Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1D Mark IV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 1D Mark IV

Hello,

De 1D Mark III heeft zowat alles wat ik soms een beetje mis op mijn 30D:

- Spotmeting op gekozen AF punt
    - Betere prestatie op hoge ISO
    - Meer, beter verspreide en correctere AF punten
    - Snellere AF
    - ISO waarde in zoeker

Toch wacht ik nog even tot de Mark IV uit is
    - Wegens hier en daar melding van problemen met AF, zelfs na update
    - Nog iets betere prestaties op hogere ISO
    - Het mogen iets meer Megapixels zijn

De Mark IV zou dan voor mij zowat het ideale toestel zijn.

Iemand enig idee wanneer de 1D Mark IV verwacht wordt en waarrond de prijs zal schommelen?

armani

Re: 1D Mark IV

Prijs zal allesinds duurder zijn dan de huidige 1D mark III.
    Ik hoor al een hele tijd hier en daar iets zeggen dat er een 1D mark IIIn zou uitkomen,
    maar wanneer, wat deze extra zal hebben,.. zijn allemaal maar nu pure gissingen.
    Waarschijnlijk zal hij wel betere iso hebben, een vernieuwde display en videofunctie..

Mvg
    Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

Comment

Als we de geschiedenis bekijken...

1D4 in Februari 2009 (75 % zeker) of September 2009 (15 % zeker)

Sensor 12 tot 16 MP. 1,3x.

Ik verwacht volledig nieuwe AF. Huidige AF heeft reputatie voldoende "verdiend".

Het kan ook dat Canon, net zoals met de 5DII geen AF risico meer wil lopen en de AF identiek behoudt.

1DII en 1DIII gestart van 4600 euro. Eerste 1D was 6000 euro.
      Dus ergens tussen 3500 en 4500 euro.

Jan.

Comment

NIEMAND hier op het forum zal je daar een antwoord op kunnen geven. We kunnen allemaal gissen, en natuurlijk zal hij beter zijn dan de Mark3. Maar of dat nu een FF of een 1,3x sensor wordt. Of hij tot ISO 12800 bruikbaar gaat zijn en of hij een video functie gaat hebben.... Niemand hier weet dat. Afwachten tot de officiele aankondiging er komt dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
          NIEMAND hier op het forum zal je daar een antwoord op kunnen geven. We kunnen allemaal gissen, en natuurlijk zal hij beter zijn dan de Mark3. Maar of dat nu een FF of een 1,3x sensor wordt. Of hij tot ISO 12800 bruikbaar gaat zijn en of hij een video functie gaat hebben.... Niemand hier weet dat. Afwachten tot de officiele aankondiging er komt dus.
          't is ook maar als indicatie. Mijn vraag ging niet over de specificaties maar over lanceringsdatum en prijsraming en daar zijn er een paar die er in het verleden zeer dicht opzaten... vandaar dus...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
            't is ook maar als indicatie. Mijn vraag ging niet over de specificaties maar over lanceringsdatum en prijsraming en daar zijn er een paar die er in het verleden zeer dicht opzaten... vandaar dus...
            Hiervoor geldt hetzelfde. Niemand hier zal je dat kunnen vertellen. Gissen en gokken kan wel. Als je met die gissingen blij bent, des te beter voor jou. Ik zie het nut er niet van in.

Comment

er gaat sowieso een nieuwe komen, daar kan je van op aan, en meestal zijn de cycli waarin ze vervangen worden vrij gelijk, en tegenwoordig zelfs sneller. Een uitzondering was de 5DII, dat wel. Ik volg de 1D reeksen niet zo, maar met wat opzoekwerk, of zoals hierboven aangegeven (februari 2009) moet je wel een idee krijgen van ongeveer wanneer denk ik.
              Canon EOS 5DIII | 24-70 f2.8 L | 70-200 f4 L IS | 50mm f1.8 | 580EXII | en een verlanglijst dat eerder een waslijst is
              BLOG

Comment

2 jaar op 22 Feb 2009.

