hallo,
voor mijn ventje ben ik op zoek naar een compactje (no way dat ie mijn D90 meekrijgt op vakantie![Big Grin](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/biggrin.gif)
het eisenpakket (allee, voor zover mogelijk he)
* belangrijkste foto's zullen zijn van DJ sets - dus weinig licht
* videofunctie voor DJset te filmen
* ik weet niet in hoeverre een compactje die iso 3200 of 6400 aankan qua kwaliteit? iemand een voorbeeldfotootje?
* een plat modelleke, want ventje steekt dat in zijn achterzak :-)
* prijs: ik wil tot 300€ gaan
* beetje vlug met foto nemen als je afgedrukt hebt, dat van mijn ma is GIGANTISCH traag en ik krijg daar de kriebels van...
* zoombereik: geen idee of dat effectief wat uitmaakt bij die compactjes, maar ik denk dat 200mm wel te doen is zeker??? of mag dat minder zijn?
ik heb dus 0.0 ervaring met compactjes en ik denk dat ik ISO, zoombereik van een DSLR niet mag vergelijken met een compact...heb al verschillende dingen gelezen, maar ik raak er echt niet uit:
en ik denk niet dat als je naar een winkel stapt de volledige en juiste uitleg kan krijgen van de verkopers...dus vertrouw ik op jullie eventuele ervaring met compact(jes).
merk maakt mij eigenlijk niet uit (liefst een nikon, maar ik lees overal dat die maar gewoon presteren qua compact en we willen natuurlijk het beste he :-)
alvast bedankt om met nuttige tips te geven...
voor mijn ventje ben ik op zoek naar een compactje (no way dat ie mijn D90 meekrijgt op vakantie
![Big Grin](https://forum.belgiumdigital.com/core/images/smilies/biggrin.gif)
het eisenpakket (allee, voor zover mogelijk he)
* belangrijkste foto's zullen zijn van DJ sets - dus weinig licht
* videofunctie voor DJset te filmen
* ik weet niet in hoeverre een compactje die iso 3200 of 6400 aankan qua kwaliteit? iemand een voorbeeldfotootje?
* een plat modelleke, want ventje steekt dat in zijn achterzak :-)
* prijs: ik wil tot 300€ gaan
* beetje vlug met foto nemen als je afgedrukt hebt, dat van mijn ma is GIGANTISCH traag en ik krijg daar de kriebels van...
* zoombereik: geen idee of dat effectief wat uitmaakt bij die compactjes, maar ik denk dat 200mm wel te doen is zeker??? of mag dat minder zijn?
ik heb dus 0.0 ervaring met compactjes en ik denk dat ik ISO, zoombereik van een DSLR niet mag vergelijken met een compact...heb al verschillende dingen gelezen, maar ik raak er echt niet uit:
en ik denk niet dat als je naar een winkel stapt de volledige en juiste uitleg kan krijgen van de verkopers...dus vertrouw ik op jullie eventuele ervaring met compact(jes).
merk maakt mij eigenlijk niet uit (liefst een nikon, maar ik lees overal dat die maar gewoon presteren qua compact en we willen natuurlijk het beste he :-)
alvast bedankt om met nuttige tips te geven...
Comment