Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het grote Pentax K-7 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Het grote Pentax K-7 topic

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
    @ K-7 kenners!!
    SF zoekt een middel om een andere functie aan de RAW knop te geven!
    Kan dat?
    Aangezien ik “altijd” RAW misbruik, heeft deze knop "bij mij" totaal geen nut of functie meer, wat toch zonde is.
    SF
    Nope... kan niet vrees ik. Ik zit met hetzelfde. Ik geloof zelfs dat ik die knop nog nooit indrukte... Gelukkig zit hij niet in de weg en neemt hij geen plaats in van een door mij meer gebruikte knop.

Je zal altijd wel knoppen hebben waar je weinig of nooit aankomt...

Maar met Pentax weet je nooit... De groene knop en de OK-knop kregen op vorige modellen via een firmware upgrade extra functies toegewezen. Misschien doen ze het ooit ook met de RAW-knop. Enige verschil is dat bij de RAW-knop expliciet RAW staat, wat niet veel alternatieve functies toelaat vanuit een ergonomisch standpunt. De wetten van de ergonomie vereisen dat de beschrijving van een knop duidelijk de functie ervan aanduidt, en dat was met de groene knop en de OK-knop veel minder een probleem want groen of OK kunnen veel meer ladingen dekken dan RAW...

Wim
    Last edited by ishpuini; 23 oktober 2009, 13:14.
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fbr2808 Bekijk bericht
      Ben zeer tevreden van men aankoop k7, firmware geupdate naar http://www.pentax.jp/english/support/digital/k-7_s.html
      Stevig bazeken den body, de k7 maakt zelf indruk op een fervent sony gebruiker.
      Ben op zoek achter een draagtas, minimale bepakking voor in de bergen, k7+2 lenzen,ideeën.
      Alles hangt af van welke objectieven je wil meenemen. Persoonlijk vind ik de Slingshots van LowePro erg handig. Ze zitten op je rug wat maakt dat ze onder het stappen niet in de weg zitten, en dankzij het sling-principe heb je ze in een handomdraai voor je hangen om er snel iets uit te halen. Ik heb twee modellen uit deze reeks:
      - de 100AW is de kleinste. Perfect voor minimale kit, in mijn geval de camera (kan zelfs net met grip) en een aantal van de compacte objectieven uit de FA limited en DA limited reeks. Het kleine bovenste compartimentje kan nog iets kleins zoals een zonnebril of een appel bevatten.
      - de 300AW was de grootste toen ik 'm kocht, intss is er nog een maatje groter. Die neem ik mee op langere reizen waar ik zooms en tele's gebruik. M'n lang glas, zoals de Pentax FA*300/4.5 en de Sigma EX180/3.5 macro, heeft de ruimte in deze tas nodig. Het bovenste compartiment is erg ruim, en bij mij zit daar regelmatig een boek of twee in (meestal een reis- of natuurgids), maar ook opzetstukken voor m'n flash hebben daarin al vaak een plaatsje gevonden.

Voor middengrote objectieven is de 200AW mogelijk de beste oplossing? De grootste (400AW) is voor mij en allicht de meeste Pentax-gebruikers (met hun relatief compacte gerief) een serieuze overkill.

Maar er zijn talloze alternatieven...

Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

Comment

@ Wim.
        Een tweede userfunctie als je de RAW indrukt, dat zou ideaal zijn & dan is iedereen tevreden.
        Mss als we hier hard genoeg: zagen, smeken en klagen!
        Wie weet?
        SF
        00.00 Gone

Comment

Wanneer je toch altijd in RAW trekt, welke extra USER instelling zou je dan onder de RAW knop willen hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fbr2808 Bekijk bericht
            .....Ben op zoek achter een draagtas, minimale bepakking voor in de bergen, k7+2 lenzen,ideeën.
            Hoi, fbr2808
            Blij dat je ook zo tevreden bent.
            Ik ga morgen "voor de eerste maal" de 2 Pentax batterijen opladen!
            Rare gast hé, dienen SF
            I also love the "itsy pitsy tiny" Pentax remote F!

Tas
            Misschien een Sling Bag
            Dat is mijn ding in ieder geval en goed voor de rug.
            SF
            00.00 Gone

Comment

• Re: Wachten maar .......

Oorspronkelijk geplaatst door StoneFree Bekijk bericht
              Ja Stapperken, de donkere wolken zijn momenteel totaal verdwenen!
              Nu is het volop genieten en dat doen we elke seconde, ten huize van SF + familie.
              De K-7 is een toestel dat gewoon naar genot vraagt.
              Ik ben zwaar onder de indruk van de Pentax kwaliteit en afwerking, amai!