De Canon 5DII was, met uitzondering van video en 21 MP, volledig vooraf te voorspellen. Ik had zelfs nog beter verwacht.

En de 21 MP is er alleen na de aankondiging van 24 MP door Sony.

Edit:
                Als referentie, 3 jaar vroeger (dus ook 3 jaar zoals 5D --> 5DII)

Last edited by Jan_10D; 25 november 2008, 12:47.

Comment

Als we de geschiedenis bekijken dan zou de 1DIIIn eind vorige zomer uitgekomen moeten zijn. Aangezien de Mark III een slechte naam heeft door de AF problemen GOK ik er op dat er geen IIIn komt, maar onmiddellijk een MarkIV. En Canon doet er 2,5 - 3 jaar over om een nieuwe 1 reeks aan te kondigen. Dat zou resulteren in eind 2009, begin 2010 op de markt.
                  Door de financiele crisis zal Canon ook niet geneigd zijn om zich te haasten. Want de camera's moeten ook verkocht geraken natuurlijk.

EOS 1D - 25 sep 2001
                  EOS 1Ds – 24 sep 2002

EOS 1D II – 29 jan 2004
                  EOS 1Ds II – 21 sep 2004
                  EOS 1Dn II – 22 aug 2005

EOS 1D III – 22 feb 2007
                  EOS 1Ds III – 20 aug 2007

Comment

Het zou me anders zeer sterk verbazen als er een IV komt ...

"In Japanse en Chinese culturen is vier het getal van de dood: het getal 4 wordt vrijwel hetzelfde
                    uitgesproken ('shi') als het teken voor de dood. Om deze reden worden series 4 in commerciële voorwerpen vaak gemeden."

Maar soit, dit volledig terzijde
                    Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Aha, alweer iets bijgeleerd!
                      Vandaar dat Mazda een 2,3,5 en 6 model heeft, maar geen 4.
                      Mitsubishi heeft dan weer wel een EVO4 gehad. Ben eens benieuwd wat ze bij Canon en Nikon gaan doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude Bekijk bericht
                        Het zou me anders zeer sterk verbazen als er een IV komt ...

"In Japanse en Chinese culturen is vier het getal van de dood: het getal 4 wordt vrijwel hetzelfde
                        uitgesproken ('shi') als het teken voor de dood. Om deze reden worden series 4 in commerciële voorwerpen vaak gemeden."

Maar soit, dit volledig terzijde
                        Een andere 'shi' als bij tai chi of de "chi" (氣) die voor levenskracht, spirituele en vitale energie staat?

On: Ben wel benieuwd naar zo'n Canon 1D shi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door subby Bekijk bericht
                          Aha, alweer iets bijgeleerd!
                          Vandaar dat Mazda een 2,3,5 en 6 model heeft, maar geen 4.
                          Mitsubishi heeft dan weer wel een EVO4 gehad. Ben eens benieuwd wat ze bij Canon en Nikon gaan doen.
                          en gelijk dat er ook nooit een powershot S4 IS is uitgekomen
                          5DmkIII en wat glas

Comment

Ik zal al maar beginnen sparen

Comment

Canon EOS 1D Mark IV
                              •1.3 crop
                              •Images ~16MP
                              •ISO 50-50000
                              •8MP sRAW1 format providing images that seem to best 1D3 files in detail [typo corrected]
                              •Very clean images at ISO 6400 . 12800/50000 take further processing very well
                              •Slightly faster FPS than 1D3 in real life shooting
                              •AF greatly improved and very good in low light (actual comment was ‘Nikon fast’ ;-)
                              •Liveview AF - not up to fast sports use, but very usable otherwise
                              •Video as with 5D2
                              •Screen as per 5D2
                              •Ergonomic improvements with grips - some buttons moved
                              •Feels faster and more responsive in nearly all aspects of real use.

see : www.youtube.com/introducing the all New "Canon EOS 1D Mark IV"

Comment

Working...
                              X