Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kantelbaar LCD-scherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kantelbaar LCD-scherm

    Hey,

    Ik ben iemand die graag foto's maakt maar ik heb niet veel kennis.
    Ik heb momenteel een Canon A80 (mijn eerste fototoestel) had een Canon SX10IS gekocht maar ik heb hem verkocht want ik was niet blij met de kwaliteit.
    Ik wil nu graag een reflex kopen maar twijfel altijd met een systeem met een kantelbaar LCD-scherm.

    Mijn vraagje: Is een Kantelbaar LCD-scherm aangeraden?
    Blijkt dat het snelheid verminderd met een Kantelbaar LCD-scherm!

    Ik twijfel tussen:

    Canon EOS 40D
    Olympus E-620
    Nikon D5000

    Kan iemand raad geven aub?

    Groetjes Istelle
    istelle

  • #2
    Re: Kantelbaar LCD-scherm

    Oorspronkelijk geplaatst door istelle Bekijk bericht
    Mijn vraagje: Is een Kantelbaar LCD-scherm aangeraden?
    Blijkt dat het snelheid verminderd met een Kantelbaar LCD-scherm!
    Een kantelbaar LCD scherm kan ik je ten zeerste aanraden ! Het laat de fotograaf toe de camera ongeziene standpunten te laten innemen, bijvoorbeeld lage standpunten of over de hoofden van publiek heen, ... Je kan er ook ongezien foto's mee maken omdat je de camera niet tegen je hoofd moet houden. En toch de volledige controle houden over de beeldcadrage !
    Snelheid verminderen ? Ik denk het niet hoor, nog niets van gehoord in die zin.

    Comment


    • #3
      Re: Kantelbaar LCD-scherm

      Hey,

      Klein detail.
      Ik maar vooral veel actie foto's.

      Groetjes
      Istelle
      istelle

      Comment


      • #4
        Re: Kantelbaar LCD-scherm

        Oorspronkelijk geplaatst door istelle Bekijk bericht
        Ik maak vooral veel actie foto's.
        Dat is wel een belangrijk detail ! Aangezien je met het kantelbaar schermpje de camera niet op de gebruikelijke manier vasthoudt, is het maken van actiefoto's hierdoor wel moeilijker. Dan is wel gemakkelijker dat je de camera dan voor je oog kan houden, voor het pannen en meevolgen van de aktie bijvoorbeeld !
        Ik zou kunnen zeggen dat bij actiefoto's een kantelbaar scherm niet echt een voordeel is.
        Iemand anders een idee ?

        Comment


        • #5
          Re: Kantelbaar LCD-scherm

          Ik zou gaan... Nee, volgende week ga ik voor de Olympus e-620 en niet alleen voor het kantelbare schermpje. Deze camera is de minst zware onder de reflexen en super hightech! Zo'n zwaar ding vind ik niet prettig. Maar dan wel alleen de body en apart een allround lens erbij zoeken bijv. de Zuiko pro 28-108mm of wat je wilt natuurlijk.
          Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

          Comment


          • #6
            Re: Kantelbaar LCD-scherm

            Ik heb geen kantelbaar scherm en ik heb toch al vaak in situaties gestaan waarin ik dacht: had ik nu maar een kantelbaar scherm
            Zeker een meerwaarde dus!
            http://photoprints.be Alle kortingen voor smartphoto, photobox, snapfish en andere onder 1 dak!
            http://foto-actiecode.be

            Comment


            • #7
              Re: Kantelbaar LCD-scherm

              [MOD]
              Even verplaatst naar een geschikter forumdeel

              Comment


              • #8
                Re: Kantelbaar LCD-scherm

                Een kantelbaar schermpje is erg handig maar om actiefoto's tenemen een beetje onbruikbaar
                Je moet namelijk dan de livevieuw stand gebruiken , teminste als je het scherm als zoeker wil gebruiken
                En livevieuw is nog steeds te traag voor actie foto's
                Behalve bij de Panasonic G1

