Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pentax Optio W60/W80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Pentax Optio W60/W80

Ik zoek een zeer compacte camera om mee te nemen tijdens (strand)vakanties. De kids willen natuurlijk prentjes schieten aan het strand en daarvoor geef ik mijn Pentax K100D/K20D niet graag uit handen.
    Ik dacht aan een Pentax Optio W60 of W80 compactcamera. Lekker waterdicht.
    Wie heeft hiermee ervaring? Is het een goede keuze?
    Last edited by Peter K; 24 juli 2009, 12:05.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

Re: Pentax Optio W60/W80

Goede test- en reviewsite: http://www.dpreview.com/reviews/Q209waterproofgroup/

Comment

Bedankt voor de link. Het zal de W60 worden. Toch vreemd dat de recentere W80 minder goed scoort dan zijn voorganger.
      Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
        Bedankt voor de link. Het zal de W60 worden. Toch vreemd dat de recentere W80 minder goed scoort dan zijn voorganger.
        Ik zou niet naar de details kijken. De camera moet doen wat hij moet doen punt. Ik heb persoonlijk een W60 omdat:
        - waterdicht tot 3m is ruim voldoende voor mijn snorkelbehoeften. Duiken ga ik niet doen.
        - omdat ik een goede tweedehands deal tegenkwam.
        - en ... de W80 nog niet uit was...

Waarom de W80 het minder goed doet? Misschien is 10MP wel de grens voor deze grootte van sensoren met de huidige technologische stand van zaken?

Voordelen van de W80:
        - tot 5m, maar dat hangt van de behoeften af of dat nuttig is.
        - Lijkt me betere grip te hebben.

Voor dat laatste punt kocht ik me overigens een extra accessoire op m'n W60: Pentax W60 Protective Skin Case

Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Working...
        X