Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kantelbaar LCD-scherm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kantelbaar LCD-scherm

Bij DSLR's met een filmfunctie is het kantelscherm zéér handig. Kijk maar naar de meeste digitale camcorders. Deze zijn ook uitgerust met een kantelbaar lcd scherm. Met een vast scherm moet je de camera steeds vlak voor je houden, wat bij het filmen na verloop van tijd knap lastig kan worden.
    Wanneer je de kantelfunctie niet gebruikt dan klik je het scherm toch vast aan de body, wat meteen geen enkel verschil meer maakt met een dslr met een vast scherm.
    Nog een voordeel van een kantelbaar scherm (althans dat van de D5000) is dat je het kunt inklikken in de body met het lcd scherm naar de binnenkant. Wat meteen een prima bescherming is tegen beschadigingen zoals krassen bvb.
    Nikon D90 / AF-S DX Nikkor 18-105VR , Nikkor 50mm f/1.8D , Nikon SB600 Speedlight, Vanguard MG-4 Tripod, Black Rapid R-Strap R4, tassen van KATA en Lowepro

Comment

ikzelf had een sony H9 ( bridge) met 3" inch kantelbaar scherm, had me voorgenomen om zeker een reflex toestel te kopen met live-view en indien mogelijk terug een kantelbaar scherm: waarom: snelheid, fotokwaliteit

de a300 stond zowat op me number one maar na het nodige rondkijkwerk, reviews lezen enz ben ik hiervan afgestapt :

beschikbaarheid lenzen tov canon vind ik toch sterk minder , heb nog maar pas me reflexje aangekocht en denk al aan diverse lenzen.... had nochtans iets van gewoon twee goe lenze zal wel volstaan, wel... nee dus

het gebruiksgemak van de a300: goed, live-view kantelbaar scherm: goed, focus snelheid goed, beeldkwaliteit bij hogere iso's: minder

en voor wat ik ervan van vind: hogere iso's zijn toch vaak van toepassing en toebehorende ruis is storend

de andere op mijn lijstje waren: ( allen met live view , enkel de nikon kantelbaar)

canon 1000d: fotokwaliteit goed, "mist" misschien een paar functie's tov de 450 maar dat moet je voor je zelf uitmaken of dit belangrijk is, rare doch als je het mij vraagt vrij snelle live view focus ( als je het wat gewoon wordt)

ik nam hem niet omwille : max foto's per sec in RAW : onbruikbaar en ben toch van plan RAW te gaan gebruiken, grootte scherm voor live view zonder kantelmogelijkheid iets te beperkt

canon 450d: deze kocht ik: waarom 3" scherm, zeer snelle focus vond ik, max frames jpg en raw dik in orde, en toch 12mp dus voor crops wel goed, net dat tikje meer

nikon d5000: fijn toestel doch snelheid autofocus bij live view.... snurk

hier mis je wel vaak een goede shot mee denk ik
      Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Voilŕ, het is zover, ik ben vandaag mijn Sony gaan halen
        Wat een verschil met mijn Canon PowerShot A80!!! Amaaaaiiii!!!
        Nu nog wat testen en de inhoud van de gebruiksaanwijzig lezen enz... ik heb m'n bezigheid voor deze avond
        Zal later een paar fotokes plaatsen...

Groetjes Istelle
        istelle

Comment

hahaha... gedaan met lachen...

Mijn scherm is kapot!
          herstelling 300€!!!
          denk dat ik beter een ander toestel koop
          istelle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door istelle Bekijk bericht

Mijn scherm is kapot!
            herstelling 300€!!!
            pijnlijk
            en duur
            Canon 70d - EF 50 mm 1,8 mk II- 18/135 IS - 55/250 IS - Xtra power - San Disc eXtreme III 32gb - Lowepro Slingshot 300 AW - Speedlite 430EXII

Comment

Mijn scherm is kapot!
              herstelling 300€!!!
              crap das balen!

geen garantie??
              nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                crap das balen!

geen garantie??
                Toch wel, ik heb via Pixmania gekocht en heb een zorgenvrije Aankoop garantie genomen maar ik weet niet of dit onder de garantie zal vallen!
                Ik kan altijd proberen!
                Ik moet mijn toestel terugsturen naar Frankrijk per aangetekende zending en daar gaan ze het onderzoeken.
                Maar wat als het niet onder de garantie valt? Dikke pech?

Heeft iemand daar ervaring mee?
                Tips zijn welkom.

Alle sinds fijne feesten zonder toestel... zal mijn oud Canon A80 terug boven moet halen.

Groetjes Istelle
                istelle

Comment

Mijn scherm is kapot!
                  herstelling 300€!!!
                  Welke Sony was het en wat is er precies kapot of doet het niet meer?
                  Je moet echt achter de garantie aangaan want dar heb je recht op!
                  Ook al komt hij van internet dan heb je ook recht op garantie.
                  Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Sony Alpha 300

Het scherm heeft een schok gekregen en dus helemaal wit.
                    De foto is misschien niet duidelijk? dan neem ik wel een andere foto.

istelle

Comment

Bij mijn Canon Powershot S3IS had ik wel veel voordeel van het kantelbaar scherm, jammer dat dat bij mijn nieuwe Eos500D niet aanwezig is, ik mis dat soms wel.
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Sony Alpha 300
                        Het scherm heeft een schok gekregen en dus helemaal wit.
                        De foto is misschien niet duidelijk? dan neem ik wel een andere foto.
                        De foto is duidelijk - kun je nog wel foto's maken via de viewer?
                        Met de Gr. van Mevr. HapSnap - Panasonic G1 + LX5

Comment

Is een kantelbaar LCD-scherm aangeraden?
                          Ik ben nog nooit een situatie tegengekomen dat ik een kantelbaar schermpje heb gemist. Sterker nog, als het op mijn camera zou zitten, zou het er onherroepelijk afbreken. Als ik zie hoe mijn materiaal eruitziet na een halfjaar gebruik. Maar dat is in míjn situatie, misschien ben jij wel heel voorzichtig...

Canon EOS 40D
                          Olympus E-620
                          Nikon D5000
                          40D...

Jacobus
                          Zenfolio

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                            De foto is duidelijk - kun je nog wel foto's maken via de viewer?
                            Ja, dat is perfect mogelijk maar om via de display te regelen is het dus niet meer mogelijk. Ik ben beperkt om via de viewer te regelen.
                            istelle

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HapSnap Bekijk bericht
                              Welke Sony was het en wat is er precies kapot of doet het niet meer?
                              Je moet echt achter de garantie aangaan want dar heb je recht op!
                              Ook al komt hij van internet dan heb je ook recht op garantie.
                              Soms heb je ook geen recht op garantie Hangt er van af hoe het scherm stuk gegaan is.

Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk Zorgt die winkel zelf niet voor de garantie? Want als jij het al moet opsturen?
                              "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
                              500px

Comment

Ik heb zo een 'ZORGENVRIJE AANKOOP GARANTIE' ik ben benieuwd!
                                istelle

Comment

Working...
                                X