                Comment


                • #9
                  Re: Kantelbaar LCD-scherm

                  Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                  Ik zou gaan... Nee, volgende week ga ik voor de Olympus e-620 en niet alleen voor het kantelbare schermpje. Deze camera is de minst zware onder de reflexen en super hightech! Zo'n zwaar ding vind ik niet prettig. Maar dan wel alleen de body en apart een allround lens erbij zoeken bijv. de Zuiko pro 28-108mm of wat je wilt natuurlijk.
                  Ik kom even terug op mijn woorden - Omdat we op het internet nog geen overtuigende bewijzen hebben gevonden over de kwaliteit van de e-620 op het gebied van scherpte en betaalbare lenzen stellen we dat nog even uit. Gelukkig kan ik nog even doorspelen met mijn Panasonic Lumix DMC-LX3 - voor een beginner wel het ideale instap model voordat je overgaat naar een reflex want je kunt er er echt nagenoeg alles mee. Nog een Tip: doe de Canon A80 alsjeblieft niet weg want je kunt er heel goede macro foto's mee maken als je er zelf een voorzetlensje voor maakt van een oude filmcamera of verrekijker.
                  Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kantelbaar LCD-scherm

                    Als je camera een kantelbaar schermpje heeft dan ben je niet verplicht om het continu te gebruiken he.. dus wil je pannen bij actie dan kijk je gewoon door de zoeker.

                    Maar een kantelbaar scherm is wel een enorm voordeel dus als je twijfelt tussen een camera met en zonder, en er verder weinig verschil is, neem dan maar met !

                    Op sommige modellen kan je trouwens de snelheid van het schermpje instellen - op mijn S9600 kan je bv kiezen tussen 30fps en 60fps.. het schermpje is dan zeker snel genoeg voor actie.
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kantelbaar LCD-scherm

                      'k ben van gedacht veranderd
                      Ik heb wat rondgekeken op internet en het zal hoogstwaarschijnlijk een Sony A300 worden!

                      Groetjes
                      Istelle
                      istelle

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kantelbaar LCD-scherm

                        goeie keus

                        ik heb het kantelbaar scherm toch al enkele keren kunnen gebruiken. leuk als je ergens bent met veel volk en je wilt onopvallend foto's nemen: camera hangt op je buik, live view aan en schermpje 90° naar boven gekanteld ^^ kan je ook doen als je ergens niet mag fotograferen op reis ofzo
                        Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kantelbaar LCD-scherm

                          ja thanks ik ga dit schermke een maximum benutten
                          istelle

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kantelbaar LCD-scherm

                            Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                            Op sommige modellen kan je trouwens de snelheid van het schermpje instellen - op mijn S9600 kan je bv kiezen tussen 30fps en 60fps.. het schermpje is dan zeker snel genoeg voor actie.
                            wat de refresh rate ook is, het scherpstellen (AF) via liveview wordt er niet sneller door. Zeker als je meerdere shots wil maken en het moet snel komt de liveview vaak te kort (4 seconde scherpstellen was geen uitzondering in de mediamarkt met de Nikon d5000)
                            Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
                            My flickr My site

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kantelbaar LCD-scherm

                              Gefeliciteerd met je keuze ook al weet ik niets van deze camera...
                              Ik heb net zojuist ook een keuze kunnen maken maar dan voor de Panasonic G1 Kit met 2 lenzen. We hebben hier in de stad een internetwinkel (Cameraland.nl) die hem ons voor een redelijke prijs wil leveren. Deze heeft ook een kantelbaar schermpje en een elektronische zoeker want die miste ik toch wel heel erg met het mooie weer.
                              Het apparaat is iets lichter dan een SLDR en heeft 2 kleinere verwisselbare lenzen.
                              Nee het is geen "Echte" SLDR en als iemand nog wat "Cons" weet - die mag het zeggen nu ik hem nog niet heb - wordt eind volgende week.
                              Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

                              Comment

                              Working...
                              X