Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D + welke lenzen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D + welke lenzen?

    Hoi Allen,
    Ik zou binnenkort willen overstappen van mijn huidige Nikon D60 (met kitlenzen+DX 35mm1.8) naar een semi-prof ensemble. Budget hiervoor is ca 2500 €. Voor deze som had ik gedacht aan een Canon 7D + 24-70/2.8 en 70-200/2.8 van Sigma of Tamron. Op deze manier ben ik gecovered van breedhoek tot tele. M'n D60+lenzen verkoop ik zodat ik terug vanaf scratch kan beginnen.
    Ik fotografeer voornamelijk mensen (portret + full body) maar ook regelmatig een landschap/cityshots/urbex/snapshots..
    Wat ik jullie mening voor wat betreft deze combinatie? Raadt iemand een andere combanatie lenzen aan? 2.8 is handig om het model los te maken vd achtergrond..vandaar.
    Tweede vraag; iemand die reeds de vergelijking heeft gemaakt tussen Sigma&Tamron voor de coverage van 24-200 met opening 2.8 ? Welke voorkeur hebben jullie?
    Alvast bedankt,
    mvg,
    Daan

  • #2
    Re: Canon 7D + welke lenzen?

    Voor jouw doeleinden ben je beter af met een 5DII (portret en landschap).
    Ik denk dat je topic eerder bij objectieven hoort, aangezien je al weet welke body je wil, maar niet welke lenzen.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D + welke lenzen?

      Ik fotografeer ongeveer hetzelfde als jij en twijfelde ook tussen de 7D en de 5DmII.
      Ik heb me overal eens goed laten informeren (op BD, maar ook middels reviews en info in de winkels) en kwam tot de conclusie, hoe WAUW de 7D ook is, hij niet echt direct de beste camera voor mij is.
      Waarom kies jij voor de 7D? Daar ben ik wel benieuwd naar. Waarom verkoop je je oude lenzen niet en kies je voor een canon L lens?
      Geniet van de voorpret

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D + welke lenzen?

        Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
        Hoi Allen,
        Ik zou binnenkort willen overstappen van mijn huidige Nikon D60 (met kitlenzen+DX 35mm1.8) naar een semi-prof ensemble. Budget hiervoor is ca 2500 €. Voor deze som had ik gedacht aan een Canon 7D + 24-70/2.8 en 70-200/2.8 van Sigma of Tamron. Op deze manier ben ik gecovered van breedhoek tot tele. M'n D60+lenzen verkoop ik zodat ik terug vanaf scratch kan beginnen.
        Ik fotografeer voornamelijk mensen (portret + full body) maar ook regelmatig een landschap/cityshots/urbex/snapshots..
        Wat ik jullie mening voor wat betreft deze combinatie? Raadt iemand een andere combanatie lenzen aan? 2.8 is handig om het model los te maken vd achtergrond..vandaar.
        Tweede vraag; iemand die reeds de vergelijking heeft gemaakt tussen Sigma&Tamron voor de coverage van 24-200 met opening 2.8 ? Welke voorkeur hebben jullie?
        Alvast bedankt,
        mvg,
        Daan
        Vergeet niet dat je met F4 ook je onderwerp los maakt van de achtergrond hoor.
        Ik zou eerder durven gaan naar een 24-105 F4L IS. Prachtige ondergewaardeerde allround lens.
        Voor echte groothoek de EFS 17-55 2.8 IS. (L-waardig)
        Eventueel 17-50 2.8 van Tamron.

        Op zo een mooie body zou ik toch Canon-lenzen gebruiken.

        Tamron en Sigma zijn vrij goeie objectieven maar waarom besparen op objectieven en dan zo een mooie body kopen? (met uitzondering van de sigma 50mm 1.4)
        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D + welke lenzen?

          Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
          Hoi Allen,
          Ik zou binnenkort willen overstappen van mijn huidige Nikon D60 (met kitlenzen+DX 35mm1.8) naar een semi-prof ensemble. Budget hiervoor is ca 2500 €. Voor deze som had ik gedacht aan een Canon 7D + 24-70/2.8 en 70-200/2.8 van Sigma of Tamron. Op deze manier ben ik gecovered van breedhoek tot tele.
          Daan
          Nee, je hebt dan nog altijd geen groothoek.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D + welke lenzen?

            Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
            Nee, je hebt dan nog altijd geen groothoek.
            Akkoord, op de 7D vind ik 24 mm toch net iets te weinig groothoek ...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D + welke lenzen?

              Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
              Hoi Allen,
              Ik zou binnenkort willen overstappen van mijn huidige Nikon D60 (met kitlenzen+DX 35mm1.8) naar een semi-prof ensemble. Budget hiervoor is ca 2500 €. Voor deze som had ik gedacht aan een Canon 7D + 24-70/2.8 en 70-200/2.8 van Sigma of Tamron. Op deze manier ben ik gecovered van breedhoek tot tele. M'n D60+lenzen verkoop ik zodat ik terug vanaf scratch kan beginnen.
              Ik fotografeer voornamelijk mensen (portret + full body) maar ook regelmatig een landschap/cityshots/urbex/snapshots..
              Wat ik jullie mening voor wat betreft deze combinatie? Raadt iemand een andere combanatie lenzen aan? 2.8 is handig om het model los te maken vd achtergrond..vandaar.
              Tweede vraag; iemand die reeds de vergelijking heeft gemaakt tussen Sigma&Tamron voor de coverage van 24-200 met opening 2.8 ? Welke voorkeur hebben jullie?
              Alvast bedankt,
              mvg,
              Daan
              Waarom de overschakeling maken van Nikon naar Canon ?

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D + welke lenzen?

                Op een 7D zou ik zeker en vast de 17-55 2.8 eens van nader bekijken. Dit is een fantastische
                lens op een cropcamera.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D + welke lenzen?

                  De 7D met de 24-70 van canon is natuurlijk wel een prachtig stel. Goed voor portret, maar voor landschap schiet die soms wat te smal

                  De 70-200 f/4 IS is deze body ook waardig. Vergeet niet dat je met 200mm en een kortbij-portretje op f/8 de achtergrond nog perfect blurry maakt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7D + welke lenzen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door powerkiller Bekijk bericht
                    De 70-200 f/4 IS is deze body ook waardig. Vergeet niet dat je met 200mm en een kortbij-portretje op f/8 de achtergrond nog perfect blurry maakt.
                    Ik denk niet dat hij overal op 20-30 meter afstand van z'n model kan staan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D + welke lenzen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                      Ik denk niet dat hij overal op 20-30 meter afstand van z'n model kan staan.
                      Hoeft toch niet . Zes meter of minder is genoeg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7D + welke lenzen?

                        Hoi Allen,
                        Bedankt voor de reacties. Reden waarom ik zou overstappen naar Canon is omdat ik nu nog de kans heb gezien ik m'n bestaande camera+lenzen zou verkopen. Keuze was dan D300S of 7D, maar voor ongeveer hetzelfde geld heb je een compleet nieuw ontwerp met extra features zoals meer pixels (ik crop graag), betere allround beeldkwaliteit als ik zo rondkijk op fora etc..

                        @Telekees: Idd, 24mm is mss wat te weinig groothoek voor diverse toepassingen. Mogelijkheid is de 17-55 te nemen ipv de 24-70.

                        Betreft de lenzen: 7D + Coverage 17-200mm met Canon lenzen lijkt mij toch een pak duurder uitvallen? Ik moet het even checken..
                        Gr, Daan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7D + welke lenzen?

                          Ik gebruikte op mn 40D de 10-22 efs en de 24-70L, daarvoor een 17-40L.
                          Nu fullframe en primes. De nikon 24-70 is optisch beter dan de 24-70L, de 16-35II en 17-40 komen niet in de buurt van de 14-24 Nikon. Ik zou nie overstappen.

                          Is de +112 millimeter (70mm op een crop) zo belangrijk?
                          http://aljocha.tumblr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7D + welke lenzen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
                            extra features zoals meer pixels (ik crop graag)
                            Verkeerd uitgangspunt.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 7D + welke lenzen?

                              Mooi setje:
                              7D +
                              17-55 2.8 IS ongelooflijk scherp ook op 2.8 en een heel mooi bokeh
                              70-200 4.0 L IS scherpste canon zoom tot op heden, lichte lens
                              dan eventueel een 300mm 4.0 L IS prime
                              Deze lenzen zijn stuk voor stuk juweeltjes, en bij Nikon niet te vinden (met uitzondering van de eerste)

                              Je hebt gelijk dat Nikon eigenlijk dit soort lenzen niet heeft, ze gaan van hun goede prosumers, ineens naar dure 2.8 varianten, die bij mijn laatste prijsvergelijk dan ook nog eens 30% duurder zijn.
                              Nu bovenop hebben ze geen 7D tegenhanger (het is het haasje over verhaal)

                              Comment

                              Working...
                              X