Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop eerste DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoop eerste DSLR

    Wat denken jullie van de NIKON D3000. Deze komt uit eind Augustus. Lijkt me wel een
    mooie beginnerscamera...
    http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...000_serie.html
    D.

    Comment


    • #17
      Re: Aankoop eerste DSLR

      Oorspronkelijk geplaatst door digipx Bekijk bericht
      Mijn raad bij een beperkt budget: koop een nieuwe body die past in je budget en ga op zoek naar 2de hands objectieven. Er zijn er constant te vinden (oa hier op BD) en zo spaar je geld uit.
      Er zijn namelijk heel wat mensen die een body met kitlens kopen en dan die kitlens direct te koop zetten omdat ze een duurder exemplaar willen.
      Ik ben zo begonnen met een 400D body nieuw en dan een 17-85 IS USM occasie erbij gekocht. Daar kom je al een heel eind mee hoor.
      Lees eerst goed de reviews over de lens, vraag raad over een bepaalde lens of lees artikels van vorige topics na en maak dan een beslissing.
      Als dat objectief je na een tijdje niet bevalt, verkoop je 'm gewoon weer door.
      Zo heb ik stukje bij beetje mijn materiaal aangekocht (verspreid over enkele jaren).
      Toen ik mijn EOS 400D kocht was de meerprijs van body met kitlens t.o.v. de body zonder kitlens slechts 30 Euro. Tweedehands vind je deze kitlens niet onder de 40 Euro. Dus over het algemeen is het aantrekkelijk om toch de kitlens er bij te kopen als je budget niet al te hoog is.
      Canon EOS 40D/ EF 28mm F2.8/ EF 50mm F1.4 / EF 100mm F2.0/ EF S 18-55 mm IS/ Strobistapparatuur

      Comment


      • #18
        Re: Aankoop eerste DSLR

        Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
        Als beginnend fotograag zou ik direct kiezen voor een ofwel Nikon ofwel Canon. Dit omda tge in de toekomst toch meer gaat willen, en dan gaat ge voor 90% naar deze merken neigen.

        En als ge "opgegroeid" zijt met een canon of nikon, zal dat veel gepruts schelen.

        En dan, zou ik de Canon 350D kopen, echt een SUPER toestel om mee te beginnen. Daarom heb ik nu ook een 350D.

        De 350D is ook vollebak 2e hands te koop.

        Koop trouwens niks op het internet van Vandenborre. :P
        Nee hoor, Ik ging hem bestellen in de fotowinkel in de stad of in de photohall. Het was om een idee te krijgen van de prijs.
        Ik heb veel goed gehoord van Sony, daarom dat hij me ook aansprak. Ik heb verschillende reviews gelezen. En blijkt dat de sony 200a en 230a, goede toestellen zijn om mee te beginnen.

        Oorspronkelijk geplaatst door dietrichdeblander Bekijk bericht
        Wat denken jullie van de NIKON D3000. Deze komt uit eind Augustus. Lijkt me wel een
        mooie beginnerscamera...
        http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...000_serie.html
        Die ziet er inderdaad ook heel interessant uit, qua prijs ook.

        Oorspronkelijk geplaatst door kalahari Bekijk bericht
        Toen ik mijn EOS 400D kocht was de meerprijs van body met kitlens t.o.v. de body zonder kitlens slechts 30 Euro. Tweedehands vind je deze kitlens niet onder de 40 Euro. Dus over het algemeen is het aantrekkelijk om toch de kitlens er bij te kopen als je budget niet al te hoog is.
        Ja dat dacht ik ook. Als ik voor de Sony ga, kan ik dan eventueel sparen voor andere 'betere' lensen, terwijl ik al ene heb die bij de camera zit zelf.
        Sony A200K

        Comment


        • #19
          Re: Aankoop eerste DSLR

          Onthoudt wel, dat als ge nu geld gaat uitgeven aan lezen, en ge eenmaal hoger wilt, die lenzen nutteloos gaan zijn he.

          Ik weet nu al dat ge gaat overstappen op ofwel een Canon ofwel een Nikon. Dan is het natuurlijk zonde om die lenzen nie tmeer te kunnen gebruiken.

          Comment


          • #20
            Re: Aankoop eerste DSLR

            Ja goed punt,...

