Heb onlangs enkele filmpjes gemaakt met de D90 op festivals, problemen met geluid in die mate dat je het geluid bij opname niet kan aanpassen, resultaat op filmpjes is complete oversturing van geluid waardoor mijn filmpjes waardeloos zijn. Heeft er iemand hetzelfde probleem ?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
D90 FILMFUNCTIE, problemen geluid
Collapse
X
-
-
Re: D90 FILMFUNCTIE, problemen geluid
't is een FILM-functie hé, geen OPNAME-functie.
wil je de twee mooi samen, koop je een specifiek opneem-ding ...
mm
-
Oorspronkelijk geplaatst door igoeminn Bekijk berichtHeb onlangs enkele filmpjes gemaakt met de D90 op festivals, problemen met geluid in die mate dat je het geluid bij opname niet kan aanpassen, resultaat op filmpjes is complete oversturing van geluid waardoor mijn filmpjes waardeloos zijn. Heeft er iemand hetzelfde probleem ?
Gfijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...
Comment
-
Neem dan altijd een aparte geluidsrecorder mee en plak het later samenGodfroidbrothers.be (Boris)
Comment
-
gewoon een sony video-cam kopen..
filmfunctie op een dslr is mss een leuke gadget, maar het is en blijft een dslr.. om fotootjes te maken dus..
ik blijf het de meest onzinnige functie vinden, ooit op een dslr gezet..maar ja, japanners blijven rare mensen, die kicken op zoveel mogelijk troep op dslr's.. terwijl de basis nog altijd fotografie zou moeten zijn..
over 10 jaar kunnen we w.s sms-en of een tosti bakken met een dslr..of je kunt je dslr achter je voorruit van je auto plakken om te gebruiken als gps-systeem, en oh ja, je kunt er ook nog foto's mee maken..
een zeer slechte ontwikkeling als je het mij vraagt..
fotografie en video in 1 toestel samenvatten, is vragen om problemen..
het is van beiden wat, maar vooral in het videogedeelte is het gewoon teveel onderhevig aan slechte compromissen..
de d90 is een goede fotocamera,maar een slechte videocamera, dus gewoon foto's mee schieten, zou ik zeggen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk berichtgewoon een sony video-cam kopen..
filmfunctie op een dslr is mss een leuke gadget, maar het is en blijft een dslr.. om fotootjes te maken dus..
ik blijf het de meest onzinnige functie vinden, ooit op een dslr gezet..maar ja, japanners blijven rare mensen, die kicken op zoveel mogelijk troep op dslr's.. terwijl de basis nog altijd fotografie zou moeten zijn..
over 10 jaar kunnen we w.s sms-en of een tosti bakken met een dslr..of je kunt je dslr achter je voorruit van je auto plakken om te gebruiken als gps-systeem, en oh ja, je kunt er ook nog foto's mee maken..
een zeer slechte ontwikkeling als je het mij vraagt..
fotografie en video in 1 toestel samenvatten, is vragen om problemen..
het is van beiden wat, maar vooral in het videogedeelte is het gewoon teveel onderhevig aan slechte compromissen..
de d90 is een goede fotocamera,maar een slechte videocamera, dus gewoon foto's mee schieten, zou ik zeggen..
grtz TemplarD7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BoBo_Igor Bekijk berichtNeem dan altijd een aparte geluidsrecorder mee en plak het later samen
Comment
-
Wat ik bij mijn oud compactje in luide omgevingen soms deed was een plakbandje over de mic plakken, dan was alles wat gedempter en doffer, maar geen, of toch veel minder oversturing. Wil je echt goed geluid => aparte geluidsrecorder, hoewel dat met synchronisatieproblemen ook niet altijd even handig is.
Comment
Comment