Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mk II kopen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 5D Mk II kopen of niet

graag had ik is wat advies ingewonnen van enkele kenners.

ik maak foto's met een 30D uitgerust met een canon 28-300 is usm. Ik maak vooral foto's van landbouwmachines in een stoffige omgeving vandaar groothoek en zoom in één lens.

Is het volgens jullie de moeite om over te stappen op een Canon 5D Mk II? Heeft iemand die overstap al gemaakt? Vroeger had ik een 400D en ik vond de overschakeling naar een 30D zeer de moeite.

Iemand al ervaring met een canon 28-300 is usm op een Canon 5D Mk II? Ik heb gelezen dat de 24-105 van canon een echte 5D lens is, zou het de moeite zijn om die in een kit met de Canon 5D Mk II te kopen?

Heeft er iemand hier een ervaring of mening over?

Groeten Tom

Re: Canon 5D Mk II kopen of niet

Oorspronkelijk geplaatst door Pipske Bekijk bericht

ik maak foto's met een 30D uitgerust met een canon 28-300 is usm. Ik maak vooral foto's van landbouwmachines in een stoffige omgeving vandaar groothoek en zoom in één lens.

Is het volgens jullie de moeite om over te stappen op een Canon 5D Mk II? Heeft iemand die overstap al gemaakt? Vroeger had ik een 400D en ik vond de overschakeling naar een 30D zeer de moeite.

Iemand al ervaring met een canon 28-300 is usm op een Canon 5D Mk II? Ik heb gelezen dat de 24-105 van canon een echte 5D lens is, zou het de moeite zijn om die in een kit met de Canon 5D Mk II te kopen?

Groeten Tom
    de 28-300 IS USM is ook een echte 5D lens hoor. Magnifiek om te hebben imho op een FF toestel
    5DmkIII en wat glas

Comment

28-300 L + 5DII is een droom combinatie

Comment

De 28-300 zal het op een full-frame in de hoeken wel minder goed doen dan op een 1,6x crop-camera, net zoals bijna elke lens.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          De 28-300 zal het op een full-frame in de hoeken wel minder goed doen dan op een 1,6x crop-camera, net zoals bijna elke lens.
          en toch valt dit zeer goed mee! echt gene brol die 28-300's van canon
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

Comment

Als het financieel geen pijn zal doen, gewoon kopen, het is een beest van een camera.
            Ik zou de 24-105 niet kopen als ik die 28-300 had. Tenzij misschien je voor een
            24-70f2.8/70-200 combo gaat.

Comment

Groeten Tom
              Ik gebruik deze combo tot volle tevredenheid.
              De 24-105 is goed, maar heeft niet het fantastische bereik van de 28-300. Beide lenzen zijn ongeveer evenscherp, en de vervormingen zijn ook vergelijkbaar. 100% corrigeerbaar met DPP.
              Dus, als je het geld eraan wil geven, is de 28-300 + 5DmkII een killer combo!

Comment

ik heb de 5D (eerste versie) met de 24-70 2.8 en de 70-200 2.8 en ben aan het twijfelen om de 5D MKII aan te schaffen als tweede body met een allroundlens erbij die niet zo lichtsterk hoeft te zijn.

Is die 28-300 lichter dan de 70-200?

Het spreekt voor zich dat ik dit hier eventjes opvolg
                WWW.JOPIX.BE
                Just one click away...

Comment

merci voor de reacties,

een 5d II is dus zeker de moeite, een 24-105 is voor mij geen meerwaarde als ik dit zo hoor.

de 28-300 is 3,5 - 5,6 , is voor mij zeker lichtsterk genoeg omdat ik toch meestal foto's trek bij zonnig weer. Het enige nadeel is dat ze nogal zwaar is.

Iemand al gefilmd met de nieuwe 5d II? Geeft dat leuke resultaten?

groeten Tom

Comment

merci voor de reacties,

een 5d II is dus zeker de moeite, een 24-105 is voor mij geen meerwaarde als ik dit zo hoor.

de 28-300 is 3,5 - 5,6 , is voor mij zeker lichtsterk genoeg omdat ik toch meestal foto's trek bij zonnig weer. Het enige nadeel is dat ze nogal zwaar is.

Iemand al gefilmd met de nieuwe 5d II? Geeft dat leuke resultaten?

groeten Tom
                    zoek maar eens op google naar "Reverie" en "Vincent Laforet"
                    5DmkIII en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                      Is die 28-300 lichter dan de 70-200?
                      28-300 L IS -> 1,67kg

70-200 f4 L IS -> 0,76kg

70-200 f2,8 L IS -> 1,47kg.

De 28-300 is dus zwaarder, maar als je bij die 70-200 nog andere objectieven moet meenemen om hetzelfde totaalbereik te krijgen, dan is in sommige gevallen de 28-300 weer een lichtere keuze.

Een 70-200 f2,8 L IS + 1,4x TC (om tot bijna 300mm te geraken) + 24-70 f2,8 L is heel wat zwaarder dan een 28-300 L IS (net geen kilo zwaarder voor deze combinatie).

Een 70-200 f4 L IS + 1,4x TC + 24-105 f4 L IS is volgens de gegevens die ik kon vinden zo'n 20 gram lichter dan een 28-300 L IS. Dan heb je wel zeker van 70 tot 200mm een heel wat scherpere lens dan de 28-300, maar je moet wel lenzen wisselen, wat dan weer niet nodig is als je een 28-300 zou gebruiken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

ik film regelmatig met de 5d 2 , zeer mooie beelden
                        goede scherptediepte controle....zeer zuivere beelden
                        ik bewerk ze met magix 15 plus
                        zal eens proberen een "natuurfilmpje" te maken, (filmpjes van school mogen niet)
                        kunnen jullie eens kijken wat een amateur met dit toestel doet
                        groetjes aline
                        groetjes aline

Comment

Ik ben een fervent Nikon en Fuji gebruiker maar moest ik er de centen voor hebben kocht ik me direct een Canon 5D II in combinatie met de Canon EF 400mm F 5,6 L USM bij.
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Ik heb onlangs, na heel wat zoekwerk, besloten om een 5D MkII te bestellen, met kitlens 24-105 en een extra 100-400. Mijn 40D met 28-300 wordt dan backup.
                            Vele tests en fora afgelopen, maar vooral deze uitstekend site heeft het beslisproces goed ondersteund:

http://www.the-digital-picture.com/R...ra-Review.aspx
                            en
                            http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx

De bestelling is geplaatst sinds 20/5 bij Studio73; maar ik wacht nog steeds op de levering.
                            Canon Gear&Glass - Studio28 - BBR

Comment

Ik ben afgelopen week in Mediamarkt Breda geweest en daar zou het 10 werkdagen duren als je hem bestelt. En tegen een redelijk scherpe prijs.

Zou dat te doen zijn in Mediamarkt? Is de service daar goed of zouden jullie eerder naar konijnenberg gaan voor een betere uitleg?

Tom

Comment

Working...
                              X