Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon powershot S5 IS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon powershot S5 IS

Hallo,

Even voor de duidelijkheid: ik ben een amateur die kennis wil opdoen!

Ik heb al een jaartje of 2 een canon powershot S5 Is. T'is een handig en leuk toestel, maar als de belichting net iets minder is (en de ISO waarde net iets hoger) heb ik enorm veel last van ruis.

Wat kan ik hier aan doen?
    Ligt het aan mij? Aan de instellingen? Aan het toestel?

Thomas

Re: Canon powershot S5 IS

Over welke ISO waarden spreken we dan? Het is wel zo dat, des te kleiner de sensor, des te meer (kans op) ruis, vooral bij minder gunstige lichtomstandigheden. Eerder proberen om iets over te belichten en in de nabewerking de belichting te verminderen, dan proberen om van onderbelichte foto's de belichting te gaan verhogen, want dan valt pas de ruis in de donkere partijen op.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Ik heb dezelfde camera, voor ongeveer een jaar
      trek je op automatisch?
      je kan misschien proberen te trekken op M (handmatig)
      dan moet je wel ook je andere instellingen kiezen
      of met statief dat je langere sluitertijden kan gebruiken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Bruers Bekijk bericht
        Hallo,

Even voor de duidelijkheid: ik ben een amateur die kennis wil opdoen!

Ik heb al een jaartje of 2 een canon powershot S5 Is. T'is een handig en leuk toestel, maar als de belichting net iets minder is (en de ISO waarde net iets hoger) heb ik enorm veel last van ruis.

Wat kan ik hier aan doen?
        Ligt het aan mij? Aan de instellingen? Aan het toestel?

Thomas
        Wil je echt veel minder ruis, dan zit er maar 1 ding op: andere camera kopen met (veel) grotere sensor.

Comment

Working...
        X