Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

40D, 50D of toch D90

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 40D, 50D of toch D90

beste leden,

ik zit met een vrij groot dilemma, ik heb besloten om te upgraden van dslr.

Ik zit momenteel met een 350D, waar ik altijd tevreden mee ben geweest, echter ga ik dus een nieuwe camera kopen.

Nu zit ik vrij in de knop met mijn keuze tussen 3 camera's:

een 40D met 430 EX II en een Tamron 17-50mm F2,8
    een 50D met 430 EX II en een Tamron 17-50mm F2,8

of overstappen naar de concurrent en:
    een D90 met SB 600 en een Tamron 17-50 F2,8

De D40 is eigenlijk het minst favoriet, en ik twijfel vooral tussen de D90 en 50D,
    dit door die filmfunctie, ik weet dat een dslr gemaakt is voor foto's, maar filmen in HD kan voor mijn toepassingen soms best handig zijn.

Voor de rest gebruik ik mijn camera altijd allround, beetje vanalles, ik specifieer mij dus niet op 1 bepaald type van fotograferen. Daarom dat een 17-50mm voor mij, voorlopig genoeg bereik bied.

Hoe zit het eigenlijk met de lenzen bij Nikon, hebben zij ook iets zoals de "L" serie van Canon?

Dus iemand die tips heeft of ervaringen die mijn keuze kunnen bepalen?

alvast bedankt

Re: 40D, 50D of toch D90

Kan je filmen met een 50D ?
    Canon 50D - Canon 70 - 200 F2.8 L IS - Canon 24 - 105 F4.0 L IS - Canon 50 F1.8 II - Canon Speedlight 430 EX II

Comment

Neen, daarom dat de D90 erbij komt.

Comment

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Comment

Staat een 50D niet hoger dan een D90 ik dacht dat die van kwaliteit ergens tussen een D90 en D300 stond.
          Een D50 heeft ook een magnesium behuizing wat me ook wel aanspreekt.
          Als je al Canon materiaal hebt waarom dan overschakelen, ben je er niet tevreden over of is het om de filmfunctie te doen.
          Nikon heeft ook dure objectieven die gewoonlijk nog duurder zijn dan die van Canon en Nikon heeft geen tussen reeks zoal de f4 objectieven van Canon spijtig genoeg.
          Welk merk het beste is, ik had het ook graag geweten, en ik niet alleen denk ik.
          Spijtig genoeg vind ik nergens een vergelijkende test, wel afzonderlijke maar ik zou graag eens een test zien met indentieke omstandigheden op de zelfde locatie en foto's van de zelfde ondrwerpen.
          Last edited by Sus; 18 juni 2009, 02:29.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Staat een 50D niet hoger dan een D90 ik dacht dat die van kwaliteit ergens tussen een D90 en D300 stond.
            Een D50 heeft ook een magnesium behuizing wat me ook wel aanspreekt.
            Als je al Canon materiaal hebt waarom dan overschakelen, ben je er niet tevreden over of is het om de filmfunctie te doen.
            Nikon heeft ook dure objectieven die gewoonlijk nog duurder zijn dan die van Canon en Nikon heeft geen tussen reeks zoal de f4 objectieven van Canon spijtig genoeg.
            Welk merk het beste is, ik had het ook graag geweten, en ik niet alleen denk ik.
            Spijtig genoeg vind ik nergens een vergelijkende test, wel afzonderlijke maar ik zou graag eens een test zien met indentieke omstandigheden op de zelfde locatie en foto's van de zelfde ondrwerpen.
            Als je een filmfunctie wil hebben in die prijscategorie is de D90 de enige keuze.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Als je een filmfunctie wil hebben in die prijscategorie is de D90 de enige keuze.
              Dan vergeet je de 500D , zal qua beeldkwaliteit zeker meekunnen met een 50D en is toch van een veel nieuwere generatie dan een D90
              1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                Dan vergeet je de 500D , zal qua beeldkwaliteit zeker meekunnen met een 50D en is toch van een veel nieuwere generatie dan een D90
                Die kende ik niet echt, komt waarschijnlijk om dat ik eerder op de hoogte ben van andere betere merken, zoals bvb Fuji . . . Grapje he . . .
                Eigenlijk valt deze camera zelfs in een lagere prijsklasse dan de D90. Er zit bijna 180€ verschil tussen, zeker iets om over na te denken.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
                X