Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Aankoop eerste DSLR

    Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
    En waarom zou hij dat willen? Ik heb nu ook een Sony en ik zou niet weten waarom ik moet veranderen.

    @zeroke: zorg wel dat je zeker de dslr eens in je handen gehad hebt, heb al wat gelezen dat de a230 niet zo goeie grip heeft...
    Ik heb de sony a200 al in mn handen gehad, in de vandenborre,... allee ja,.. hij stond wel vast, maar ik heb hem eens zo 'vastgenomen'.

    Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
    Omdat nikon een marketaandeel heeft van 33% en Canon 47%, en als hij meer gaat willen, wat KAN gebeuren, zal hij gaan opteren voor de beste merken. En cijfers liegen niet. :
    Btw,... mannen,... het is zij of ze. Ik weet het, mijn nickname klinkt wat mannelijk.

    Oorspronkelijk geplaatst door Bas van Asperdt Bekijk bericht
    Goh, ik herken mezelf zo erg in de persoon die de vraag stelt.
    Ik heb ook erg lang zitten twijfelen, maar uiteindelijk een 2e hands Sony A200 gekocht, met de 18-70 kitlens en een Sigma 70-300 APO. Met een mooie tas, UV-filter en 8GB geheugenkaart kwam ik uit op 360 euro.

    Dit was gezien mijn budget de beste keuze die er was. Ook erg veel goede reviews gelezen op internet, en daar kwam hij naar voren als een van de beste instapmodellen DSLR.
    Natuurlijk kan je ook voor een Canon gaan, of een Nikon, maar met de A200 haal je ook zeker goede resultaten. Echter, als je kijkt naar het assortiment aan accessoires, zou ik Sony links laten liggen. Maar als beginner heb je hier vrij weinig aan.

    Kortom, mijn advies: De A200. Doet zeker niet onder voor zijn duurdere concurrenten, en een prima begin als je voor het eerst een DSLR gaat kopen
    En bij deze,... Heb ik besloten, uiteindelijk, dat het de sony a200 word.
    Waarom?
    • Omdat ik al veel goed gehoord heb en gelezen heb van sony,... (ook gedeeltelijk omdat ik 'trouw' ben aan sony (Mijn laptop is ook van sony)),
    • omdat deze in mijn budget valt. Het geeft niets dat er niet veel accesoires zijn, maar dat komt wel, want ik denk niet dat ik het eerste jaar veel bij ga kopen (wegens geldgebrek). Eerst leren werken met deze lens, en later pas uitbreiden.
    • En ook ik krijg er blijkbaar een gratis workshop en handboek bij over digitale fotografie en er loopt een cashback actie als ik er een kaartje van 8 GB bij koop, dan kan ik het kaartje kopen aan de helft van de prijs.


    Ik ga hem wel nieuw kopen in de winkel in de stad. Hij is daar voor 399 euro. En ik mag nog kiezen welke lens ik wil.
    Even opsommen: dt 18-70 mm of dt 18 - 200 mm. Welke zou ik het beste kiezen volgens jullie? Waarschijnlijk die van 18 - 200.
    Sony A200K

    Comment


    • #32
      Re: Aankoop eerste DSLR

      Mag jij voor 399€ kiezen welke lens??
      Ik heb voor hetzelfde dilemma als jou gestaan en bij 'Bartok' in Hasselt kost de A200 met kitlens 399€. Maar met de 18-200 lens kost hij maar liefst 649€!!

      Dus heel erg snel gaan voor die 18-200!!!

      ps: welke winkel is dat meid?

      Comment


      • #33
        Re: Aankoop eerste DSLR

        Oorspronkelijk geplaatst door dietrichdeblander Bekijk bericht
        Wat denken jullie van de NIKON D3000. Deze komt uit eind Augustus. Lijkt me wel een
        mooie beginnerscamera...
        http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...000_serie.html
        Zoals reeds gezegd, is de Nikon D60 een heel degelijke instapreflex. En met de release van de D3000, de opvolger van de D60, zal je ongetwijfeld goeie deals kunnen vinden. Zoveel meer zal de D3000 je niet bieden, denk ik, tov de D60.
        De kit voor 399 euro bij Photo Hall waar in deze thread over gesproken werd, is niet de VR-versie.
        In elk geval, wacht een beetje tot de D3000 in de rekken ligt, en ga dan eens kijken voor deals met de D60...

