellen...and for what it's worth...

            ga voor de D70, want die is gewoon beter, sneller, minder ruis, lichter, beter kwa belichting en vooral het I-TTL flitsysteem is het beste wat ik ooit gezien heb...en geloof me, da zie je direct...
            ook het wireless TTL flitsen is gewoon zalig



            nu, de D100 is nog steeds 'n klasse toestel en ivm de D70 in RAW zal je geen verschil merken, maar de D70 trekt perfecte plaatjes in jpg waar haast geen nabewerking voor nodig is...
            Last edited by w00ha; 19 oktober 2004, 00:26.

            Comment

            Working...
            X