Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II => Firmware-update <=

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5D Mark II => Firmware-update <=

    Canon Enable Manual Exposure in Video on EOS 5D Mark II

    LONDON, UK, 27th May 2009: Canon announced today it will release a firmware update for the EOS 5D Mark II allowing users to manually control exposure when shooting video. The new firmware will be available for download from 2 June 2009 on Canon Europe’s support web site.
    Following the launch of the EOS 5D Mark II in September 2008, Canon’s Research and Development team has listened closely to customer feedback to develop additions to the camera’s movie recording functionality.

    Allowing EOS 5D Mark II owners to achieve even more stunning video results with the camera, the firmware update will include the following manual controls when shooting video:

    * Full aperture selection
    * ISO speed: Auto, 100 – 6400 and H1
    * Shutter speed: 1/30th – 1/4000th second

    The EOS 5D Mark II integrates full HD movie capability into a high-end 21.1 Megapixel camera; opening a multitude of new possibilities for photojournalists and news photographers. Since its launch the camera has proved its appeal to professionals working in diverse fields, from studio and wedding to nature and travel. Now, following customer feedback, Canon has improved functionality for professional video users, further unleashing the potential of the EOS 5D Mark II for cinematographers and photographers alike.


    Bron: http://www.dpreview.com/news/0905/09...iifirmware.asp


    Conclusie: YEEE-HAAAAAA

  • #2
    Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

    Nieuwe firmware update komt er aan KLIK

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

      hoe eerder hoe beter...
      misschien dan makkelijker te verwerken
      groetjes aline
      groetjes aline

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

        Er wordt gesproken over de eerste helft van 2010.

        Ik hoop dat het eerder de eerste helft van de eerste helft van 2010 wordt.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

          Terwijl ik zeer blij ben met de komende firmware update ben ik serieus teleurgesteld in het fotogedeelte.

          Ik trek 90% in AV en dat is eigenlijk niet bruikbaar op de 5D omdat hij altijd de sluiter op 1/f doet! Dus trek je met een 17mm gaat hij 1/20ste als sluiternemen (tenzij hij te veel licht zou binnenkrijgen). Wat wil zeggen dat zeeeer veel foto's bewegingsonscherpte hebben. Zeker als je met een 50mm trekt zit je op 1/50 a 1/40. Om zot van te worden!

          Ik weet dat de diehards gaan zeggen, trek op M, maar dat is soms niet simpel als je snel foto's wil maken van je kleine of de hond. Dan wil ik semi point en shoot. En dat is AV bij mij.

          Ik hoor dat Nikon deze optie bijna in elke camera heeft zitten en dat de 1d ook zo'n functie heeft om 0.5/f te nemen bv? Hopelijk voegen ze dit ook toe want eigenlijk is dit een super pro camera met een serieuze handicap!
          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

            Je bedoelt dan op auto-iso? Anders zorgt de camera toch gewoon dat je foto goed belicht is bij het door jou ingestelde diafragma
            Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

              Nu nog de soortgelijke firmware update voor de 500D

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

                Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                Je bedoelt dan op auto-iso? Anders zorgt de camera toch gewoon dat je foto goed belicht is bij het door jou ingestelde diafragma
                Dat lijkt mij dan ook. Ik heb dit bij de mijne nog nooit gemerkt en ik schiet de laatste tijd vrij veel in Av. +1

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

                  Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                  Terwijl ik zeer blij ben met de komende firmware update ben ik serieus teleurgesteld in het fotogedeelte.

                  Ik trek 90% in AV en dat is eigenlijk niet bruikbaar op de 5D omdat hij altijd de sluiter op 1/f doet! Dus trek je met een 17mm gaat hij 1/20ste als sluiternemen (tenzij hij te veel licht zou binnenkrijgen). Wat wil zeggen dat zeeeer veel foto's bewegingsonscherpte hebben. Zeker als je met een 50mm trekt zit je op 1/50 a 1/40. Om zot van te worden!

                  Ik weet dat de diehards gaan zeggen, trek op M, maar dat is soms niet simpel als je snel foto's wil maken van je kleine of de hond. Dan wil ik semi point en shoot. En dat is AV bij mij.

                  Ik hoor dat Nikon deze optie bijna in elke camera heeft zitten en dat de 1d ook zo'n functie heeft om 0.5/f te nemen bv? Hopelijk voegen ze dit ook toe want eigenlijk is dit een super pro camera met een serieuze handicap!
                  Beste, helaas is een dlsr geen point and shoot, en enige tussenkomst van de fotograaf zal altijd nog wel noodzakelijk zijn.
                  Je hecht belang aan sluitersnelheid, en je kiest AV??? dit is toch tegenstrijdig.
                  Ik zou in jou geval op S met auto iso fotograferen, en de sluitersnelheid vastleggen op het onderwerp (bv 1/100) voor bewegende mensen en zo.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

                    Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                    Terwijl ik zeer blij ben met de komende firmware update ben ik serieus teleurgesteld in het fotogedeelte.

                    Ik trek 90% in AV en dat is eigenlijk niet bruikbaar op de 5D omdat hij altijd de sluiter op 1/f doet! Dus trek je met een 17mm gaat hij 1/20ste als sluiternemen (tenzij hij te veel licht zou binnenkrijgen). Wat wil zeggen dat zeeeer veel foto's bewegingsonscherpte hebben. Zeker als je met een 50mm trekt zit je op 1/50 a 1/40. Om zot van te worden!

