Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40d, waar ligt het toch aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon 40d, waar ligt het toch aan?

het schijnt dat er in een canon 500d SD kaarten gaan

Comment

Och, dan kun je in ieder geval niet met een van de camera's vertrekken zonder CF erin en zo duur zijn de kaartjes niet meer, maar het is toch vreemd dat ze na formatteren nog niet werken.
      Ga anders gewoon naar de winkel waar je de cam hebt gekocht en probeer het nieuwe kaartje direct daar.
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Dus je hebt ze al geformatteerd op de pc met een externe kaartlezer ?
        Bij mij kwam het es voor dat een sd kaartje op de pc werd herkend als "niet geformatteerd" en dat kaartje was dan ook niet bruikbaar in het toestel.
        Dus kzou dat kaartje in een externe kaartlezer steken en es checken (en formatteren). Denk niet dat een nieuw kaartje kopen nodig zal zijn....

Comment

Psychodweep, heb ik ook al gedaan.

Comment

Formateer die CF es in linux, in ext2, ext3 of ext4 of reiserfs. Dan zal alles zeker gewist worden. Daarna die handel terug in windows es formateren, of misschien eerst eens rechtstreeks in je body, en daar es formateren. Als je niet ver van Jabbeke woont, je mag altijd es binnenspringen om ze op allerhande manieren te laten formateren.
            Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Joeri hoe doe ik dit?
              ----------
              Formateer die CF es in linux, in ext2, ext3 of ext4 of reiserfs. Dan zal alles zeker gewist worden. Daarna die handel terug in windows es formateren, of misschien eerst eens rechtstreeks in je body, en daar es formateren. Als je niet ver van Jabbeke woont, je mag altijd es binnenspringen om ze op allerhande manieren te laten formateren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
                Joeri hoe doe ik dit?
                ----------
                Formateer die CF es in linux, in ext2, ext3 of ext4 of reiserfs. Dan zal alles zeker gewist worden. Daarna die handel terug in windows es formateren, of misschien eerst eens rechtstreeks in je body, en daar es formateren. Als je niet ver van Jabbeke woont, je mag altijd es binnenspringen om ze op allerhande manieren te laten formateren
                ik ben beginnen typen maar heb alles gewist, denk niet dat je alles zou verstaan, meeste mensen schrikken nogal heftig van linux, als ze het voorgeschoteld krijgen. je moet maar es je msn doorsturen in pm, kan ik je beter helpen, ma als je na zee komt, is het hier in 2 minuten klaargespeeld, en wil ik je het wel uitleggen.

greetz
                rebooting is for adding new hardware.
                Canon EOS 1D Mark III | Canon EOS 5D Mark III | Canon 50 F 1.8 II | Canon 85L F 1.2 | Canon 16-35L F 2.8 USM | Canon 24-70L F 2.8 USM | Canon 70-200L F 2.8 IS USM | Sigma 180mm EX IF F 3.5 HSM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door digitalklik Bekijk bericht
                  Psychodweep, heb ik ook al gedaan.
                  In FAT32 ?? (indien 2GB of groter)

Comment

Iemand bekent met het programma "killdisk", hiermee moet je CF kaarten weer in fabrieksstaat kunnen krijgen. Ik heb het geprobeerd maar nu doet mijn camera het nog niet. Je zou denken dat hij het dan ook moet doen.

Comment

Bij een Sandisk Extreme 3 en IV zit normaal een cd bij RescuePro
                      Hiermee kan je de cf ook mee formateren, herstellen + data recovery

Kijk even naar deze link http://www.lc-tech.com/software/rprodetail.html

Doggy
                      Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

Comment

Zeg, het ligt toch niet aan de contactpuntjes binnenin je camera, die verbogen zouden kunnen zijn? Die contactpuntjes van een CompactFlash zouden redelijk kwetsbaar zijn, enfin, dat heb ik me toch laten vertellen?
                        Of, met andere woorden: heb je een andere kaart die geen problemen geeft?
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.2) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Ha Doggy,

Dit ga ik ook nog even proberen al heb ik er geen vertrouwen meer in. Ik ben met mijn camera en CF kaarten naar de fotowinkel gegaan. Daar een CF kaart van hen er in gedaan en de camera deed het daar ook niet. Conclusie, DSP heeft de camera stuk retour gestuurd naar mij. Ik kan hem dus weer opsturen, gggrrrrrrrrrrrrrrrr.........

Comment

Geen prettig nieuws om te horen, succes met het verder verloop.

Comment

Dank je Joeri, nee zeker niet prettig. Juist nu ik volop wil fotograferen.

Het zal wel weer een aardige tijd duren eer hem terug heb, zo in de vakantieperiode.

Comment

Dat is pas echt balen.
                                Mijn 40D is nu anderhalf jaar met zo'n 6000 kliks en nog nooit problemen gehad maar wel steeds de laatste firmware er opgezet.

Geeft de verkoper dan geen vervangtoestel voor de periode van de rérepair?
                                Zou toch een mooie service kunnen zijn.
                                Canon EOS 7D, EF-S 55-250 IS, EF-S 15-85 IS USM, 580EX II, en nog wat oud glas.

Comment

Working...
                                X