Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D MKII vandaag kopen of wachten

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 5D MKII vandaag kopen of wachten

er is een 5DMKII tekoop in een fotozaak maar die verwacht nog een nieuwe levering.
    hier mijn vraag : koop ik deze die nu in de vitrine staat of wacht ik op een nieuwe levering zodat de nieuwe levering met aangepaste firmware en zonder kinderziektes zullen zijn of zijn er geen kinderziektes zoals die fameuze ' zwarte dods ' enz ...
    maw nu kopen of op een nieuwe levering wachten ?

graag een serieuse reactie

dank u
    Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

Re: 5D MKII vandaag kopen of wachten

Je kunt toch zelf de firmware updaten?

Comment

maw de kinderziektes en die bewuste ' dods ' zijn op te lossen met firmware of is er productietechnisch ook wat veranderd aan de fouten ?
      Canon 5D Mark II _ 17-55mm 2,8 IS USM _ 100mm 2,8 macro _ 24-105mm 'L' IS _ 70-200mm 'L'

Comment

In de toestellen die je nu vind in de winkels zijn naar alle waarschijnlijkheid deze problemen al opgelost en de nieuwste firmware kan er goed al opstaan, ik kocht vorige week een toestel, daar stond alleszins de laatste firmware al op, er was zelfs een annex bij de voorverpakte handleiding om de nieuwe mogelijkheden met de laatste firmware uit te leggen.

Comment

Koop hem maar vlug ..ik zoek nog een 40d body

Comment

Ik wil wel een serieuze reactie geven, maar serieus, de enige kinderziekte waar je weliswaar van kan spreken bij de 5dII was het 'black-dot' fenomeen, opgelost door firmware 1.0.7.

Dan kwam er firmware 1.1 die getuigd van het feit dat Canon geluisterd heeft naar diens klanten (het internet stond er roodgloeiend van ook..)en waardoor we nu manuele videofuncties en plus hebben.

En de enige echte 'handicap' van de 5dII is misschien de AF die beter kon op sommige vlakken.. maar dan had de camera ook een pak meer gekost en dan moet je een 1dsIII kopen... of een 1dIII als FF niet prioritair is.

Er zullen in de toekomst trouwens waarschijnlijk nog firmware updates komen en ik denk niet dat je daarop wilt wachten om het toestel aan te schaffen -this is the digital age, alles gaat snel, gewoon kopen, niet teveel zever lezen op het net en schieten voor dood!

Comment

dank u voor de reacties.
              het enige die mij nog tegenhoud voor de onmiddellijke aankoop is het feit dat het een toonzaal model is maar ja ...
              enfin ... toch bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefan ON7STV Bekijk bericht
                dank u voor de reacties.
                het enige die mij nog tegenhoud voor de onmiddellijke aankoop is het feit dat het een toonzaal model is maar ja ...
                enfin ... toch bedankt !
                Als het werkelijk zo belangrijk is dat er de laatste firmware opzit, laat er een accu insteken, dan kan je het zelf zien via de menu's.
                Je kan de nieuwste firmware wel gratis downloaden en zelf installeren.

Een toonzaalmodel wordt normaalgezien wel iets goedkoper verkocht (-5...-10% ?) dan een nieuwe camera.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Working...
                X