Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginner: canon 1000D of 450D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Beginner: canon 1000D of 450D

Hoi,

Ik ben een beginner en wil me gaan verdiepen in fotografie dmv boeken en internet
    (ik meen het dus wel serieus)

Mijn vraag is nu: moet ik voor de canon 1000D gaan of ga ik later spijt krijgen dat ik de 450D niet heb genomen?
    Wat is het verschil tussen beide toestellen buiten megapixels, ...
    Ga ik na een jaar misschien spijt krijgen dat ik de 450D niet gekocht heb als ik de 1000D koop?

alvast bedankt

Re: Beginner: canon 1000D of 450D

Oorspronkelijk geplaatst door sennevb Bekijk bericht
    Hoi,

Ik ben een beginner en wil me gaan verdiepen in fotografie dmv boeken en internet

Mijn vraag is nu: moet ik voor de canon 1000D gaan of ga ik later spijt krijgen dat ik de 450D niet heb genomen?
    Ga ik na een jaar misschien spijt krijgen dat ik de 450D niet gekocht heb als ik de 1000D koop?

alvast bedankt
    450D is pakke beter dan 1000D ...

als je het kan zeker doen
    1000D is budget cam eigenlijk...

Comment

[QUOTE=sennevb;2291700

1-Ik ben een beginner en wil me gaan verdiepen in fotografie dmv boeken en internet

2-Mijn vraag is nu: moet ik voor de canon 1000D gaan of ga ik later spijt krijgen dat ik de 450D niet heb genomen?

[/QUOTE]

1- Zeer goed, dat is de basis
      2-Nee, denk het niet
      Als de 1000D je gaat beperken, dat doet de 450D dat ook, zoveel maakt het niet uit.

Naast de pixels zijn de verschillen:
      Iets groter scherm (maar met dezelfde resolutie...)
      Een paar AF punten meer
      Voorzover ik weet, heeft de 450D een iets nieuwere processor
      Bekleding van de handgreep

Comment

hmm deze 2 reacties spreken elkaar tegen, of niet?

Comment

Ik denk ook dat het verschil 450D en 1000D te klein is om over naar huis te spreken. Als de microbe echt bijt zal je snel naar een 50D willen.

Maar denk eraan de lenzen zijn eigenlijk belangrijker dan de body. Die body verliest zijn waarde ook zeer snel. En je zal waarschijnlijk toch om de 2/3 jaar naar een volgende body gaan. De lenzen kan je voor de rest van je leven gebruiken.

Dus als je begint, iets minder geld in de body steken, en iets meer in de lenzen.
          Tot sluitertijd, Dirk

Comment

hmm deze 2 reacties spreken elkaar tegen, of niet?
            Laat ik het dan iets makkelijker maken:
            Maakt het prijsverschil je iets uit: 1000D
            Indien niet: 450D
            Op dit niveau maakt de lens het verschil...de body's niet.

Comment

Mis vvoral je start niet en koop een goed objectief en dit is de EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM.
              Als je snel bent staat er een te koop in het forum onderdeel ' aangeboden'.
              En koop dan de 1000- of 450D.

Ik zeg dit omdat dit objectief het beste is die Canon kan aanbieden voor een crop.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Is het niet zo dat de 1000D geen AF-motor in de body heeft, en je dus lenzen moet kopen met AF-motor?
                Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                  Is het niet zo dat de 1000D geen AF-motor in de body heeft, en je dus lenzen moet kopen met AF-motor?
                  Canon niet met Nikon verwarren hé. Bij Canon is er geen onderscheid wat dat betreft. Alleen aan EF en EF-S lenzen denken, EF gaat op FF, op de crop (1000, 450, 500) gaat zowel EF-S als EF, dus geen zorgen maken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Canon niet met Nikon verwarren hé. Bij Canon is er geen onderscheid wat dat betreft. Alleen aan EF en EF-S lenzen denken, EF gaat op FF, op de crop (1000, 450, 500) gaat zowel EF-S als EF, dus geen zorgen maken.
                    Woeps... Sorry.
                    Ik dacht idd dat het hetzelfde was als bij Nikon.
                    Een verkoper in een fotowinkel vertelde me dat.
                    Erg hé dat dat nog kan gebeuren. De verkoper in kwestie kwam me trouwens al zeer onprofessioneel over en liet blijken dat hij liever Nikon verkocht...
                    Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Mis vvoral je start niet en koop een goed objectief en dit is de EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM.
                      Als je snel bent staat er een te koop in het forum onderdeel ' aangeboden'.
                      En koop dan de 1000- of 450D.

