Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leica M4 sluitertijd probleem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Leica M4 sluitertijd probleem

Hoi allemaal,

Ik zit hier met een Leica M4 uit 1968 waar ik de indruk heb dat de sluitertijd niet meer correct is. Iemand een goed adresje waar ik hem kan binnen doen voor revisie?

Regio Brussel - Leuven...

Thanks

Mipstoo

Re: Leica M4 sluitertijd probleem

Eerst en vooral proficiat met de geweldige Leica M4, jammer dat niet alles meer lijkt te werken.

Zoals alles van Leica mag je ook voor reparatie/onderhoud een érg stevig prijskaartje verwachten. Ben zelf op zoek naar een originele half-case en zelf dat is moeilijk vast te krijgen...

Zelf ben ik van Gent, dus voor alles mbt Leica ga ik bij 'verstraeten' (zijstraatje van de veldstraat). Ik zou in de eerste plaats opteren van een erkende Leica dealer, rond brussel zijn er toch een aantal dacht ik. ff gekeken op de site van Leica en ik kreeg dit:

Alpha Photo
    Avenue des Celtes 5
    BE-1040 Bruxelles 4

Campion Photo
    Rue St.-Boniface 13
    BE-1050 Bruxelles 5

Fotokar n.v.
    Diestsestraat 141
    B-3000 Leuven

Hetgeen zij mogelijks doen is het toestel opsturen naar een algemeen Leica repair centre. Groot voordeel tov bijvoorbeeld Pentacon, hetgeen je zelf mag uitzoeken en zelf moet alles opsturen etc etc. Verder krijg je ook een officieel repair document (handig voor restwaarde etc), enige nadeel is dus de prijs. (over wachttijd heb ik geen idee).

Alvast veel succes, en hou ons op de hoogte !

Comment

Volgens mij worden ze bij alle drie de handelaars doorgestuurd naar Leica zelf en daar heb ik geen zin in want dat kost mij net wat te veel.
      Ik ken een goed adres in Nederland, Wil Van Manen (www.kamera-service.info) in Zoetermeer maar dat is me eigenlijk te ver, ook al hanteerd hij heel scherpe prijzen.
      Ik zocht dus eigenlijk iets in die aard...

Bedankt voor de reactie

Comment

Mss eens op het Leica forum vragen, zijn toch ook enkele belgen op actief...

Comment

Klein detail, als je hem bij leica laat repareren krijg je atijd een jaar garantie. Niet enkel op de herstelling maar op de volledige camera! Toch niet mis. Maar ik heb er wel geen idee van wat ze daarvoor vragen.

Comment

Working...
          X