Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mk II kopen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D Mk II kopen of niet

10 dagen? Amai, das snel. Ik moet er nog minstens twee weken op wachten.
    Mediamarkt zou ik trouwens niet echt vertrouwen. Zeker niet als het om zo'n dure aankoop gaat.
    canon eos 5D mark II + canon eos 400D + canon 50mm f1.8 + canon 70-200mm f2.8 IS USM + sigma 24-70mm f2.8 + sigma 50-150mm f2.8 + canon 430EX

Comment

bij cameranu.nl gewoon op voorraad en zeer betrouwbare zaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pipske Bekijk bericht
        Ik ben afgelopen week in Mediamarkt Breda geweest en daar zou het 10 werkdagen duren als je hem bestelt. En tegen een redelijk scherpe prijs.

Zou dat te doen zijn in Mediamarkt? Is de service daar goed of zouden jullie eerder naar konijnenberg gaan voor een betere uitleg?

Tom
        ik heb mijn 30D in de mediamarkt gekocht . Zolang er niks aan mankeert is dat prima.
        Ik hou alleen mijn hart vast wanneer ik in garantie met mijn toestel naar mediamarkt zou moeten. Een aanrader is zeker fotorembrandt in Merksem, degelijke uitleg en service
        Fuji XT2 - 14mm 2.8 - 23mm 1.4 - 18-55mm - 10-24mm
        www.ginodepreter.com

Comment

€ 2399

€ 2285

"Uit voorraad leverbaar" kan over 5 minuten afgelopen zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pipske Bekijk bericht
            merci voor de reacties,

een 5d II is dus zeker de moeite, een 24-105 is voor mij geen meerwaarde als ik dit zo hoor.

de 28-300 is 3,5 - 5,6 , is voor mij zeker lichtsterk genoeg omdat ik toch meestal foto's trek bij zonnig weer. Het enige nadeel is dat ze nogal zwaar is.

groeten Tom
            Hierop heb ik 2 zaken feedback te geven:
            - onderschat de 28-300 IS (!) niet qua lichtsterkte , het is geen f2.8 akkoord, maar doordat je 3 stops IS hebt en vb op 300mm een fantastische DOF kan hebben is het echt een zalige lens.
            - ik heb naast die lens ook nog de 24-105 F4 IS ... en de enige reden waarom ik die 24-105 gebruik is omdat die 28mm soms net niet wide genoeg is

Ik heb zelf niet de 5d mk2 maar de 1Ds mk3 (zelfde 21mpix sensor I guess), en kan je verzekeren dat 28-300 + 21mpix FF echt een supercombinatie is!
            ('t is een pak geld voor die lens, maar tracht die eens hier of daar een uur te testen en oordeel dan of het uw ding is qua fysische eigenschappen en thuis op scherm bekijken of het qua IQ uw ding is of niet)

Ik vind ze geen nadelen hebben, maar het enige valabele puntje van kritiek waar ik mee kan leven is dat ze niet goedkoop is en akkoord, ze weegt meer dan een kitlens. Maar een goeie laptop met groot scherm of een dure handtas weegt toch ook veel? ;-)))
            Imagination is more important than knowledge...
            http://www.kiekje.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              De 28-300 zal het op een full-frame in de hoeken wel minder goed doen dan op een 1,6x crop-camera, net zoals bijna elke lens.
              Ja, maar op die cropcamera kom je die hoeken gewoon niet tegen.

Dave
              pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht

Ik vind ze geen nadelen hebben, maar het enige valabele puntje van kritiek waar ik mee kan leven is dat ze niet goedkoop is ...
                ...Maar de TS heeft ze al.

Dave
                pixelpusher

Comment

Ha die Tom, dat ik je op dit forum moet tegenkomen.

Wat betreft die canon 28-300 L kan ik je vertellen dat ik al geregeld op het punt heb gestaan om deze te kopen. Ik fotografeer net als jou ook landbouwmachines. Alleen ik werk met twee objectieven.
                  Een groothoeklens (17-55 f2.8 nikon) en een telelens (70-200 f2.8 nikon). Ik kan je vertellen dat deze lenzen voor onze fotografie verre van ideaal zijn. Ze zijn wel lichtsterk en scherp, maar dan heb je ook alles gezegd. 70 mm is vaak te ver weg en 55 mm is dan weer te kort op de akkers.
                  Voor onze fotografie speelt gebruiksgemak een belangrijk rol. Je moet vlot foto's kunnen nemen, dit zowel dichtbij als veraf.

Ook ik die een nikonfanaat in hart en nieren is, zal ooit overstappen naar canon. Dit met name omwille van de 28-300 mm die op fullframe camera's zeer goed is.

Indien je budget het zou toelaten, zou ik zeker tot de aankoop overgaan.
                  Je kan ook een tweedehands 5d kopen voor rond de 1000 euro. Alleen weet ik niet of de verschillen tussen de oude en de nieuwe versie zeer groot zijn.

Ps: De foto's van Braspenning op LIB zijn subliem.

Groetjes,
                  Pieter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter-L- Bekijk bericht
                    Ook ik die een nikonfanaat in hart en nieren is, zal ooit overstappen naar canon. Dit met name omwille van de 28-300 mm die op fullframe camera's zeer goed is.
                    Probeer de Tamron 28-300 VC eens op je FF camera, ik verzeker je dat je er zeer tevreden gaat mee zijn, ik gebruik die met hele goede resultaten op mijn Nikon D3
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Inderdaad, ik heb ook de Tamron (voor een D700) als vakantielens; en was zéér verbaasd over de kwaliteit. En zeker als je dan nog eens naar de prijs ervan kijkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter-L- Bekijk bericht
                        Ha die Tom, dat ik je op dit forum moet tegenkomen.

Wat betreft die canon 28-300 L kan ik je vertellen dat ik al geregeld op het punt heb gestaan om deze te kopen. Ik fotografeer net als jou ook landbouwmachines. Alleen ik werk met twee objectieven.
                        Een groothoeklens (17-55 f2.8 nikon) en een telelens (70-200 f2.8 nikon). Ik kan je vertellen dat deze lenzen voor onze fotografie verre van ideaal zijn. Ze zijn wel lichtsterk en scherp, maar dan heb je ook alles gezegd. 70 mm is vaak te ver weg en 55 mm is dan weer te kort op de akkers.
                        Voor onze fotografie speelt gebruiksgemak een belangrijk rol. Je moet vlot foto's kunnen nemen, dit zowel dichtbij als veraf.

Indien je budget het zou toelaten, zou ik zeker tot de aankoop overgaan.
                        Je kan ook een tweedehands 5d kopen voor rond de 1000 euro. Alleen weet ik niet of de verschillen tussen de oude en de nieuwe versie zeer groot zijn.
                        Heey Pieter,

ik denk dat ik nog een jaartje ga wachten om naar full frame over te stappen, hopelijk zakt de 5D mk2 daartegen een beetje in prijs.

Je hebt 2 mooie lensjes, ik vind dat je zeer mooie resultaten haalt bij donker weer (bij Partoens in Bree). Dan merk ik toch dat die f2.8 lichtsterker is dan de 28-300, bij donker weer heb ik soms moeite om de juiste instellingen te vinden.

Heb je geen 2 body's bij zodat je niet hoeft te wisselen? Ik ben nu niet zo goed op de hoogte over nikon, maar heb je voor het bedrag dat je bataalt voor die 2 lenzen geen 28-300?

Nog één ding, ik zie veel te weinig foto's van u, kun je er niet wat meer posten? Als je nog een naar de kempen komt geef je maar is een seintje!

Groeten Tom

Comment

Working...
                        X