        Edit : oeps, sorry, had niet gezien dat je al gekozen had voor de Sony A200. Ook leuk toestel, qua mogelijkheden heel vergelijkbaar met de D60. Veel plezier ermee !
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #34
          Re: Aankoop eerste DSLR

          Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
          Ik weet nu al dat ge gaat overstappen op ofwel een Canon ofwel een Nikon. Dan is het natuurlijk zonde om die lenzen nie tmeer te kunnen gebruiken.
          Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
          Omdat nikon een marketaandeel heeft van 33% en Canon 47%, en als hij meer gaat willen, wat KAN gebeuren, zal hij gaan opteren voor de beste merken. En cijfers liegen niet. :

          Laat me meteen ook eens weten hoeveel de USD binnen 6 maand zal staan. Dat gaat me een pak geld opleveren.

          Weet je, ook bij Sony kan je na de a230 redelijk wat hoger. Er zijn er trouwens niet zoveel die een a900 + een set CZ- en G-glas nodig hebben om aan hun trekken te komen

          Je maakt gewoon drie reusachtige fouten hé :
          - Je verwart kwantiteit met kwaliteit
          - Je gaat ervan uit dat alles wat nu is voor altijd zal zijn
          - Je gaat ervan uit dat je eigen visie en verwachtingen voor iedereen gelden
          Last edited by K-2; 11 augustus 2009, 12:08.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #35
            Re: Aankoop eerste DSLR

            "En ook ik krijg er blijkbaar een gratis workshop en handboek bij over digitale fotografie en er loopt een cashback actie als ik er een kaartje van 8 GB bij koop, dan kan ik het kaartje kopen aan de helft van de prijs."

            Volgens mij zijn beide acties niet meer geldig (verlopen) en sowieso is het actie op het 8 GB kaartje eentje voor memorystick enkel (niet voor compactflash).

            Die actie van die workshop liep wel tem 31 juli en ik heb mijn Sony camera ook gekocht na deze datum (5 augustus). Ik heb me nog proberen in te schrijven via de site (niet geschoten is altijd mis ) en ik heb zonet bevestiging van de inschrijving in mijn mailbox gehad (enkel de workshop voor Dworp op 20 augustus is nog beschikbaar)

            Comment


            • #36
              Re: Aankoop eerste DSLR

              Oorspronkelijk geplaatst door prisma Bekijk bericht
              Mag jij voor 399€ kiezen welke lens??
              Ik heb voor hetzelfde dilemma als jou gestaan en bij 'Bartok' in Hasselt kost de A200 met kitlens 399€. Maar met de 18-200 lens kost hij maar liefst 649€!!

              Dus heel erg snel gaan voor die 18-200!!!

              ps: welke winkel is dat meid?

              Ik 'ken' de jongen uit de winkel . Misschien zei hij het alleen maar om te zwanzen Ik zal het nog eens navragen, aan de bazin zelf. Misschien is hij fout en is er inderdaad geen keuze.


              Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk bericht
              "En ook ik krijg er blijkbaar een gratis workshop en handboek bij over digitale fotografie en er loopt een cashback actie als ik er een kaartje van 8 GB bij koop, dan kan ik het kaartje kopen aan de helft van de prijs."

              Volgens mij zijn beide acties niet meer geldig (verlopen) en sowieso is het actie op het 8 GB kaartje eentje voor memorystick enkel (niet voor compactflash).

              Die actie van die workshop liep wel tem 31 juli en ik heb mijn Sony camera ook gekocht na deze datum (5 augustus). Ik heb me nog proberen in te schrijven via de site (niet geschoten is altijd mis ) en ik heb zonet bevestiging van de inschrijving in mijn mailbox gehad (enkel de workshop voor Dworp op 20 augustus is nog beschikbaar)
              Oh. Even het foldertje checken,....

              Idd, de cashback actie is gedaan. jammer,...Volgende keer zal ik direct kijken naar data. Dank je dat je me erop gewezen hebt.

              In de sony a200 kan ik een memorystick (Pro) Duo (HG) steken, blijkbaar,...Dus die actie kan ik wel nog denk ik. En de memorystick kan ik blijkbaar ook in mijn laptop steken.
              Sony A200K

              Comment


              • #37
                Re: Aankoop eerste DSLR

                Oorspronkelijk geplaatst door zeroke Bekijk bericht
                Ik 'ken' de jongen uit de winkel . Misschien zei hij het alleen maar om te zwanzen Ik zal het nog eens navragen, aan de bazin zelf. Misschien is hij fout en is er inderdaad geen keuze.
                Die lens kost zonder body rond de 500€...
                Moest je die keuze toch krijgen van die 'kennis'... Zeker niet laten liggen en gaan met die banaan!!!

