Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactje met volgende eisen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• compactje met volgende eisen?

hallo,

voor mijn ventje ben ik op zoek naar een compactje (no way dat ie mijn D90 meekrijgt op vakantie

het eisenpakket (allee, voor zover mogelijk he)
    * belangrijkste foto's zullen zijn van DJ sets - dus weinig licht
    * videofunctie voor DJset te filmen
    * ik weet niet in hoeverre een compactje die iso 3200 of 6400 aankan qua kwaliteit? iemand een voorbeeldfotootje?
    * een plat modelleke, want ventje steekt dat in zijn achterzak :-)
    * prijs: ik wil tot 300€ gaan
    * beetje vlug met foto nemen als je afgedrukt hebt, dat van mijn ma is GIGANTISCH traag en ik krijg daar de kriebels van...
    * zoombereik: geen idee of dat effectief wat uitmaakt bij die compactjes, maar ik denk dat 200mm wel te doen is zeker??? of mag dat minder zijn?

ik heb dus 0.0 ervaring met compactjes en ik denk dat ik ISO, zoombereik van een DSLR niet mag vergelijken met een compact...heb al verschillende dingen gelezen, maar ik raak er echt niet uit:

en ik denk niet dat als je naar een winkel stapt de volledige en juiste uitleg kan krijgen van de verkopers...dus vertrouw ik op jullie eventuele ervaring met compact(jes).
    merk maakt mij eigenlijk niet uit (liefst een nikon, maar ik lees overal dat die maar gewoon presteren qua compact en we willen natuurlijk het beste he :-)

alvast bedankt om met nuttige tips te geven...

Re: compactje met volgende eisen?

ik heb een panasonic TZ5, er is hier al commentaar over gegeven. een heel goed toestel!, wel niet superplat.heeft een telelens, en heeft 10x optische zoom. ervaren fotografen zullen je meer uitleg kunnen geven.ik denk de betere compact. er staan voorbeeld fotos op deze site, ik kan ze niet direct teurgvinden.
    iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

link gevonden. succes met aankoop van je toestel.
      iedereen heeft creatief talent, je moet het alleen weten te vinden.

Comment

Of nog beter, de Lumix TZ7 :

Of nog, de Canon IXUS 990 IS :

Een compact is sowieso niet zo goed in low light als een DSLR (die je kan uitrusten met een lichtsterke lens, zoals je wel weet), maar ik hoor niets dan positieve dingen over de compact toestellen vna zowel Panasonic als Canon...
        Panasonic Lumix FZ2000

Comment

ik had al in de richting van panasonic gedacht, maar het is zo verd*md moeilijk om te kiezen he...die TZ7 is boven het budget en is ook al te 'dik' om compact genoeg te zijn voor mijn ventje...(max 25mm)...
          ik bekijk de modellen van panasonic DMC en FX nog eens rustig (probleem is dat je op www alle goede dingen vind, maar geen slecht woord te lezen krijgt :-)

we blijven zoeken...

alvast bedankt aan 3 hierboven om feedback te geven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mirs Bekijk bericht
            ik had al in de richting van panasonic gedacht, maar het is zo verd*md moeilijk om te kiezen he...die TZ7 is boven het budget en is ook al te 'dik' om compact genoeg te zijn voor mijn ventje...(max 25mm)...
            ik bekijk de modellen van panasonic DMC en FX nog eens rustig (probleem is dat je op www alle goede dingen vind, maar geen slecht woord te lezen krijgt :-)
            Je zocht minder goeie dingen over compactcamera's?

The LX3 (Panasonic) is still pretty good at ISO 800, despite noise becoming more obvious and again, good levels of detail are retained. ISO 1600 is not so impressive and ISO 3200 is as poor as you might expect.(dpreview)

Volgende groep-tests (eind 2008) kunnen interessant zijn voor jou.

Comment

die TZ7 is boven het budget en is ook al te 'dik' om compact genoeg te zijn voor mijn ventje...(max 25mm)...
              TZ6 dan :

Denk dat grootste verschil met de TZ7 de videomodus is (beter op TZ7), maar is grotendeels hetzelfde toestel, denk ik.
              Maar misschien ook nog te "dik"...
              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

hallo,

voor mijn ventje ben ik op zoek naar een compactje (no way dat ie mijn D90 meekrijgt op vakantie

