Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactje met volgende eisen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: compactje met volgende eisen?

Oorspronkelijk geplaatst door DanDem Bekijk bericht
    De tz6 heeft geen videofunctie die ook 1 van de vereisten was .

Waar haal je dat vandaan ?
    De TZ5-6-7 hebben trouwens een voorsprong op de meeste andere compactjes met videofunctie, nl. dat je kan zoomen tijdens het filmen...
    Last edited by Kaneda; 22 juli 2009, 23:14.
    Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hido Bekijk bericht
      verder :
      200 mm zoom met een compact in het "duister" zal onmogelijk zijn
      Ik vraag me af wat die zoom met "duister" te maken heeft
      Als je doelt op diafragma, dan valt dat met compacten dikwijls veel beter mee als mega zoom op een DSLR. Akkoord, je hebt wel zooms op 200mm/2.8 maar die kosten ook gemakkelijk 6 keer meer dan de compact(alleen de lens).
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Ik heb een canon ixus 870 is model en ben daar heel tevreden over...4*optische zoom en redelijke goede foto's bij minder licht..;en zeer compact,past gemakkelijk in je broekzak.

grtz templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

gisteren nog de TZ6 gaan halen...eerste indrukken:
          iso 800 is goed te doen (1600 is zoals eerder al vermeld een ramp op geitepoten:-)
          videofunctie kan zelf inzoomen (beter dan D90 dus :-))))))
          vlug toestel
          beetje menu gewoon worden (zeker als je de 2 toets instellingen gewoon bent van nikon), maar onder/overbelichten is aparte toets, flits is 1 toets ...

dus eerste indruk is
          benieuwd of mijn snel-snel-snel cursus fotografie wonderen zal verrichten :-)))

alvast allemaal bedankt voor jullie mening te uiten en mij (toch wel !) te helpen in mijn keuze...

Comment

Dat er mensen zijn , die het woord compactcamera en iso 1600 in 1 zin durven te gebruiken

Alles boven iso 400 is gewoon prullenbak-materiaal. Eender welk compact. Of je moet totaal geen waarde hechten aan kwaliteit!!!
            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Heb sinds enkele dagen de TZ7, als tegenhanger van de zware Nikon D300 + lenzen
              Ben er tevreden over, al kun je dit niet vergelijken met een DSRL.

Redelijke goede kwaliteit van beelden van 25 tot 300.
              Tot 800 iso aanvaardbaar, maar niet voor heel grote formaten(A3).
              Batterij kan beter, dus een reserve is aangeraden.
              Moeilijk te kaderen bij fel licht, met een blinkend 3" lcd scherm... is even wennen (eventueel Lcd scherm lichter zetten kan helpen)
              Heel goede stabilisatie: mogelijk te werken in minder moeilijke lichtomstandigheden zonder naar hoge Iso te gaan.

Ben er tevreden van en hij kreeg ook een goede kritiek op

(TZ7 = ZS3)
              Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

Comment

Working...
              X