            Maar Ik kan ook bij Sony blijven,...
            Of als ik overstap,... op ebay, of hier tweedehands verkopen.
            Sony A200K

            Comment


            • #21
              Re: Aankoop eerste DSLR

              Ge kunt bij Sony blijven, maar dat doet ge niet. :P

              Comment


              • #22
                Re: Aankoop eerste DSLR

                Bleh.
                Ik zal wel zien. Ik zal wel aan je woorden denken, moest ik snakken naar een canon of een nikon. Ik vind ze alleen ooo zo duur,...
                Sony A200K

                Comment


                • #23
                  Re: Aankoop eerste DSLR

                  Het is inderdaad een dure hobby. Maar het is het allemaal waard.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aankoop eerste DSLR

                    Ik ga dringend een weekendjob moeten zoeken.
                    Ik kijk er alvast naar uit,...Het is iets anders dan die kleine compacte (sony).
                    Nog een week werken, en dan kijken wat ik ga bestellen en waar ik hem kan bestellen.
                    Sony A200K

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aankoop eerste DSLR

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                      Ik weet nu al dat ge gaat overstappen op ofwel een Canon ofwel een Nikon. Dan is het natuurlijk zonde om die lenzen nie tmeer te kunnen gebruiken.
                      En waarom zou hij dat willen? Ik heb nu ook een Sony en ik zou niet weten waarom ik moet veranderen.

                      @zeroke: zorg wel dat je zeker de dslr eens in je handen gehad hebt, heb al wat gelezen dat de a230 niet zo goeie grip heeft...
                      "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                      500px

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aankoop eerste DSLR

                        ik heb al een 2 tal maand de pentax k-m .

                        S U P E R tevreden gezien de prijs /kwaliteit


                        In Fnac kan je toestel zien en vastnemen .
                        Is klein en lichte dslr maar super foto's !!

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aankoop eerste DSLR

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sancho- Bekijk bericht
                          En waarom zou hij dat willen? Ik heb nu ook een Sony en ik zou niet weten waarom ik moet veranderen.

                          @zeroke: zorg wel dat je zeker de dslr eens in je handen gehad hebt, heb al wat gelezen dat de a230 niet zo goeie grip heeft...
                          Omdat nikon een marketaandeel heeft van 33% en Canon 47%, en als hij meer gaat willen, wat KAN gebeuren, zal hij gaan opteren voor de beste merken. En cijfers liegen niet. :

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aankoop eerste DSLR

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                            Omdat nikon een marketaandeel heeft van 33% en Canon 47%, en als hij meer gaat willen, wat KAN gebeuren, zal hij gaan opteren voor de beste merken. En cijfers liegen niet. :
                            "There are three types of lies - lies, damn lies, and statistics."

                            Comment


                            • #29
                              Re: Aankoop eerste DSLR

                              Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk bericht
                              "There are three types of lies - lies, damn lies, and statistics."
                              "men lie, women lie, number's don't" - Jay-Z

                              Ik ben zelf ook student en ik zou u toch een canon OF Nikon aanraden omdat lenzen en accesoires voor deze 2 merken in overvloed zijn ( lees : goedkoper dan bij andere merken )

                              Ik heb zelf alles 2e hands gekocht weliswaar jonge 2dehands spullen MET garantie

                              Comment


                              • #30
                                Re: Aankoop eerste DSLR

                                Goh, ik herken mezelf zo erg in de persoon die de vraag stelt.
                                Ik heb ook erg lang zitten twijfelen, maar uiteindelijk een 2e hands Sony A200 gekocht, met de 18-70 kitlens en een Sigma 70-300 APO. Met een mooie tas, UV-filter en 8GB geheugenkaart kwam ik uit op 360 euro.

                                Dit was gezien mijn budget de beste keuze die er was. Ook erg veel goede reviews gelezen op internet, en daar kwam hij naar voren als een van de beste instapmodellen DSLR.
                                Natuurlijk kan je ook voor een Canon gaan, of een Nikon, maar met de A200 haal je ook zeker goede resultaten. Echter, als je kijkt naar het assortiment aan accessoires, zou ik Sony links laten liggen. Maar als beginner heb je hier vrij weinig aan.

                                Kortom, mijn advies: De A200. Doet zeker niet onder voor zijn duurdere concurrenten, en een prima begin als je voor het eerst een DSLR gaat kopen

                                Comment

                                Working...
                                X