het eisenpakket (allee, voor zover mogelijk he)
                * belangrijkste foto's zullen zijn van DJ sets - dus weinig licht
                * videofunctie voor DJset te filmen
                * ik weet niet in hoeverre een compactje die iso 3200 of 6400 aankan qua kwaliteit? iemand een voorbeeldfotootje?
                * een plat modelleke, want ventje steekt dat in zijn achterzak :-)
                * prijs: ik wil tot 300€ gaan
                * beetje vlug met foto nemen als je afgedrukt hebt, dat van mijn ma is GIGANTISCH traag en ik krijg daar de kriebels van...
                * zoombereik: geen idee of dat effectief wat uitmaakt bij die compactjes, maar ik denk dat 200mm wel te doen is zeker??? of mag dat minder zijn?
                ...
                alvast bedankt om met nuttige tips te geven...
                Geef uw ventje die 300 € als extra zakgeld mee, want met zo'n eisenpakket ga je voor dat bedrag gegarandeerd niks vinden dat enigszins voldoet.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

ik hoef dus niet veel rekening te houden met de iso (boven laat ons zeggen 1600) , trekt dat op niet veel meer bij de compactjes :-)

ben de keuze beginnen berperken:-) we geraken er nog :-)
                  panasonic TZ6
                  voordelen: (in mijn ogen zunne)
                  zoom 12x optisch :25-300 mm
                  nadelen:
                  iets groter dan de FX40
                  f: 3.3-4.9
                  €299

panasonic FX40
                  voordelen:
                  f:2.8-5.9
                  iets kleiner dan TZ6
                  €249

nadelen:
                  tot 6x optisch :25-125 mm

dus zo heel veel verschil zit er niet op (behalve die 300mm dan )
                  ik denk dat ik ventje maar laat kiezen en zelf opteer voor de TZ6 :-)

Comment

@ jazzer...dat zou ik ook kunnen doen, maar mijn ventje heeft een DJset in tsjechie en die wil daar foto's van, normaal gezien zou ik en mijn DSLR meegaan voor de foto's maar onvoorziene omstandigheden(lees: baby-oppas in gips) zal mijn zoon de foto's moeten nemen, dat zal een spoedcursus worden met een compactje dus :-))

ik zou de foto's hier wel posten, maar dat mag niet he :-) (tenzij ik hem inlog onder zijn naam...)

Comment

Hallo Mirs,

lees die vergelijkingtests op dpreview.com welke "pichayandege" aangegeven heeft.
                      Mijn advies, zoals ik al meer geschreven heb, koop een Fuji F100fd of Fuji F200EXR.
                      Dit zijn camera's welke de beste foto's trekken op hogere Iso's.
                      Ik heb voor mijn de F100fd gekocht omdat zij niet van veel instellingen houdt.
                      Op de F200EXR kun je veel meer handmatig instellen.

Fotoresultaten van verschillende camera's kunt u vergelijken op:

Succes met uw keuze.
                      Groet
                      Adrie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                        ...
                        koop een Fuji F100fd of Fuji F200EXR.
                        Dit zijn camera's welke de beste foto's trekken op hogere Iso's.
                        ...
                        Die F200EXR beantwoordt inderdaad nog het best aan de opgesomde eisen.

Zelf heb ik de F10 en F30 (1:2.8-5.0) en als het niet te donker is zijn de foto's toonbaar, maar vanaf 1600 iso verlies je veel details en krijg je ruis en artefacten in de plaats. Zo rap je wat inzoomt vermindert de lichtsterkte drastisch (dus van die 2.8 profiteer je alleen in de maximale groothoekstand). 'k Heb een redelijk stabiele hand, maar omdat bij concerten (vergelijkbaar met DJsets?) belichtingstijden meestal variëren van 1/30 tot 1/4 seconde, zijn heel veel foto's onscherp en nauwelijks bruikbaar.
                        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

de panasonic 37x heeft ongeveer dezelfde foto eigenschappen als de tz5
                          maar minder tele, wel meer (25 mm) groothoek
                          momenteel in mediamarkt voor 199 of 222 euro
                          ( er kan wel niet gezoomd worden bij het filmen )

Comment

verder :
                            200 mm zoom met een compact in het "duister" zal onmogelijk zijn
                            1600 en 3200 iso trouwens ook

Comment

ik hoef dus niet veel rekening te houden met de iso (boven laat ons zeggen 1600) , trekt dat op niet veel meer bij de compactjes :-)

ben de keuze beginnen berperken:-) we geraken er nog :-)
                              panasonic TZ6
                              voordelen: (in mijn ogen zunne)
                              zoom 12x optisch :25-300 mm
                              nadelen:
                              iets groter dan de FX40
                              f: 3.3-4.9
                              €299

panasonic FX40
                              voordelen:
                              f:2.8-5.9
                              iets kleiner dan TZ6
                              €249

nadelen:
                              tot 6x optisch :25-125 mm

dus zo heel veel verschil zit er niet op (behalve die 300mm dan )
                              ik denk dat ik ventje maar laat kiezen en zelf opteer voor de TZ6 :-)
                              De tz6 heeft geen videofunctie die ook 1 van de vereisten was . En over de tz7 in duistere omstandigheden ben helemaal niet tevreden .

Comment

Working...
                              X