Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Traveler UW 8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Traveler UW 8

Hey,

momenteel ligt er een Traveler UW 8 camera in de Aldi voor 129 euro. Het is een onderwatercamera van 8 megapix en kan tot 10m diep gaan.
    Traveler UW 8

Wij gaan dit jaar naar Bali en gaan onder andere snorkelen en river raften. Mijn gedacht was om een onderwatercamera (wegwerp?) te kopen op de luchthaven en die te gebruiken. Maar nu doet deze opportuniteit zich voor.

Gelet op mijn doeleinden en wetende dat wij momenteel enkel mijn Canon hebben en geen compacte meer, zou dit dan een miskoop zijn?

Het zal deze zijn of ene van op de luchthaven... Andere oplossing is er niet, denk ik
    You can trust anyone, just not the little devil inside them...

Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

Re: Traveler UW 8

129 euro is niet veel voor een waterdichte camera, maar het is wel af te wachten hoe de foto's er uitzien.
    Ik heb nog geen Traveler camera gezien die echt goed presteert...
    Met voldoende licht gaat het meestal nog redelijk, maar als de omstandigheden wat minder worden, dan zijn de foto's direkt véél minder dan bij een iets duurder compactje van de bekende merken.

En onder water is er minder licht...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Ik heb zelf geen traveler camera, maar heb er al verschillende gebruikt en zelfs eens geleend...Geen van die Traveler was slechter dan eender welke andere compact, toch niet als je niet begint te pixelpeepen, en op afdruk zelfs dik in orde...Dat is mijn ervaring met traveler camera's.

Voor 129 euro kan je natuurlijk niet echt sukkelen, ik denk denk dat je met een ander merk minstes aan het dubbele zit voor onder water Laat het ons weten wat het resultaat is als je hem koopt! Ik denk dat je niet echt kunt sukkelen daarmee, zeker gezien de alternatieven die je zelf opsomt!

Verwacht uiteraard niet dezelfde resultaten als je canon e

Comment

Ben je binnen de maand terug van vakantie?
        Als hij niet voldoet, kan je 'm zonder problemen terugbrengen.
        Fuji FinePix S100fs

Comment

wij vertrekken op de 18de juli, tegen dan zullen die niet meer voorradig zijn denk ik. ALhoewel, in Maaseik heeft héél lang zo een DVD recorder gelegen. Echt héél lang. Wie weet tegen dat ik vertrek...
          You can trust anyone, just not the little devil inside them...

Canon EOS 1000D / EF-S IS 18-55mm / EF-S IS 55-250mm

Comment

en heeft iemand hem gekocht ?

Comment

Ik heb er eentje gekocht.
              Alhoewel ik niets van camera's ken vind ik dit toch een leuk dingetje.

Comment

Is hetzelfde als de Olympus mju 850 SW...

Olympus heeft hun ontwerp doorverkocht aan een Chinese firma die het onder de naam Traveler, Agfaphoto, ed. all. uitbrengt. 't Is een leuke en goede camera voor niet veel geld. Het enige nadeel is a) geen groothoek) en b) niet van de snelste (maar ook weer geen slak.)

Google reviews van de Olympus en je kan je er een idee over vormen. En bedenk dat die twee jaar geleden of zo verkocht werd voor €400,- (of zo...)

Als je echt geïnteresseerd bent, zou ik zeggen: doen...
                http://www.digifotofreak.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                  Voor 129 euro kan je natuurlijk niet echt sukkelen, ik denk denk dat je met een ander merk minstes aan het dubbele zit voor onder water
                  Olympus 550WP = €159,-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                    Is hetzelfde als de Olympus mju 850 SW...

Olympus heeft hun ontwerp doorverkocht aan een Chinese firma die het onder de naam Traveler, Agfaphoto, ed. all. uitbrengt. 't Is een leuke en goede camera voor niet veel geld. Het enige nadeel is a) geen groothoek) en b) niet van de snelste (maar ook weer geen slak.)

Google reviews van de Olympus en je kan je er een idee over vormen. En bedenk dat die twee jaar geleden of zo verkocht werd voor €400,- (of zo...)

Als je echt geïnteresseerd bent, zou ik zeggen: doen...
                    Hebt u enig idee hoeveel van de Olympus hier echt is overgebleven? Enkel sensor en lens? Want deze werkt bvb met Sd kaartjes ipv de Xd's, dat is dus een heel groot pluspunt, maar de buitenzijde ziet er toch heel wat anders uit, andere plaatsing flits enzo, geen draaiwieltje, ...

Ik ben wel een beetje aan het twijfelen, maar kan wsl beter even wachten tot elk merk een aantal generaties van zo'n toestel op de markt heeft gebracht en de grotere breedhoek nog iets algemener is geworden (voor zo'n lage prijs), anders ziet het er best een leuk toestel uit!

groeten,
                    Koen
                    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Sensor, lens, firmware en processing is helemaal hetzelfde. Heb al foto's gemaakt met de Agfa (sorry ben het typenummer effe kwijt - was iets in de buurt van 830 UW of zo), en de kleuren waren des Oly's...

Comment

Ok, bedankt, dan is het dus eigenlijk een verbeterde Oly, want die heb ik nooit overwogen vanwege hun geheugenkaarten..
                        Mss maandag toch eens in den Aldi gaan kijken, je kunt die daar niet testen, maar alles binnen de 2 weken terugbrengen voor "niet goed geld terug" zeker he? Of krijg je dan een aankoopbon, want daar moet ge veel aldispul voor eten en drinken anders...
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Ze geven geld terug. Ben zelf aan het overwegen om er me één aan te schaffen... Het enige wat ik spijtig vind is het ontbreken van een WA, maar goed, men kan niet alles hebben...

Comment

Idd, als die 28 (of 24) mm had gehad was ik ook al eerder eens gaan kijken. Maar ik twijfel toch een beetje hoeveel ze gestript hebben, want die oly heeft bvb ook een led-lamp om continue te kunnen bijlichten, onder water lijkt me dat wel handig, mijn gsm heeft dat ook en in een enkel geval is dat handiger dan een gewone flits.
                            Maar ik ga mss toch ook eens een testje wagen, bedankt voor de info in ieder geval!

Comment

Zoals gezegd: voor die prijs hoef je je niet geripped te voelen, en je kan het altijd terugbrengen als je niet tevreden zou zijn...

Comment

Working...
                              X