                Wel vreemd... Normaal gezien krijg je bij de A200 met kitlens nog een gratis fototas en geheugen en reiniger... althans bij Bartok en andere zaken

                Comment


                • #38
                  Re: Aankoop eerste DSLR

                  Oorspronkelijk geplaatst door zeroke Bekijk bericht
                  Oh. Even het foldertje checken,....

                  Idd, de cashback actie is gedaan. jammer,...Volgende keer zal ik direct kijken naar data. Dank je dat je me erop gewezen hebt.

                  In de sony a200 kan ik een memorystick (Pro) Duo (HG) steken, blijkbaar,...Dus die actie kan ik wel nog denk ik. En de memorystick kan ik blijkbaar ook in mijn laptop steken.
                  Ja maar voor een memorystick te gebruiken heb je een optionele compactflash-adapter nodig. Sowieso is MS een pak duurder dan compactflash (ik heb een 16 GB compactflash kaartje gehaald bij Codima voor 50 euro bvb).

                  Comment


                  • #39
                    Re: Aankoop eerste DSLR

                    oh oke
                    dank je voor het melden.
                    Ik zal ook voor compactflash gaan dan.
                    Sony A200K

                    Comment


                    • #40
                      Re: Aankoop eerste DSLR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                      Omdat nikon een marketaandeel heeft van 33% en Canon 47%, en als hij meer gaat willen, wat KAN gebeuren, zal hij gaan opteren voor de beste merken. En cijfers liegen niet. :
                      Nikon heeft een marktaandeel van 37% -en steekt daarmee ver boven Leitz en Zeis- uit als het gaat over industriële en wetenschappelijke microscopen. In die wereld spreekt men over scherp en 'Nikonscherp' (10 000 lijnen per milimeter).
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #41
                        Re: Aankoop eerste DSLR

                        Het is echt om te flippen.
                        Ga ik weer naar de winkel om hem te bestellen: komen ze af, ahja maar op onze bestelsite is hij niet meer in voorraad. Ik denk zelf dat hij niet meer in voorraad ga komen.
                        Dan kijk ik bij een andere winkel,... gisteren stond de Sony a200k nog op hun online-pagina, en vandaag niet meer.
                        Is het mogelijk dat camera's zo gewoon maar uit de rekken genomen worden? en niet meer bestelt kunnen worden?
                        Sony A200K

                        Comment


                        • #42
                          Re: Aankoop eerste DSLR

                          Oorspronkelijk geplaatst door zeroke Bekijk bericht
                          Het is echt om te flippen.
                          Ga ik weer naar de winkel om hem te bestellen: komen ze af, ahja maar op onze bestelsite is hij niet meer in voorraad. Ik denk zelf dat hij niet meer in voorraad ga komen.
                          Dan kijk ik bij een andere winkel,... gisteren stond de Sony a200k nog op hun online-pagina, en vandaag niet meer.
                          Is het mogelijk dat camera's zo gewoon maar uit de rekken genomen worden? en niet meer bestelt kunnen worden?
                          Als ze einde reeks zijn, kan dit zeker

                          De A200, A300 en A350 zijn een paar maand geleden opgevolgd door respectievelijk de A230, de A330 en de A380.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Aankoop eerste DSLR

                            Bah dat is nu zo jammer aan technologie,...

                            Maar ik heb goed nieuws.
                            Ik heb nog een winkel gevonden waar ze deze verkochten. Morgen mag ik erachter gaan.
                            Sony A200K

                            Comment


                            • #44
                              Re: Aankoop eerste DSLR

                              Einde reeks modellen vliegen als zoete broodjes de deur uit...
                              Heb al aantal keer mogen horen dat ze uitverkocht zijn en dat ze 'hopen' dat ze nog toestellen binnenkrijgen die besteld zijn.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Aankoop eerste DSLR

                                Ik heb mijn Sony A200,... Alleen zit ik nu met het probleem dat ik zo een microstick heb gekocht erbij,... Er waren geen compactflash meer,... Nu zit ik met het probleem, dat ik niet weet hoe die adapter die erbij hoort eruitziet.
                                Sony A200K

                                Comment

                                Working...
                                X