                    Ik weet dat de diehards gaan zeggen, trek op M, maar dat is soms niet simpel als je snel foto's wil maken van je kleine of de hond. Dan wil ik semi point en shoot. En dat is AV bij mij.

                    Ik hoor dat Nikon deze optie bijna in elke camera heeft zitten en dat de 1d ook zo'n functie heeft om 0.5/f te nemen bv? Hopelijk voegen ze dit ook toe want eigenlijk is dit een super pro camera met een serieuze handicap!
                    huh? wat is dit voor onzin? dat probleem heb ik nooit

                    ik trek 99,9% vd tijd foto's op Av, en op 17mm kan ik zonder probleem 1/1000sec krijgen. Gewoon diafragma aanpassen
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

                      Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                      huh? wat is dit voor onzin? dat probleem heb ik nooit

                      ik trek 99,9% vd tijd foto's op Av, en op 17mm kan ik zonder probleem 1/1000sec krijgen. Gewoon diafragma aanpassen
                      Multipassers probleem ontstaat doordat hij auto ISO gebruikt. Jij gebruikt dat duidelijk niet, anders zou je bijna nooit aan 1/1000s komen (is helemaal geen verwijt hoor, ik stel mijn ISO ook altijd zelf in)

                      Anyway, in AV-modus kiest de camera de ISO waarde zò dat de sluitertijd minstens f is, rekening houdend met het gekozen diafragma. Voor breedhoekobjectieven is dit vaak iets te krap.

                      Volgens mij wil Multipasser een configureerbare auto ISO in de 5D MkII: per objectief (of focaallengte) een minimale sluitertijd die door de gebruiker kan geconfigureerd worden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

                        Dat klopt dan wel, op de 40D gbruik ik ook nooit auto-iso hoewel me dat in sommige omstandigheden wel handig lijkt omdat de implementatie vrijwel onbruikbaar is (enkel waarden tussen 400 en 800 worden gebruikt.
                        Een "Av-Tv-Auto-iso-stand" zoals bij Pentax lijkt soms me heel handig. (sluitertijd en diafragmawaarde instellen => camera zoekt bijpassende iso)
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

                          [Cynisch ON]
                          "Gelukkig" is er nog een "groene full autostand" op de 5D , anders was het toestel helemaal onbruikbaar
                          [Cynisch OFF]
                          Greetz Geert.
                          Canon gerief...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

                            Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                            Terwijl ik zeer blij ben met de komende firmware update ben ik serieus teleurgesteld in het fotogedeelte.

                            Ik trek 90% in AV en dat is eigenlijk niet bruikbaar op de 5D omdat hij altijd de sluiter op 1/f doet! Dus trek je met een 17mm gaat hij 1/20ste als sluiternemen (tenzij hij te veel licht zou binnenkrijgen). Wat wil zeggen dat zeeeer veel foto's bewegingsonscherpte hebben. Zeker als je met een 50mm trekt zit je op 1/50 a 1/40. Om zot van te worden!

                            Ik weet dat de diehards gaan zeggen, trek op M, maar dat is soms niet simpel als je snel foto's wil maken van je kleine of de hond. Dan wil ik semi point en shoot. En dat is AV bij mij.

                            Ik hoor dat Nikon deze optie bijna in elke camera heeft zitten en dat de 1d ook zo'n functie heeft om 0.5/f te nemen bv? Hopelijk voegen ze dit ook toe want eigenlijk is dit een super pro camera met een serieuze handicap!


                            Snap toch niet goed wat je bedoeld Misschien wat beter uitleggen.

                            Als je lens niet lager kan in f waarde (groter diafragma) kan het toestel daar niks aan veranderen.

                            Lijkt mij tegenwoordig een rage te zijn dat veel beginners met een pro of semi pro toestel rondlopen en niet goed snappen hoe er mee te werken. Ik zeg niet dat het bij U zo'n geval is, don't get me wrong....
                            Maar de vragen die je hier de laatste tijd leest over xD en xxD reeks, neigen wel tot deze conclusie.

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 5D Mark II =&gt; Firmware-update &lt;=

                              Mmm.Strange, ik had een reply gepost maar hij is niet online gekomen.

                              Soit, DJim snapt het probleem. Inderdaad met Auto-iso.
                              Ik weet heus wel hoe ik moet fotograferen en ik heb ook voldoende kennis om manueel te fotograferen, maar met kinderen en een hond wil je binnen (bij redelijk weinig licht) snel foto'so maken zonder je bezig te houden met de juiste manuele belichting. Ik spreek dan over f1.4 tot f2.8. Maar als de camera 1/f neemt als sluiter heb je 80% bewegingsonscherpte. 1/50ste op een 50mm is ECHT niet genoeg voor een bewegend voorwerp. 1/100ste zal ook al nipt zijn, maar toch een stuk beter.

                              Altijd dat pocherig gedoe op dit forum zodra je 'maar' wilt point en shooten met een Pro Camera. Alsof dat een doodzonde is.
                              Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                              Comment

                              Working...
                              X