beste leden,
ik zit met een vrij groot dilemma, ik heb besloten om te upgraden van dslr.
Ik zit momenteel met een 350D, waar ik altijd tevreden mee ben geweest, echter ga ik dus een nieuwe camera kopen.
Nu zit ik vrij in de knop met mijn keuze tussen 3 camera's:
een 40D met 430 EX II en een Tamron 17-50mm F2,8
een 50D met 430 EX II en een Tamron 17-50mm F2,8
of overstappen naar de concurrent en:
een D90 met SB 600 en een Tamron 17-50 F2,8
De D40 is eigenlijk het minst favoriet, en ik twijfel vooral tussen de D90 en 50D,
dit door die filmfunctie, ik weet dat een dslr gemaakt is voor foto's, maar filmen in HD kan voor mijn toepassingen soms best handig zijn.
Voor de rest gebruik ik mijn camera altijd allround, beetje vanalles, ik specifieer mij dus niet op 1 bepaald type van fotograferen. Daarom dat een 17-50mm voor mij, voorlopig genoeg bereik bied.
Hoe zit het eigenlijk met de lenzen bij Nikon, hebben zij ook iets zoals de "L" serie van Canon?
Dus iemand die tips heeft of ervaringen die mijn keuze kunnen bepalen?
alvast bedankt
ik zit met een vrij groot dilemma, ik heb besloten om te upgraden van dslr.
Ik zit momenteel met een 350D, waar ik altijd tevreden mee ben geweest, echter ga ik dus een nieuwe camera kopen.
Nu zit ik vrij in de knop met mijn keuze tussen 3 camera's:
een 40D met 430 EX II en een Tamron 17-50mm F2,8
een 50D met 430 EX II en een Tamron 17-50mm F2,8
of overstappen naar de concurrent en:
een D90 met SB 600 en een Tamron 17-50 F2,8
De D40 is eigenlijk het minst favoriet, en ik twijfel vooral tussen de D90 en 50D,
dit door die filmfunctie, ik weet dat een dslr gemaakt is voor foto's, maar filmen in HD kan voor mijn toepassingen soms best handig zijn.
Voor de rest gebruik ik mijn camera altijd allround, beetje vanalles, ik specifieer mij dus niet op 1 bepaald type van fotograferen. Daarom dat een 17-50mm voor mij, voorlopig genoeg bereik bied.
Hoe zit het eigenlijk met de lenzen bij Nikon, hebben zij ook iets zoals de "L" serie van Canon?
Dus iemand die tips heeft of ervaringen die mijn keuze kunnen bepalen?
alvast bedankt
Comment