Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400D probleem bij scherpstellen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400D probleem bij scherpstellen

    Hallo,
    Aan het eind van een dagje vliegtuigspotten in Duitsland kreeg ik een probleempje met mijn foto camera.
    Wanneer ik scherpstel dan zie ik in de zoeker onder de instellinggegevens een fractie van een seconde wat rode strepen verschijnen.
    Deze verschillen ook in grote. De ene keer bijna niet te zien, dan weer helemaal niet te zien maar soms ook vrij groot. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
    Om een beetje een idee te geven wat ik nu bedoel heb ik een plaatje gemaakt:



    Nu weet ik niet beter dan dat dit niet hoort want ik heb dit nog nooit eerder gehad.
    Heb al een aantal personen gevraagd die ook met canon fotograferen maar niemand van hen weet wat het zou kunnen zijn. Dingen die ik al geprobeerd heb:

    - Batterij wisselen,
    - Nieuw geheugenkaartje
    - Aan het keuze wiel gedraaid en met andere instellingen gewerkt
    - Lens er af halen en erop nieuw opgezet
    - Andere lens erop gezet.

    Hopelijk weet iemand van jullie het.
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Canon 400D probleem bij scherpstellen

    Dit is verre van een probleem, maar zelfs normaal. Bij mijn D400 is het net hetzelfde. De punten die oplichten zijn de raak punten waarop het scherpstelt.
    Ik veronderstel dat u fotografeerd met een autofocus op alle punten. Dus gaat u toestel zelf kiezen welk punt of punten het gaat gebruiken om scherp te stellen. In theorie diegene die het dichts bij u onderwerp staan. In dit geval de 2 rood opgelichte
    Het klopt inderdaad dat je het niet altijd ziet. Als je nu bv manueel vastlegd op welk punt het met scherpstellen, zoals enkel het middelste, zal je zien dat deze ook zo goed als bijna altijd even oplicht.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400D probleem bij scherpstellen

      Oorspronkelijk geplaatst door Tunie Bekijk bericht
      Dit is verre van een probleem, maar zelfs normaal. Bij mijn D400 is het net hetzelfde. De punten die oplichten zijn de raak punten waarop het scherpstelt.
      Ik veronderstel dat u fotografeerd met een autofocus op alle punten. Dus gaat u toestel zelf kiezen welk punt of punten het gaat gebruiken om scherp te stellen. In theorie diegene die het dichts bij u onderwerp staan. In dit geval de 2 rood opgelichte
      Het klopt inderdaad dat je het niet altijd ziet. Als je nu bv manueel vastlegd op welk punt het met scherpstellen, zoals enkel het middelste, zal je zien dat deze ook zo goed als bijna altijd even oplicht.
      Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Ik bedoel niet die oplichtende rode puntjes maar zoals u op het plaatje kan zien de rode strepen onder diafragmainstelling, sluitertijdinstelling etc. En dat gebeurd dan bij het scherpstellen. Dus wanneer je de rode puntjes krijgt te zien dan krijg ik die rode balken daar onderin ook.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400D probleem bij scherpstellen

        't Is een wilde gok, maar die puntje moeten oplichten op één of andere manier, en dat gebeurt door een rode led, waarschijnlijk zie je reflecties van dat oplichten aan de onderkant van je zoeker.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400D probleem bij scherpstellen

          Oorspronkelijk geplaatst door sieds Bekijk bericht
          Dit is niet helemaal wat ik bedoel. Ik bedoel niet die oplichtende rode puntjes maar zoals u op het plaatje kan zien de rode strepen onder diafragmainstelling, sluitertijdinstelling etc. En dat gebeurd dan bij het scherpstellen. Dus wanneer je de rode puntjes krijgt te zien dan krijg ik die rode balken daar onderin ook.
          Ho Sorry verkeerd begrepen ja . Daar heb ik ook geen flauw idee van.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400D probleem bij scherpstellen

            Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
            't Is een wilde gok, maar die puntje moeten oplichten op één of andere manier, en dat gebeurt door een rode led, waarschijnlijk zie je reflecties van dat oplichten aan de onderkant van je zoeker.

            Tsja dat zou misschien inderdaad kunnen ja, maar dan vind ik het raar dat dit eergisteren pas voor het eerst te zien was. Ik heb de camera inmiddels iets langer dan een jaar.

            Comment

            Working...
            X