Ik zeg dit omdat dit objectief het beste is die Canon kan aanbieden voor een crop.
                      ik had deze 2 kits gezien:

Dit is een 18-55 objectief dat er bij zit, raad jij eerder de 17-55 , en (als ik me al goed verdiept heb in mijn boek) de sluitertijd verschilt, is dit lens die jij opnoemt dus echt veel beter? of heb ik genoeg aan deze kit

Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                      Wat is verschil met die EF en EF-S enzo, dat heb ik nog niet teruggevonden in mijn boek .. sorry voor deze vraag
                      Last edited by sennevb; 15 juni 2009, 12:27.

Comment

Dit is een 18-55 objectief dat er bij zit, raad jij eerder de 17-55 , en (als ik me al goed verdiept heb in mijn boek) de sluitertijd verschilt, is dit lens die jij opnoemt dus echt veel beter? of heb ik genoeg aan deze kit
                        De EF-S 17-55 f/2.8 IS is een zogenaamde "lichtsterke" lens. Die is een stuk beter dan de 18-55 IS kitlens, maar de prijs is ook navenant, om nog niet te spreken van het gewicht.
                        Nochtans is de EF-S 17-55 f/2.8 IS het eerste objectief dat ik achteraf bijkocht, en ondanks de prijs, geen moment spijt van gehad.
                        Maar begin gerust met de 18-55 (zorg ervoor dat het wel de "IS" versie is - mijn kitlens was dat nog niet!), tot je tegen de limieten (lees: lichtsterkte!) aanbotst.

Wat is verschil met die EF en EF-S enzo, dat heb ik nog niet teruggevonden in mijn boek .. sorry voor deze vraag
                        Canon heeft twee "types" van lenzen: EF en EF-S. De EF-objectieven passen zowel op de cropcamera's (xxxxD, xxxD, xxD) als full-frame camera's (zoals de 5D), terwijl de EF-S lenzen (onder andere de 17-55 f/2.8 waarover boven sprake) enkel geschikt zijn voor de cropcamera's.
                        Er zijn mensen die zeggen: koop geen EF-S lenzen, want stel dat je ooit naar full-frame evolueert.
                        Enkele antwoorden:
                        1. persoonlijk ben ik nooit van plan om naar full-frame te gaan (en heb dus de EF-S 17-55 f/2.8; de EF-S 10-22 en de EF-S 55-250). Maar: never say never
                        2. "goede" lenzen behouden hun waarde, want worden vaker gezocht dan "minder goede" lenzen. Dus je kunt altijd doorverkopen zonder teveel waardeverlies, en intussen heb je er toch plezier van gehad.

Je kunt natuurlijk bij EF lenzen blijven. Alle z.g. "L" lenzen zijn EF, alsook alle (?) primes. Ik heb twee EF-lenzen: de 50mm f/1.8 en de EF 85mm f/2.8.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          De EF-S 17-55 f/2.8 IS is een zogenaamde "lichtsterke" lens. Die is een stuk beter dan de 18-55 IS kitlens, maar de prijs is ook navenant, om nog niet te spreken van het gewicht.
                          Nochtans is de EF-S 17-55 f/2.8 IS het eerste objectief dat ik achteraf bijkocht, en ondanks de prijs, geen moment spijt van gehad.
                          Maar begin gerust met de 18-55 (zorg ervoor dat het wel de "IS" versie is - mijn kitlens was dat nog niet!), tot je tegen de limieten (lees: lichtsterkte!) aanbotst.
                          Bedankt voor de deskundige uitleg, met "lichtsterkte" lens bedoel je overbelichting?

en is deze lens niet twat duur als "beginner"?

Comment

koop de goedkoopste body die je kunt vinden.. body's worden tegenwoordig zo om het jaar of nog korter vervangen..

Comment

Bedankt voor de deskundige uitleg, met "lichtsterkte" lens bedoel je overbelichting?

en is deze lens niet twat duur als "beginner"?
                              Gevoelig is een beter woord, een 2.8 heeft minder licht nodig.

En als beginner zou ik inderdaad eerder de 18-55 IS nemen (wel de IS hé niet het oude type) en daarmee eens experimenteren, en als je dat ontgroeit naar beter glas uitkijken. Onmiddellijk met een Porsche leren autorijden is ook geen doen.
                              Last edited by Zappa; 15 juni 2009, 13:10.

Comment

Working...
                              X