Ik heb hem net, dus even wachten op feedback svp, maar die komt er zeker aan!
              SF
              En je gaat morgen de batterijen opladen????

Comment

Ik ben echt een ‘Stick 2the Brand’ voorstander
                Vandaar dat ik er ook op stond om een Pentax batterij “als tweede batterij” mee te laten brengen!
                Zijn de K-7 gebruikers hier op het forum van dezelfde mening, of mag het al eens een zijn voor jullie?
                SF
                00.00 Gone

Comment

Bij mij zat er al een batterij in de verpakking.

En vergeef me.. ik hou niet van "brandstickers om het brand".
                  Ik heb al een halve eeuw enige compassie voor de derde vioolspelers, maar ik zal het toch wel uit mijn hoofd laten om welk merk dan ook op uw manier te promoten.

En geef nu eens antwoord wat u onder die RAW knop wilt hebben.. als u toch alleen maar in RAW schiet.
                  JPG is zeker te moeilijk.. want dan moet je het in een keer goed doen?

De laatste opmerking is onaardig.. en zo was die ook bedoeld.

Comment

@fbr2808
                    Juist een nieuwe review Pentax DA15mm Limited
                    Voor in de toekomst

Nice
                    SF
                    00.00 Gone

Comment

Na zwaar pak + voelwerk en mss. spijtig voor de rest, maar ik kan slechts één echte CON vinden, tot hiertoe dan toch.
                      IK ben ook geen muggenzifter of pixel-obsessed person!
                      SF
                      00.00 Gone

Comment

@Wim of een andere PentaManiac.

Bij mijn “Remote-F” zit er geen uitleg en ik zie dat men daar geen batterijen in kan vervangen. (geen deurtje of schiuveke)
                        Nu is mijn vraag, hoe lang gaat dat beestje dan wel mee, ongeveer en is dat dan vuilbak?
                        Ik kan er nergens iets van terugvinden!
                        Hoya schrijft wel iets (klein briefje) over de naamsveranderingen en rechten, maar een klein beetje uitleg, kon er niet meer af, blijkbaar!
                        Nu nog een stevig plastic doosje vinden waar dat mini’ke inpast, anders ben ik het na een week al verloren.
                        SF
                        00.00 Gone

Comment

Hoe denk je dat ze het batterijtje in dat doosje hebben gestopt?

Comment

'k Heb die Remote-F persoonlijk niet. Van Pentax heb ik enkel de kabelontspanner, en die heeft vanzelfsprekend geen batterij nodig. Ik heb wel een Chinees goedkoop alternatief aangekocht, en dat heeft inderdaad een batterijtje. Perfect vervangbaar overigens...

Geen idee over de Remote-F... sorry...

Wim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
                              'k Heb die Remote-F persoonlijk niet. Van Pentax heb ik enkel de kabelontspanner, en die heeft vanzelfsprekend geen batterij nodig. Ik heb wel een Chinees goedkoop alternatief aangekocht, en dat heeft inderdaad een batterijtje. Perfect vervangbaar overigens...

Geen idee over de Remote-F... sorry...

Wim
                              Dan maar even gebeld.
                              Enkel de Pentax service centers kunnen dat batterijtje vervangen.
                              Batterij zou wel, tussen de 25.000 & 30.000 remotes kunnen overleven.
                              … en nu zoals de kleine kindjes “nog 4 maal slapen en ……)

Bednakt Wim
                              SF
                              00.00 Gone

Comment

Pentax Smc DA18-55 WR (K-7 kitlens) mijn zéér bescheiden opinie.
                                • Optical quality: 8,5
                                • Build quality: 7,5
                                • Value: 9
                                • AF: 9
                                • Handling: 8
                                • Features: 9

Heb de WR al redelijk getest, even afdeppen met poetsrol en klaar is kees.
                                K-7 van hetzelfde laken een pak.
                                Ik ga er niet mee onder de douche, maar:
                                1. Lichte regenbui
                                2. Drup
                                3. Mist
                                4. Strand

…. No problem, even met poetsrol erover en het is vergeten.

De zonnekap van deze zoom met PL voorziening, is een mooi feature.
                                Voor het lensdopje moet je wel Aziatische vingers hebben, maar ik heb er een trucje voor gevonden, dus dat is ook geen proleem meer.

Voilà, mss hebben jullie hier iets aan.
                                Mijn K-7 opinie komt eraan, maar deze vraagt net even wat meer tijd.
                                SF
                                Last edited by StoneFree; 26 oktober 2009, 14:15.
                                00.00 Gone

Comment

Working...
                                X