Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner: canon 1000D of 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Beginner: canon 1000D of 450D

Oorspronkelijk geplaatst door sennevb Bekijk bericht
    Bedankt voor de deskundige uitleg, met "lichtsterkte" lens bedoel je overbelichting?

en is deze lens niet twat duur als "beginner"?
    "Lichtsterke" lens heeft niets met overbelichting te maken. Het komt erop neer dat een lichtsterke lens een groter diafragma (kleinere f-waarde) aankan en dus meer licht kan binnenlaten. Tussen haakjes: mijn twee primes (allebei f/1.8) zijn nog lichtsterker dan mijn "lichtsterke" 17-55.
    En inderdaad: wacht misschien met die 17-55 f/2.8. Begin met de 18-55 IS, en koop misschien als eerste "lichtsterke" (men spreekt ook van "snelle") lens de 50mm f/1.8.
    Deze prime (=vast brandpunt) noemt men ook wel eens de "fantastic plastic" (of de "plastic fantastic"), kost maar ± €100.- en is de goedkoopste manier om kennis te maken met lichtsterkte enerzijds, en primes anderzijds.

Lees misschien ook eens dit Wikipedia artikel.
    Last edited by LesC; 15 juni 2009, 13:13. Reden: Link naar wikipedia toegevoegd
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Bedankt voor de deskundige uitleg, met "lichtsterkte" lens bedoel je overbelichting?

en is deze lens niet twat duur als "beginner"?
      Lichtsterke objectieven geven gelukkiglijk geen overbelichte foto's, daar zorgt de cam wel voor dat deze goed belicht zijn
      Met lichtsterke objectieven ga je in slechte weersomstandigheden, of in niet ideale lichtomgevingen, toch nog altijd foto's kunnen maken daar waar b.v. de 18-55 f/3.5-5.6 IS het moet opgegeven of je moet een flits gebruiken.

Aangezien je het ernstig meent om te beginnen dan is dit objectief, en zeker 2de hands, niet te duur.

Zie een objectief als uw oog, hoe beter je ermee ziet hoe beter je hersenen het beeld registreerd. Het objectief is je oog en de sensor zijn de hersenen in dit geval.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
        Is het niet zo dat de 1000D geen AF-motor in de body heeft, en je dus lenzen moet kopen met AF-motor?
        Ja, je moet lenzen kopen met AF motor.
        Wat dan wel weer handig is dat Canon sinds 1986 geen lenzen zonder motor meer maakt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Gevoelig is een beter woord, een 2.8 heeft minder licht nodig.
          .
          Ik stel voor het woord lichtgevoelig niet i.v.m. lenzen te gebruiken.
          Lenzen zijn namelijk nooit lichtgevoelig.
          Het enige aan een camera dat lichtgevoelig is, is film of sensor.
          Dat weet jij toch ook wel....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Aangezien je het ernstig meent om te beginnen dan is dit objectief, en zeker 2de hands, niet te duur.
            Dat ga ik toch even bekijken, die lens kost nieuwprijs bijna evenveel als de body + 2 lenzen die ik bij konijnenberg heb gezien
            Dus 2de hands gaat het totaalplaatje misschien toch te duur worden als beginner.
            We zien wel...

Comment

Hallo, ik was verleden week ook aan het twijfelen tussen deze twee toestellen, tot ik het prijs verschil zag de 1000D met 18-55 zonder IS + 55-250 met IS stond 719 terwijl de 450D met 18-55 met IS + 55-250 met IS 819 euro koste, het prijsverschil is dus eigenlijk te verwaarlozen als je ziet wat de 450 aan pluspunten heeft , dan nog niet gesproken over de 18-55 lens die dan ook nog eens met IS was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sparkx Bekijk bericht
                Hallo, ik was verleden week ook aan het twijfelen tussen deze twee toestellen, tot ik het prijs verschil zag de 1000D met 18-55 zonder IS + 55-250 met IS stond 719 terwijl de 450D met 18-55 met IS + 55-250 met IS 819 euro koste, het prijsverschil is dus eigenlijk te verwaarlozen als je ziet wat de 450 aan pluspunten heeft , dan nog niet gesproken over de 18-55 lens die dan ook nog eens met IS was.
                Zeker die 18-55 MET IS kopen, want dat is een goeie beginnerslens, de oude 18-55 is niet veel soeps. Samen met de 55-250 IS kan je meteen al beginnen wisselen en 'genieten' van DSLR. (missers en lucky shots, en uiteindelijk onder de knie krijgen hoort daarbij).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sparkx Bekijk bericht
                  Waar heb jij hem gekocht aan 819 als ik vragen mag?

Comment

Waar heb jij hem gekocht aan 819 als ik vragen mag?
                    Kijk 'ns HIER.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Bij Krefel winkels staan ze nu 799 euro met gratis draagtas

Comment

Working...
                      X