Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 40d, waar ligt het toch aan?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 40d, waar ligt het toch aan?

Mijn canon is vorige week terug gekomen van een reparatie. Ik had het error2 probleem. Ze hebben bij dsp de camera bekeken en hebben niets gevonden. Toen ik mijn camera weer terug had ben ik hem weer gaan testen, meteen had ik de error 2 weer. Ik dacht dat het aan mijn CF kaart lag want ik wist niet welke er mogelijk stuk is. Toen heb ik mijn ander CF kaart bij een ander geformateerd en terug geplaatst in mijn camera. Wederom weer een error2. Gek wordt ik ervan. Mijn andere canon 40d is ook al weer voor de twee keer retour. Nu zit ik mijn af te vragen kan je je CF kaart niet van Sony naar een Canon camera gebruiken? Ik heb de Cf kaart gewoon geformateerd voordat ik foto's ging maken met de canon. Ik weet het echt niet meer.

Zou het zo zijn dat ik nieuwe kaarten moet kopen speciaal voor mijn canon? Dit heb ik nooit eerder gehoord.

Wie weet raad?

Groetjes ingrid.

Re: canon 40d, waar ligt het toch aan?

Ingrid,
    Ben je zeker dat het aan je CF ligt ?
    Ik dacht dat error2 bij een 40D een lens communicatie fout was.
    Misschien kan je eens proberen met een andere lens.
    gr,

Comment

nee lens maakt niet uit, hij doet het met alle canon lenzen

is er een manier om je geheugenkaart totaal te wissen, met software ofzo , middels een cardreader. (ik formatteer overigens altijd in de camera)

Comment

Ik heb ooit flash format ( http://www.cnetx.com/format/ ) gebruikt en was er tevreden over.
        gr

[edit] zie nu pas dat dit met mijn pocketpc was...

Comment

En kan je een foto nemen zonder geheugenkaart ?

Comment

ja dat kan, maar hij wordt niet opgeslagen

Comment

Hoe groot zijn die kaarten ?

Comment

Error 2 wijst bij de 40D op CF kaart fout. zie pagina 177 van de manual:
                Wanneer fout 02 (Probleem met CF-kaart) wordt weergegeven, verwijdert en
                installeert u de CF-kaart opnieuw of formatteert u deze. Hiermee is het probleem wellicht verholpen
                Ik zou toch maar eens proberen met een nieuwe kaart (en deze dan enkel gebruiken op de 40D).

Comment

Dat is idd het enige wat ik nog kan proberen, een nieuwe kaart erin.

Ik heb twee kaartjes die ik gebruikte voor de sony en beide werken ze niet in de canon. Het is een 2 en 4 GB, dus dat moet ook geen problemen geven.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Comment

Een vriend heeft een Sony, en wij wisselen wel eens kaarten uit, maar nooit zonder formateren, ik herinner me zelfs dat ik ze expliciet eerst op de Pc moest formateren en nadien nog eens op de Canon, hij had hetzelfde probleem op zijn Sony.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Een vriend heeft een Sony, en wij wisselen wel eens kaarten uit, maar nooit zonder formateren, ik herinner me zelfs dat ik ze expliciet eerst op de Pc moest formateren en nadien nog eens op de Canon, hij had hetzelfde probleem op zijn Sony.
                      Dat zou ik als procedure ook aangeraden hebben

Comment

Als ik kaartjes tussen mijn Canon bodies wissel zal ik ze ook altijd formateren in het toestel, anders loopt de telling in het honderd maar wist niet dat je ze soms ook in de PC moet formateren voordat je ze in de camera kan gebruiken (ik wissel wel alleen tussen 350D en twee 40D's, niet met andere merken waarschijnlijk is het me daarom niet opgevallen)

Maar ik heb er de gewoonte van gemaakt om altijd de kaart in de body te formateren en minstens één foto te maken die ik dan in play mode bekijk voordat ik naar een belangrijk event vertrek ... en dan heb ik nog altijd reserve kaartjes mee ... je weet maar nooit hé.

Hoe 'diep' is die format in de body eigenlijk, vermits het zo snel gaat zal hij waarschijnlijk enkel de allocatie tables weghalen en geen full format doen ?

Mark
                        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

Comment

Ha ZAPPA,

Dus die vriend had als ik het goed begrijp een error in zijn sony. Dus mogelijk ligt het probleem dus toch aan het gebruiken van CF kaarten in verschillende merken camera's.
                          Ik heb de CF kaart ook eerst op de pc geformatteerd en later nogeens in de camera maar hij deed het niet. Wat ik nu nog wil doen is een kaart proberen van een kennis van me die heeft de 500d. Werkt dat niet dan gaat hij maar weer retour.
                          - - - - - - - -

Comment

Inderdaad, zowel hij als ik hadden fouten, afhankelijk waar dat kaartje vandaan kwam.

Comment

Dank je Zappa, dan denk ik dat het bij mij ook het geval is. Ik zal hoogst waarschijnlijk dan nieuwe kaarten voor de canon moeten gaan kopen. Dat is jammer dat ik ze dan niet voor de canon kan gebruiken. Vanavond ga ik hem uittesten met een kaartje van een kennis van me. Ben erg benieuwd.

Comment

Working...
                              X